Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Noe sier meg at jeg ikke skal oppdatere drivere men bare la det stå helt stille, for alt har heldigvis startet å fungere uten problemer og jeg kan endelig spille uten å være nærvøs for CTD eller frys når jeg ser på video i 2d (manuel fiks på dette fortsatt med det går greit). Har 5970 10.8 med en CF profil oppg.

 

Har altid bare innstallert nyeste driver, men nå skal det f... i meg få lov å stå slik :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med å bygge pc selv i så så mange år er ikke alltid en god referanse til personens kunnskap og innsikt. Det er mange som bygger bad på egenhånd uten at de har nødvendig kunnskap eller at resultatet blir i nærheten av faglig korrekt. Bare verdt å nevne da de fleste som "bygger pc" ikke trenger mye kunnskap for få til akkurat det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For å få et lite avbrekk fra BC2 installerte jeg Fallout 3.. CTD etter 30 min..

 

Det er jo litt tragikomisk for din del kanskje? Men tro meg, dette har ingen ting med evt. ATI driver å gjøre.. Har spilt Fallout 3 siden release på et Nvidia GTX 285 og jeg som andre har blitt permanent forstyrret i toppen pga all denne freeze / Crash /CTD / programmet har sluttet å virke driten. Dette er et Fallout 3 problem.

 

 

En ting som kan hjelpe er å fjerne alt av media spillere og unødvendige codecs og bruke FFdshow pakken. Er vist veldig uferdig og bugget de codecene som ligger i F3. Hadde en fin guide med en flink persom som har vært i kontakt med utviklerene osv, men finner den ikke igjen akkurat nå dessvere :( Halvparten av tiden så er det noe med lyd codec driverene i F3 som har skylden. :)

Lenke til kommentar

For å få et lite avbrekk fra BC2 installerte jeg Fallout 3.. CTD etter 30 min..

 

Det er jo litt tragikomisk for din del kanskje? Men tro meg, dette har ingen ting med evt. ATI driver å gjøre.. Har spilt Fallout 3 siden release på et Nvidia GTX 285 og jeg som andre har blitt permanent forstyrret i toppen pga all denne freeze / Crash /CTD / programmet har sluttet å virke driten. Dette er et Fallout 3 problem.

 

 

En ting som kan hjelpe er å fjerne alt av media spillere og unødvendige codecs og bruke FFdshow pakken. Er vist veldig uferdig og bugget de codecene som ligger i F3. Hadde en fin guide med en flink persom som har vært i kontakt med utviklerene osv, men finner den ikke igjen akkurat nå dessvere :( Halvparten av tiden så er det noe med lyd codec driverene i F3 som har skylden. :)

Hehehe..ja, lo faktisk litt i natt etter 15`ende CTD :!:

 

Tingen med fallout er at før jeg fikk nykortet så brukte jeg et 8800GT uten nevneverdige problemer med samme innmat jeg har nå.

 

I natt har jeg googlet buksa av meg og har prøvd følgende:

 

Installere eldre driver hjalp ikke (bortsett fra at skaleringen lagres så jeg slipper å bruke ATI scalingfix, hurra!)

Konfigurere ffdshow

Deaktivere lydkortet/ene

Installere en annen versjon av .NET framework

Tweake fallout3.ini til å kjøre to kjerner fremfor fire

Lastet til og med ned en crack til fallout

Kjøre i kompabilitetsmodus ++

Klokke ned RAM

++

 

Ingenting fungerte, så i kveld blir det testing av kortet i en annen maskin og i verste fall reinstall av win7

Lenke til kommentar

Var faktisk det som fikk best resultat for min del.(fersk installasjon av windows) Etter du restarter systemet, etter du har installert Fallaut 3 og startet det og spilt det en stund osv så er det noe drit virker det, som resetter innstillinger så Fallout 3 er fortsatt besatt på å få deg til å klikke! (mulig dette er kun relatert til .ini)

 

Men har prøvd det meste du nevner som å angi spesifikt antall kjerner og konfigurere .ini osv. (ser nesten ut som du har lest alt det samme som meg og mer :p ? ) Brukt mangen timer på irritasjon og feilsøking. Prøvd hvert fall alt det du har nevnt til nå.

 

Ikke installer Winamp etter at du har lagt inn ny windows. Husker av erfaring at VLC går helt fint, sikkert siden det kun har innebygget codecs?

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Må vel korrigere meg selv litt angående problemer med drivere... jeg har hatt skikkelig problem EN gang :mrgreen: . Det var den gangen ATI lovte at den kommende driveren (husker ikke hvilken) skulle støtte quadfire. Jeg "kastet" meg over pc´en og kjøpte 4stk hd3870, 4stk dualfan kjølere og fikk dem i tillegg voltmoddet :dremel: Trodde at NÅ skulle det bli rocknroll :new_woot: problemet var bare at det tok nesten ett år før ATI kom med den lovede quadfire driveren... da følte jeg meg bra dum :blush:

 

men men.. slik skjer i hardware verdenen ;)

Lenke til kommentar

For å få et lite avbrekk fra BC2 installerte jeg Fallout 3.. CTD etter 30 min..

 

Morsomt at du nevnte det, for jeg installerte også Fallout 3 her i går fordi jeg mangla noen achievements og slikt. Først ville det ikke starte, så var det Appcrash og Apphang om hverandre ca hver halve time.. Men jeg kom på at jeg hadde de samme problemene da jeg først kjøpte spillet i 2008, så jeg fant fram de samme fiksene jeg brukte den gang og har ikke opplevd noen problemer siden. De fiksene er for øvrig nøyaktig de samme du nevner over her, med bUseThreadedAI=1 og iNumHWThreads=2 i INI osv, så jeg har nok ingen andre forslag til deg :p

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Det samme opplevde jeg når jeg installerte FO3 på nytt i mai. Merkelig at de ikke kan inkludere en opsjon i installere for "Har du flere enn to kjerner?" og folk glemmer denne innstillingen hele tiden. Hvorfor klarer de ikke å få inn en patch som justerer konfigurasjonen om du har fler enn to kjerner?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tweaktown tester 10.8 vs 10.9 på 5770, 5870 og 5970.

 

http://www.tweaktown.com/articles/3527/amd_catalyst_10_9_windows_7_driver_analysis/index.html

 

Now, compared to the 10.4a driver, performance seems to be a little down. What's being said, though, is that this driver is a lot more stable than the 10.5s to 10.8s and while performance is a little down, you've got all those bug fixes that have been seen in the past few months.

Lenke til kommentar

Noen som har fått testa disse:

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=3711864&postcount=2097

 

Gjerne i sammenhenge med BC2 og crossfire. Selv om driverne, etter hva jeg kan skjønne egentlig ikke er gjort for crossfire. Bare tenkte å høre om noen hadde noen erfaring her

 

Har testet litt, men får ikke til cf skalering i bc2 med de :hmm:

Men skal ta en format i løpet av natta og prøve på nytt

Lenke til kommentar

Gjorde et lite forsøk, så helt ut av det blå, og oppdaterte chipset driver, lan driver og bios for hovedkortet, og vips, så har jeg ikke hatt mer CTD i BC2 med 10.9 driver og CAP. Ble noen timer med spill igår, så skal ikke skrike ut helt enda, men det ser jaggu lovende ut. Vet ikke om dette kan være noe andre også kan prøve ut for å få vekk CTD i BC2. Nå skal sant sies, at ytelsen ikke var helt topp.. ser av og til 60 fps selv med 2x5870, dog med alt på high og 1920 oppløsning. Mener jo selv at det var noe høyere før.. men sålenge det ikke er noen CTDer så skal jeg holde min kjeft jeg.

Lenke til kommentar

Pen Lano såpe du har som skrivebords bakgrunn dog. (En liten kameratspøk som er pågang her, kommer av Lan Evo som ble mistolket engang til Lano, ergo såpe uttrykket.)

Men ja, både klokkehastigheten og tempen er ganske så mye tomgang ja... Ligger og koser meg på 250W nå, gode strømregninger i vente med slikt tomgangsforbruk her i Midt Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...