Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Kom aldri noen vei med å instalere 10.6. Måtte reboote for å avlsutte installer. Gikk til Safe mode og tok en driver sweeper og fjernet ALT som hadde med ATI fra pc'en.

 

Startet opp igjen i normal mode og instalerte 10.9 på nytt (ja jeg prøvde meg på 10.9 igjen). Tok kun 3 min denne gangen å instalere, men jeg fikk  denne meldingen på slutten:

 

Installation complete (warnings occurred during the installation). View lof for details.

Når jeg trykker på "View Log" skjer det INGEN TING!

 

 

Er no bare problem med Catalyst no...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er feil. CAP inneholder også singel-profiler for spill som kan gi bedre ytelse. Vi så jo det med BC2, der du måtte ha CAP for å fikse de lange loadingtidene, selv med bare et kort.

Meningen med CAP var jo å gjøre det enklere å oppdatere crossfire profiler, men det hjelper lite når de alikevel kommer en gang i måneden.... Kanskje bra for oss entusiaster da vi får valgfrihet, men for causal gameren blir det bare rotete.

Meningen er å få ut crossfire og ytelse profiler raskere og det er nok også tilfelle. Sett at AMD med uten CAP hadde fått ferdig en crossfire profil kort tid før Catalyst 10.9 lanseringen, da hadde den ikke kommet med før i Catalyst 10.10 pga WHQL/QA syklusen, men med CAP kan de få ut profilen til CAP 10.9.

Det har også kommet ut CAP oppdatering mellom de måndelige driver og CAP lanseringene.

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver, men poenget mitt var at det blir rotete for den allminelige gameren som helst skulle ønske han kunne slippe drivere og "den slags tull" :p

Tror AMD har gjord et godt valg med å samarbeide med Steam. Da kommer nok vennegjenger som syntes ATi-kort er raskere på nyere spill. Vet at noen faktisk tror de gjør et godt kjøp av nytt kort, men så var det bare driveren som var for gammel :p

Lenke til kommentar

Magron: Hvis du bruker afterburner så klokker du begge samtidig( du kan ta et og et kort, men klokking når di har CF så bør du ha det slik at begge får samme klokk satt ) , du må forøvrig loade gpuene med et program for at du skal se om de klokker seg opp som de skal.

 

Bruk foreks. det som følger med nyeste Afterburner for og få load:)

eller så er furmark bra.

Bruker Afterburner. Fikk bluescreen som sa at bare ett av kortene var overklokket.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Har hatt problemer, men jeg kan også si at det er veldig sikkert min egen feil.

Og har en følelse at det skjer til tider..at folk ikke vil innrømme at det kan være de.

 

Men må nok hive meg på Kent og Nizzen ja:)

At noen drivere har sugd adolf-rompe i ytelse er en annen ting da....

 

Drivere så må man bare teste til man finner den som gir best ytelse i de spillene DU spiller:)

 

 

jaja: Ikke føl deg som en noob av det Nizzen skriver, han har aldri problemer:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg brukte denne med 10.8. Etter jeg oppdaterte til 10.9 forsvant problemet

 

Denne:

http://www.oshinetworks.com/ATI_Underscan_Fix.2.1.zip

Den fungerer når jeg alt-tabber BC2 men ikke når jeg rebooter.. Takk uansett :)

 

 

Det han mente er at med litt erfaring så går prosenten betraktlig ned på om man får problemer.

 

I de fleste tilfeller er det nok ikke langt unna sannheten :)

 

Jeg er for min del har bygget pc i mer eller mindre ni år og har aldri hatt lignende problemer som nå, og om jeg har hatt sære problemer tidligere så har jeg klart å fikse det etter kort tid.

Det kan jo være tusen ting, inkludert brukerfeil. I verste fall må jeg installere win7 på nytt med kun nødvendig hardware og se om det blir bedre.. Hvis ikke så er det fint lite jeg kan gjøre bortsett fra å kjøpe ny innmat :wee:

Lenke til kommentar

Hehe...trodde jeg hadde litt erfaring :whistle:

Har da hatt crossfire tidligere og generelt flust i kort, men har kuket noe helt sykt med det 5970 kortet mitt!

 

For eksempel: fikk ctd på siste drivere(10.9+CAP), men cf skalerte.

Gikk tilbake til 10.8 og fikk CTD der. Gikk opp til siste driver+cap engang til for å prøve og få bort CTD, men nå skalerer ikke cf lenger, men får ikke CTD da :tease:

 

Kjører uninstall og så drivesweeper i safemode.

Kan meget godt være det er min feil, men hva?

Lenke til kommentar

Jetzbullet:

 

Adapteret til Dell (det er vel produsert av BizLink?) kan være problemet. De er i hvert fall notorisk problematiske. Jeg hadde et slikt adapter i to dager før jeg sendte det tilbake og kjøpte et DP-VGA-adapter. Det er aktivt men uten denne USB-kontakten siden det får nok strøm fra DP-utgangen. Dette har jeg nå, og det fungerer bra. Jeg klarer ikke å se forskjell på en skjerm koblet via DVI og den som er koblet via VGA.

 

I det jeg nå nettopp lette opp ovennevnte link hos komplett.no, la jeg merke til at de også har et aktivt DP-til-DVI Single Link-adapter. Jeg har hørt om at slike skulle være på vei, men jeg trodde ikke at de ville komme på markedet før slutten av september. Amazon har de fortsatt på forhåndsordre.

 

Komplett

Amazon

 

Det som selges av Amazon er testet av han som eier og driver Widescreen Gaming Forum, og det skal visstnok fungere helt utmerket. Det ser ut som om adapteret Komplett allerede har på lager, er av akkurat samme type, men jeg kan naturligvis ikke garantere noe. Prisen er i hvert fall ganske hyggelig på kr 295 i motsetning til hva Dual Link-adaptre koster.

Du hadde rett.. adapteret til Dell var gåen!.

Kjøpte denne: Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI.

Nå funker eyefinity igjen :)

 

Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...