Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt tips, mener også ha sett dette i denne tråden langt tilbake men kom ikke opp i husken før du nevnte det.

Dvs. problemet har blitt nevnt i denne tråden way-back, men ikke på langt nær i så stor grad som andre problemer folk har hatt med 5870. Derfor oppfattet jeg det ikke som et "mye omtalt" problem.

5970 har hatt vesentlig fler problemer av denne art.

XFX sine bios har annerledes volt settings enn de fra ATI. Jeg er ikke noen ekspert men jeg er ganske sikker på at dette har noe med disse problemene å gjøre.

Endret av Rivfader
Lenke til kommentar

XFX sine bios har annerledes volt settings enn de fra ATI. Jeg er ikke noen ekspert men jeg er ganske sikker på at dette har noe med disse problemene å gjøre.

Helt enig i det.

Tidlig så hadde jo alle også voltproblemer ift. DP.

EDIT:"

Forøvrig opplevde jeg min første tesselation bug med nvidia i går. Den totalt unødvendige "terrain tesselation" i Civ5 fikk det for seg at hvis jeg ville stille den ned fra HIGH til eks LOW (kan ikke slå av), så ble bildet helt ødelagt slik som dette. Tok litt tid før jeg fant ut at det var årsaken fordi jeg satte "terrain tesselation" til LOW etter jeg var ferdig med å spille uten å tenke noe mer over det.

post-38451-1287233504,6165_thumb.png

Dette fikk meg til å feilsøke på DX, Driver og div. tull før jeg forsøkte å sette den til HIGH igjen og da virket alt som det skulle. Vi får håpe de ikke besudler alle titler med dette førkjeriet over alt.

I tillegg var min første impulstanke "ånei, er kortet gåent". Spillet er forøvrig stappfult av bugs og SidMeier gir ikke akkurat noen kvalitetsfølelse her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hvilke ytelse kan jeg forvente med 2 5750 1gb i CF?

Vil tro det som regel vil ligge komfortabelt rundt Radeon 5850+

edit:

Si meg... skal det ikke være en nedlastningsknapp på denne siden? Er det bare jeg som ikke ser den...?

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Jeg så heller ikke noen nedlastingslenke. Kunne heller ikke finne det til Catalyst drivere. :hmm:

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Hey, er på utkikk etter ett grafikkkort som takler 1080p på høy bitrate har en HDMI ut og en DVI ut tar kun en slot, den skal ikke dekke over to.

Helst vifteløst men ikke ett must.

Er det noe i denne serien som passer meg?

BTW, så billig som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...