Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Når sånn ca. kommer 5870 og 5850 til og overkomme etterspørselen og lagerstatusen på nettbutikkene er stabil?

Og kommer 5850 til og synke noe merkbart i pris før jul?

Ser ingen grunn til at 5850 skal synke merkbart i pris før jul. 5850 har jo ingen lanseringsdato enda, og er forventet før jul en gang...

Ser komplett at ubekreftet 23 oktober for 5850...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo også nevnes at 58xx er dyrere å produsere for ATI enn 48xx pga både kostnad pr wafer og areal av kjernen. De tar seg nok noe bedre marginer nå enn det har gjort med 48xx, men slik jeg ser det er ikke dette alt for galt. ATI har hatt røde tall tidligere, og nå med 4000 og 5000-serien får de tilbake et sundt overskudd og kan kanskje kjøre enda hardere på med research eller optimaliseringer av gjeldende kort.

Prisene står jo tross alt godt til ytelsen, og med tanke på ytelse i forhold til nVidias priser før RV770 synes jeg ATI gjør en god jobb med å ikke melke forbrukerne bare fordi de kan.

Lenke til kommentar

Hmm det vanskelige sprøsmålet.

2x5870

3x5850

Disse to løsningene ender på ca. samme pris om 5850 legger seg på ca. 2000,-

Eller kjøpe 1x5870 nå og vente på 5870x2 og kjøre trisli der.

Men kommer jo også ann på penga da, er ikke lett å være fattig student med dyr forsikring på bilen og tillegg bruke peng på andre ting :(

Blir 5870 eyefinitty edition eneste mulighet til å mekke seg et single-slot skjermkort med vannblokk ?

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge meg en kombinert spill og htpc og har skjønt da at bitstream er et must for HTPC sin del, jeg kommer også til å spille litt, så det jeg lurte på er om jeg behøver å velge noe høyere enn feks Sapphire Radeon HD 5850?

Og en ting til, ser at det er både DVI og HDMI utgang på kortet, jeg skal koble til en projektor på den ene og en 22" lcd på den andre utgangen. Kan jeg da velge forskjellige oppløsninger?

Projektoren skal brukes 80% til film og 20% til spill, mens 22" skal brukes 100% til spill og generelt, surfing osv.

Lenke til kommentar
Anngående hvilke kjølere, så ser det ut som om 5870 og 4870 har samme hullavstand. ikke 210% sikker enda, men ser sånn ut :) hadde vært fint med en accelero S1 på dette kortet.

Så Accelero S1 er altså kompatibel med for eksempel HD 5850? Ser at den er passiv som standard, men vet ikke hvor effektivt dette er når jeg har mild overklokk i tankene. Er Turbo Module-viftene å foretrekke, eller kjører du andre 120mm løsninger? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...