Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Sim: 6870 heter vel 6890, altså at 6870 er overtakern til 5850 og 6890 er overtakern til 5870. Og dual-gpu heter 69xx:)

 

Skjedde vel når de byttet navn fra ati til amd.

 

Det jeg håper og se er en betydlig økning i tesselation, da tenker jeg litt forbi 480 håper jeg.

 

Såvidt jeg har lest så er det tesselation som får en kraftig bump også, så du kan ha flaks der ;)

 

 

Er relativt fornøyd med mine 5870 Matrix kort. Driverproblemer har jeg hatt fint lite av for å være ærlig. Er ikke mye som har gått galt, men er ikke fornøyd performance messig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg VET den får en bump siden de har fått med kraftigere tess-motor eller hva man skal kalle det, men hvor mye er noe annet.

Noe annet jeg funderer på er om de benchmarkene av 6870 som kom ut er av 6870( før navnskifte ) eller etter skifte.

For hvis det er etter skifte så er det arvtakern til 5850, og da er det en betydlig økning.

 

Men, beste er bare og vente på offisielle benchmarks og ikke gode gamle strikke-klubb rykter :)

Lenke til kommentar

Lot CCC auto tune skjermkortet mitt i går :S Så spilte jeg litt SC2 og fikk artifacs(skriveleif) det er driiit :S Å så prøvde jeg å stille volten på skjermkoret gjennom asus smartdoctor, men det funker ikke :(

 

Sitter på et ASUS HD5850 kort :)

 

Bruker nyeste driver: 10.9 eller hva den heter :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Har ikke fått testet så mye med DX11, men antar at jeg er i besittelse av siste revisjon. Metro 2033 funker svært bra i DX11 modus og kan benche i DX11 så mye jeg vil.

Men utenom det er jeg usikker på hvilke metoder jeg har for å diagnosere DX11.

 

EDIT: Ser ut til at jeg nå også må ha fallt tilbake på Catalyst 10.4a igjen.

10.9 funket greit utenom ett av mine spill hvor Fraps og ingame FPS måleren sier at det kjører med 60 FPS men i realiteten er det konstant 1 frame per 8 sekunder.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

autotune fungerer virkelig ikke. Den ville sette mine 5870 kort på 1100mhz core clock uten voltage bump. Yeah right! Får de ikke over 930 uten å bumpe volten litt.Forøvrig har jeg fått slik en mørk skjerm med 10.9 etter jeg avslutter Mafia II :!:

 

Det får jeg også hver eneste gang jeg avslutter Mafia 2.

Ekstremt irriterende.

Lenke til kommentar

AMD Radeon 6700 Series: Twice the Horsepower

 

Litt mer informasjon er lekket frivillig/ufrivillig :thumbup:

 

Source: Hexus.net

slide-3.jpg

 

AMD to delay the launch of Radeon HD 6000 Series

 

Source: DigiTimes

 

EDIT: En moderator får gjerne flytte denne posten til tråden "AMD Radeon HD 6XXX Synsing før lansering (ATI)" - så ikke den før i etterkant :new_woot:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Personlig søker jeg noe high-end basert på GF104 core. Vet ikke helt hva som bringes ut i fremtiden, men begynner å bli smålei Matrix kortene mine.

 

Om bare ATI kunnet bydd på funksjoner som 3d, (ja jeg vet du KAN få det, men altså får være grenser.) og ikke minst PhysX så hadde jeg vært helt med. Noe tilsvarende da i hvertfall.

Lenke til kommentar

Er det egentlig så veldig mange kule spill som man "må" ha physX aktivert for at spillet blir KONGE ?

 

Klart ikke, de beste spillene jeg vet har ikke PhysX heller, men jeg syntes alikevel det er en fin funksjon, som jeg tror vil prege mange spill mer og mer, også ettersom nVidia ser ut til å sponse langt flere spill enn AMD og generelt som ting blir mer og mer realistiske ettersom vi får teknologi for det.

 

Vi får bare smøre oss med talmodighet og se hva som skjer. Det kan jo hende 6890 blir så banebrytene at vi ikke har sjangs til å si nei noen av oss :thumbup: (Satt på spissen, men dere skjønner hva jeg mener)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...