Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv det og se om det er slik :). Er ikke alle som orker tearing.

Har minimalt med tearing faktisk. Kun på munningsilden men da har jeg fokus et helt annet sted på skjermen så det betyr ikke så mye.

Ang det XFX 5970BE med 4gig så er det jo komplett poengløst da 2 stk 5970 vanilla gir mye bedre ytelse(og er billigere) og 2x5870 eyefinity 6 gir samme ytelse til 2300,- mindre.

Så har det bare stock dritt kjøling også :nei:

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

får man den inputlaggen hvis man setter spillet til 59Hz da? Trodde det fikset den biffen. Ourasi har nå nevnt det et par hundre ganger snart :p

Med dobbel buffering vil da frameraten gå ned til 30FPS. Jeg har dog hørt om folk som har fikset ihvertfall ganske merkbar inputlag med framelimit på tripple buffering. Uansett vil man få raskere frame oppdatering uten vsync, noe som gjerne er en nokså stor fordel i multiplayer spill som Battlefield 2.

Tearing oppstår når en frame oppdatering fra skjermkortet skjer under en skjerm refresh. Man kan da også få tearing når frameraten er lavere enn refreshraten, men det verste er når frameraten er mange ganger over refreshraten, altså hvor mange forskjellige frames en skjerm refresh består av. Til en viss grad avhenger også hvor ille tearingen er av hvor mange dynamiske effekter det er i spillet/på skjermen, dynamiske lys som flimrer kan være veldig ille uten vsync.

Lenke til kommentar

Hei har hatt problemer med mitt grafikkort 5850 HD. DVI adapteren virket ikke, men når jeg koblet kortet til min HDTV gjennom HDMI kabel får jeg bilde. ER det riktig at det skal stå ATI 5800 - series i grafikkadapter (enhetsbehandling) etter installering av drivere?

Noen som har hatt opplevd dette problemet?

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Har den vært spesielt dårlig? Opptil 3 GPUer har den jo vært ypperlig?

In our recent SLI and CFX testing lately we have been disappointed in CrossFireX performance scaling, particular in two games that we felt should be exhibiting better performance scaling
Åpningen til artikkelen stiller meg litt undrende til konklusjonen. fler-gpu er alltid avhengig av gode profiler for nevnte spill for god ytelse.

Men jeg leser videre, så ser vi.

Ah se der ja, det er imponerende hvor stort utslag en god spillprofil for fler-gpu har.

post-38451-1282880220,2819_thumb.gif

post-38451-1282880329,2506_thumb.gif

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skalering på CFX har normalt vært meget bra den, men de siste 3-4 CCC driverne har bommet stygt på dette i enkelte gjengangerspill som BC2 der enkelte drivere kuttet FPS til 1/3 del blant annet..

Ellers kan jeg jo nevne at AA oppfører seg helt likt på GTX480@SLI, dvs. at mye ikke får antialising og er helt og holdent styrt av spillet, samt at AF ikke virker med mindre man forcer via CCC eller nV's kontrollpanel.

Ser frem til MoH og Black Ops, tipper skalering vipper opp i 95-100% på disse OG at alt virker som det skal, BC2 må man kun se på som en BF3 betatest, som vi faktisk betaler for å spille...

Lenke til kommentar

Har da testet 10.8 med den nye app profilen i bc2.

Running smooth :) Tipper en 15-20isj% bedre ytelse enn 10.5 driveren.

Så faktisk ikke min. fps noe særlig under "90" gjennom en hel runde som er imponerende!

Da tenker du på 10.8a profilen ikke sant?

For 10.5 driver og 10.8 profil var ingen heldig kombo for min del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...