Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker det nye systemet mitt :-)

 

Gode temperaturer.

 

Manuell underklokk eller? Mitt går på 400MHz idle :hmm:

Har rundt 50 grader idle med vifta på ~1200 RPM, som er akkurat nok til at PSU-vifta lager mer lyd. Ligger ikke spesielt høyere enn det under load heller, dog med høyere viftehastighet.

 

Kjører du 1 eller 2 skjermer? Hvis du får 400MHz idle så tror jeg ikke kortet ditt idler helt ned. F.eks. fordi du har 2 skjermer eller mer koblet til.

Lenke til kommentar

Vi som kjører GTX480 liker det hot, der har vi ofte over 70C idle med vifta på 48% i høstkulda :p

 

"Burn baby burn"

 

Det er det som er så fint med vann. Vifta står på 0%, og allikevel blir ikke temperaturene så høye.

haha :D

 

Men ang. vannkjøling, greit å ha litt vifte uansett for å bevege luften vekk fra varme områder.

 

Vi som kjører GTX480 liker det hot, der har vi ofte over 70C idle med vifta på 48% i høstkulda :p

 

"Burn baby burn"

 

Tror jeg skulle gitt deg god konkurranse med mine Matrix kort :p

Hva slags konkuranse? Høy temp? Hehe

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vi som kjører GTX480 liker det hot, der har vi ofte over 70C idle med vifta på 48% i høstkulda :p

 

"Burn baby burn"

 

Det 480 kortet der må vel da dra på 2 skjermer samtidig med bilde på dem begge, bildet under er i 21-22C romtemp.. Men skal man ha singelkort med gode temps, så er vel HD58xx et betydelig bedre valg om man finner en med stillegående vifte..

post-72177-1285255908,4857_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

30C økning med en skjerm ekstra er billig på 480, så med bilde på kun en skjerm vil du nok ligge der du ser mine temps, som forøvrig er samme kortet, altså det du fikk av meg på det laveste vifta går :thumbup:

 

Og, tempraturer på hovedkonkurrentens kort er da svært relevant, så tror ikke du skal være redd for å bli anklaget for OT..

Lenke til kommentar

Maskinen har vært avslått i hele dag etter Acronis backup av SSDer fra USB minnepinne med shutdown etter utført. Slik ser det ut når jeg kommer inn med kun en skjerm aktiv.

post-38451-1285259283,3406_thumb.png

Den kommer vel til å ligge der så lenge jeg ikke skrur på en skjerm til. Skal følge med litt en times tid. Har låst opp voltkontroll men ikke rørt innstillingen. Som du sier er alt dette interessant for de som skal ta et valg.

 

Og et bilde til som viser frekvenser etc. (ser ut til å hoppe litt opp og ned, ant. pga. Win7 Aero).

post-38451-1285259570,7988_thumb.png

 

EDIT:

Ser ut som tempen fortsetter å stige hos meg, men det gjør meg lite så lenge kortene tåler høye temperaturer under last. Skal teste det litt senere. Ikke spilt med det ennå.

post-38451-1285259825,4735_thumb.png

 

EDIT2:

Den stabiliserer seg på rundt 48C ved 1 desktop, surfing uten video og med Aero. Coolermaster S kabinett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

EDIT2:

Den stabiliserer seg på rundt 48C ved 1 desktop, surfing uten video og med Aero. Coolermaster S kabinett.

 

Husk at på Coolermaster S, så skjuler grillen i sidedøren viftefilteret, og dette blir fort tett og gir endel høyere temps på skjermkort spesiellt. Personlig har jeg tatt av denne grillen med logoen, slik at jeg kan støvsuge filteret uten å ta av døren og masse skruing, ser helt greit ut også, prøv dette du..

 

Bare en liten støvsuging av dette filteret kunne dra ned temps med 5C+ på HD5970 og samme på 480, for ikke å snakke om hovedkort temps..

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet filteret og viften slik at grillen fungerer som små luftehull :)

(er ikke så mye støv at det gjør noe den veien)

 

En 20min runde i Mafia II med 1920x1080 AA og 16AF med alt HIGH, Physx off

post-38451-1285261209,9057_thumb.png

Så lenge den ikke blir varmere enn dette synes jeg det er greit. Selv om viftelyden blir rimelig merkbar har den ikke samme skare tonen som 5870 så jeg blir ikke like brydd faktisk selv om volumet på viften er høyt på 60%. Tester en runde BC2 aswell.

 

I BC2 en stund med 1920x1080 4/16 max, vsync off.

post-38451-1285262413,803_thumb.png

Synes ikke dette er så ille temps på full last.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...