Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Om folk kunne klare å lese denne TRÅDEN før de forsøpler denne tråden fullstendig med CTD i BC2, så hadde det vært en befrielse.....

 

Et eksempel på BC2 og EA:

 

10 mann spiller match i BC2, 5 på ISP:A og 5 på ISP:B, server klienten finner ut at alle på ISP:B skal få CTD, mens ISP:A er igjen på serveren. De som får CTD klager på sine skjermkorts forum, Intel Nvidia og ATI, go figure....

 

For meg virker det veldig som om det er driverne som skaper kluss. Testa ut 10.9 driverne igår, og fikk blåskjerm under installasjon og alt som er fint. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke kjørte sweepern pga en pcw og dårlig tid. Det som var litt snodig var at etter jeg hadde fått installert driver, og testet ut litt, hvor alt funket som bare det, men da matchen startet så låste fpsen seg på 10. Gikk tilbake til 10.5 og 10.8a CAP og siden ikke noe problem. Etter mye lesing både i denne tråden og andre så har jeg testa ut med og uten klokking, div drivere med div CAPer, og den eneste komboen jeg har funnet sålangt som funker smerterfritt er 10.5 med 10.8a CAP, og hvordan ISPen skal skjønne at kun denne komboen skal funke for meg, det skjønner ikke jeg. Så enn sålenge så ville jeg sette en knapp på drivern når det kommer til BC2 i mitt tilfelle. Skal sette meg ned å rense ut alt som heter ati før jeg prøver å legge inn 10.9 driver og CAP, da det virker jo som om dette funker for mange.

 

Glemte å nevne det.. men kjører 2 x 5870

Endret av BajBaj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en "unexpected shutdown" med GTX480 forrige dagen. Tipper det det var driveren. Bare for å fortelle at gresset ikke er grønnere på andre siden. miniHDMI løsningen til Nvidia er direkte latterlig og plasseringen virker å være bestemt av folk som såvidt har tankekraft til å åpne en type dør.

 

ATi er fortsatt det beste allround kortet slik jeg ser det og HD6870 skal vurderes nøye. Så skal heller GTX480 degraderes til å stå med GPGPU 24/7 i en bortgjemt krok etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

 

Idag avinstallerte jeg CCC, startet opp i sikkerhetsmodus og kjørte Driver Sweeper for å fjerne ATI helt fra systemet.

Deretter startet jeg opp pc`n som vanlig og installerte 10.9 med en følgende restart.

Bildet var skalert ned og jeg endret på dette i CCC.

 

Så for å teste om CCC husket at jeg endret skaleringen til 0% så tar jeg en restart.

 

MEN NEIDA! Skjermbildet er fortsatt skalert ned, selv om jeg endret på dette før restart.. Det som er litt merkelig er at skalerings-baren står på 0% samtidig som bildet er skalert ned.. :dontgetit::mad:

 

 

Hvis det ikke blir noen løsning på dette så ser jeg ingen annen utvei enn å reklamere på kortet

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

 

Idag avinstallerte jeg CCC, startet opp i sikkerhetsmodus og kjørte Driver Sweeper for å fjerne ATI helt fra systemet.

Deretter startet jeg opp pc`n som vanlig og installerte 10.9 med en følgende restart.

Bildet var skalert ned og jeg endret på dette i CCC.

 

Så for å teste om CCC husket at jeg endret skaleringen til 0% så tar jeg en restart.

 

MEN NEIDA! Skjermbildet er fortsatt skalert ned, selv om jeg endret på dette før restart.. Det som er litt merkelig er at skalerings-baren står på 0% samtidig som bildet er skalert ned.. :dontgetit::mad:

 

 

Hvis det ikke blir noen løsning på dette så ser jeg ingen annen utvei enn å reklamere på kortet

 

Jeg brukte denne med 10.8. Etter jeg oppdaterte til 10.9 forsvant problemet

 

Denne:

http://www.oshinetworks.com/ATI_Underscan_Fix.2.1.zip

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

 

Idag avinstallerte jeg CCC, startet opp i sikkerhetsmodus og kjørte Driver Sweeper for å fjerne ATI helt fra systemet.

Deretter startet jeg opp pc`n som vanlig og installerte 10.9 med en følgende restart.

Bildet var skalert ned og jeg endret på dette i CCC.

 

Så for å teste om CCC husket at jeg endret skaleringen til 0% så tar jeg en restart.

 

MEN NEIDA! Skjermbildet er fortsatt skalert ned, selv om jeg endret på dette før restart.. Det som er litt merkelig er at skalerings-baren står på 0% samtidig som bildet er skalert ned.. :dontgetit::mad:

 

 

Hvis det ikke blir noen løsning på dette så ser jeg ingen annen utvei enn å reklamere på kortet

 

Du avinnstallerte vel både ccc og driveren i windows først, gjennom å klikke på exe fila til ny driver, å deretter velge å avinnstallere både ccc og driver?

Lenke til kommentar

Du avinnstallerte vel både ccc og driveren i windows først, gjennom å klikke på exe fila til ny driver, å deretter velge å avinnstallere både ccc og driver?

 

1. Control Panel --> Programs and Features --> ATI Catalyst Install Manager --> Change --> Express Uninstall All ATI Software --> Reboot

2. Safe Mode --> Driver Sweeper --> Slettet alt med "ATI" i seg --> Reboot

3. Installerte 10.9 --> Reboot

Lenke til kommentar

Når en ser hvor mange som får de merkeligste feil med forskjellige drivere, skader det ikke akkurat å forsøke å fjerne et lass med filer som ligger igjen fra forrige versjoner.

 

For min egen del, er det sjelden jeg bruker driversweeper. ATIs eget verktøy holder i massevis, men hvis folk innstallerer ny driver over den gamle, vil det bli problem etterhvert. I slike tilfeller gjør driversweeper en grei jobb.

Lenke til kommentar

10-9_vista64_win7_64_dd_ccc_enu har kun vært en plage her. Etter mye om og men fikk jeg instalert den og da lagget jeg i både StarCraft 2 og Team Fortress 2.

 

Går tilbake til 10.6 no. 

 

Etter å ha Uninstall alt av ATI så tar 10.6 VELDIG lang tid... holdt på i 10min no med " Currently Installing: Video Driver. Programmet jobber bare at det tar så fordømt lang tid _zZ

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Magron: Hvis du bruker afterburner så klokker du begge samtidig( du kan ta et og et kort, men klokking når di har CF så bør du ha det slik at begge får samme klokk satt ) , du må forøvrig loade gpuene med et program for at du skal se om de klokker seg opp som de skal.

 

Bruk foreks. det som følger med nyeste Afterburner for og få load:)

eller så er furmark bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...