Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... 10.6 var vel starten på en helt ny måte ati mekker sammen driverene sine på og alt før den virker fint, men det byr på problemer med spill nyere enn 10.5.

Når det kommer til tempraturer så har jeg store vifter i kabinett og vannkjøling så mesteparten av varmen blir dumpet på utsiden.

Syns bare det er for mange med cfx som har problemer med nyere drivere i bc2.

Hva som gjør det aner jeg ikke, men tipper de tester driverene sine på for få hw kofigurasjoner

Lenke til kommentar

mener jeg leste en nyhet en ett eller annet sted om at man ikke trengte aktiv DP adapter lenger for å bruke en 3dje skjerm i Eyefinity lenger av en eller annen grunn. noen som vet noe om dette?

husker ikke om det var noe med drivere å gjøre, eller om at det hadde kommet en billig skjerm med DP inngang eller hva det nå var.

saken er at jeg sitter med to skjermer som bruker DVI utgangene og jeg skulle gjerne kjøpt meg en 3dje skjerm og kjørt Eyefinity på dem, men lurte da på om jeg måtte skaffe meg en Aktiv DP - DVI adapter eller om jeg slipper det?

PS: jeg visste før at jeg måtte ha en aktiv adapter, men mente jeg leste det noen stand om noe som fjernet nødvendigheten ved å ha en sånn.

all info er hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar

saken er at jeg sitter med to skjermer som bruker DVI utgangene og jeg skulle gjerne kjøpt meg en 3dje skjerm og kjørt Eyefinity på dem, men lurte da på om jeg måtte skaffe meg en Aktiv DP - DVI adapter eller om jeg slipper det?

Både og. Du kan nok ikke bruke et passivt adapter. Jeg vil heller ikke anbefale aktivt DP->DVI-adapter siden veldig mange - meg selv inkludert - har opplevd problemer med disse. Bruk heller langt mindre penger på et DP->VGA-adapter. Det er aktivt, men uten å være avhengig av ekstra strøm fra en USB-port.

Lenke til kommentar

Er 3500 Kr for et Sapphire Radeon HD 5870 med Vapor-X kjøling verdt det? Vil ha høy ytelse med så lavt støynivå som mulig.

What’s so impressive about the load performance is that while the Vapor-X cooler did spin its fan up to 1,900 rpm, it remained utterly inaudible over the cooling in our test systems and we literally had to stop every other fan in the case in order to hear even the mildest whisper of noise from the card. In comparison the HD 5870 was clearly audible at load and while not invasively so, you’d still know it was sweating.

Aftermarket-kjølere koster mellom 500 og 800, så det kan vel være like greit å kjøpe et kort med det ferdig montert. Kortet har jo fått gode skussmål både på temperaturer og støy, så jeg vil si at det er verdt det.

Lenke til kommentar

Er 3500 Kr for et Sapphire Radeon HD 5870 med Vapor-X kjøling verdt det? Vil ha høy ytelse med så lavt støynivå som mulig.

Aftermarket-kjølere koster mellom 500 og 800, så det kan vel være like greit å kjøpe et kort med det ferdig montert. Kortet har jo fått gode skussmål både på temperaturer og støy, så jeg vil si at det er verdt det.

Da går jeg for det :yes:

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...