Mr_Tiger Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 6870? Kanskje det, er det et bra kort? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Er ingen ekspert i feltet, men hva vil det si når jeg hakker mer på 0AA enn 16AA på black ops? Driver problemer, eller er det noe jeg kan gjøre? Omtrent ingen forskjell om jeg har CF på eller ikke. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det er nok mye som man har sett hittil i hotfixene som ikke kommer ut i 10.11. Hvertfall i den som ligger på Microsoft update så ser jeg at det bl.a ikke er støtte for CFX i Fallout:NV slik som det er i 10.10C og ut. (tror det var 10.10C) 10.11 har vel vært til WHQL seertifisering en stund sikkert, mens mer og mer har blitt lagt til på diverse "hotfixes" Hmm er fortsatt på 10.8 driveren, funker bra i Vantage. Noen som har testet 10.10 i Vantage? Det må jeg si var en sick score! 6870? Kanskje det, er det et bra kort? Det er et meget bra kort. Det skal dra Black ops og vel så det. Er ingen ekspert i feltet, men hva vil det si når jeg hakker mer på 0AA enn 16AA på black ops? Driver problemer, eller er det noe jeg kan gjøre? Omtrent ingen forskjell om jeg har CF på eller ikke. Det kommer sikkert bedre driver til akkurat MSAA ja. Men mulig ikke black Ops er kodet godt nok på det området enda også? Men du kan jo prøve MLAA. Det skal ikke ha noe å si på driveren da. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 MLAA, vil det si jeg tviner spillet til å gå i en viss AA gjennom Cataclyst eller? Lenke til kommentar
larsere Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 MLAA er bare en shader-effekt som finner hakkete kanter, egentlig bare kontraster. Deretter legger den et blur-lag rundt dem, dette ser da ut som en slags AA (av hva vi definerer AA for i dag). Du kan tvinge vanlig AA i CCC via den vanlige sliden. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 6870? Kanskje det, er det et bra kort? Ja det er et bra kort alene, men helt knall i cf. Siden du har 2*3870x2 i dag så kan det jo tenkes du vil kjøre crossfire.. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Takk for hjelpen, poster resultat etter et par timer med spilling. edit: ser ut som det gjorde jobben, takker Endret 15. november 2010 av amir90 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Mitt cfx-oppsett gir meg grå hår, så jeg vurderer sterkt å hoppe over til 6990 når den tid kommer. Da jeg fikk mitt andre 5870 var vel problemet hovedsakelig at jeg kun kunne styre viftehastigheten til ett av kortene. Det andre suste dermed med et fullstendig uakseptabelt lydnivå. Løsningen ble å bytte ut kjølerne med gode luftkjølere fra Zalman. Dette fungerte i utgangspunktet helt greit, men siden den varme luften ikke lenger ble pumpet rett ut av kabinettet ble den heller sugd inn i den nærliggende strømforskyningen som svarte med å guffe opp viften sin til uante høyder. Jeg forsøkte nylig å bytte plass på kortene og nå krasjer skjermkortdriveren når jeg vekker PCen fra hvilemodus. Yay… Det skal aldri være enkelt. Jeg kunne kanskje byttet kabinett slik at jeg hadde fått strømforskyningen i toppen i stedet for bunnen, men det hadde sikkert resultert i 14 andre problemer. Gleder meg til å se noen tester av 6990. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Forstår ikke hvorfor det ene kortet ditt bråker slik siden kort nr.2 skal "slå" seg av i idle og da hører du det ikke og ikke kan du styre vifta...det er med stockkjøler på. Slik jeg hadde det ihvertfall og mange andre. Men hadde du referanse kjølere på korta før du skiftet? Lenke til kommentar
claes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Mitt 5870 har nå begynt å lage en ganske uhyggelig lyd når jeg starter spill/under load, lyden varierer i tone/frekvens etter hva den viser på skjermen. Lyden kommer altså fra kortet selv og jeg hører ingenting når den bare er på desktop etc. Regner med det er grunn nok til å få byttet det? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ny driver+cap for oss som ikke tok det via win update. @claaaes: Er ikke så unormalt med litt kondensatorstøy av skjermkort. er vel ikke et kvalitetstegn, men 5970 kortet mitt lever enda og det har hylt en stund. Lenke til kommentar
claes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ny driver+cap for oss som ikke tok det via win update. @claaaes: Er ikke så unormalt med litt kondensatorstøy av skjermkort. er vel ikke et kvalitetstegn, men 5970 kortet mitt lever enda og det har hylt en stund. Lyden er jo så høy at jeg hører den over støyen på viftene, og den har bare plutselig kommet nå Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Forstår ikke hvorfor det ene kortet ditt bråker slik siden kort nr.2 skal "slå" seg av i idle og da hører du det ikke og ikke kan du styre vifta...det er med stockkjøler på. Slik jeg hadde det ihvertfall og mange andre. Men hadde du referanse kjølere på korta før du skiftet? I idle fungerte det fint, men i 3D-modus fulgte kort 1 vifteprofilen jeg hadde lagd i Afterburner mens kort 2 gikk rett til 50 % eller noe slikt (jeg tør ikke tenke på hvordan 100 % ville vært). For å overdøve dette måtte jeg skru opp høyttalerne til et ukristelig nivå. Jeg brukte da standardkjølerne. Ingen av kortene er referansekort. Strømforskyningen bråker heldigvis langt mindre enn hva kortene gjorde før, så det er i hvert fall bedre enn før, dog ikke ideelt. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Noen som har fått snappet release notes? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Release notes Likte spesielt godt den biten her: Task switching out of "Battlefield: Bad Company™ 2" and then back into the game no longer causes CrossFire to become disabled Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hva mener dere om 5850 i Crossfire? Og hvor mye strøm vil det kreve? Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hei, jeg har et 5850 kort, og lurer på hvordan jeg kan forbedre ytelsen på black ops? Ser litt lenger opp at det står noe om MLAA, hvordan ordner jeg noe på det hvis det er nødvendig? Har Catalyst versjon 10.10 hvis det har noe og si. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Du kan nok forvente en oppdatering i driveren fra AMD sin side ganske snart og noen oppdateringer i B:O Inntil da kan du prøve å tvinge MSAA via kontrollpanelet som i eksemplet under. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 sitter med et xfx 5870 kort for tida og spiller bfbc2, og jeg lurer på om det er vanlig for disse korta å ikke takle eksplosjoner og røyk i spillet? har jo helt grei fps rundt 50-60 ellers men det bukker under veldig ofte til 15-20 fps... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå