BajBaj Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Var litt det med app profil 10.8 jeg og tenkte på.. kanskje det er bra musikk Time will show, skal testes når man kommer hjem Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 fps på bc2 vet jeg ikke, jeg bruker vsync. Klare du å treffe noe med den inputlaggen det medfører? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) får man den inputlaggen hvis man setter spillet til 59Hz da? Trodde det fikset den biffen. Ourasi har nå nevnt det et par hundre ganger snart Endret 26. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 ah... skal ikke skryte på meg å ha lest alle sidene her så det var jeg ikke klar over hadde noe og si My bad Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Prøv det og se om det er slik . Er ikke alle som orker tearing. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Prøv det og se om det er slik . Er ikke alle som orker tearing. Har minimalt med tearing faktisk. Kun på munningsilden men da har jeg fokus et helt annet sted på skjermen så det betyr ikke så mye. Ang det XFX 5970BE med 4gig så er det jo komplett poengløst da 2 stk 5970 vanilla gir mye bedre ytelse(og er billigere) og 2x5870 eyefinity 6 gir samme ytelse til 2300,- mindre. Så har det bare stock dritt kjøling også Endret 26. august 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ok, trodde man fikk tearing så det holdt på over 60fps med mindre man har en 120 kapabel skjerm. Spesielt ved raske bevegelser som er vanlig i FPS som dette. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Litt usikker på hva som er avgjerende faktorer for tearing. Eksempelvis så har jeg som sagt minimalt i bc2, men unreal turnament 3 med nvidia kort så har jeg noe sykt med tearing. Mindre med 5970 kortet, men absolutt til stede... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 får man den inputlaggen hvis man setter spillet til 59Hz da? Trodde det fikset den biffen. Ourasi har nå nevnt det et par hundre ganger snart Med dobbel buffering vil da frameraten gå ned til 30FPS. Jeg har dog hørt om folk som har fikset ihvertfall ganske merkbar inputlag med framelimit på tripple buffering. Uansett vil man få raskere frame oppdatering uten vsync, noe som gjerne er en nokså stor fordel i multiplayer spill som Battlefield 2. Tearing oppstår når en frame oppdatering fra skjermkortet skjer under en skjerm refresh. Man kan da også få tearing når frameraten er lavere enn refreshraten, men det verste er når frameraten er mange ganger over refreshraten, altså hvor mange forskjellige frames en skjerm refresh består av. Til en viss grad avhenger også hvor ille tearingen er av hvor mange dynamiske effekter det er i spillet/på skjermen, dynamiske lys som flimrer kan være veldig ille uten vsync. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Hei har hatt problemer med mitt grafikkort 5850 HD. DVI adapteren virket ikke, men når jeg koblet kortet til min HDTV gjennom HDMI kabel får jeg bilde. ER det riktig at det skal stå ATI 5800 - series i grafikkadapter (enhetsbehandling) etter installering av drivere? Noen som har hatt opplevd dette problemet? Endret 26. august 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ser ut som om ATI kanskje får fikset CF scaling snart. link Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Har den vært spesielt dårlig? Opptil 3 GPUer har den jo vært ypperlig? In our recent SLI and CFX testing lately we have been disappointed in CrossFireX performance scaling, particular in two games that we felt should be exhibiting better performance scaling Åpningen til artikkelen stiller meg litt undrende til konklusjonen. fler-gpu er alltid avhengig av gode profiler for nevnte spill for god ytelse. Men jeg leser videre, så ser vi. Ah se der ja, det er imponerende hvor stort utslag en god spillprofil for fler-gpu har. Endret 27. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Skalering på CFX har normalt vært meget bra den, men de siste 3-4 CCC driverne har bommet stygt på dette i enkelte gjengangerspill som BC2 der enkelte drivere kuttet FPS til 1/3 del blant annet.. Ellers kan jeg jo nevne at AA oppfører seg helt likt på GTX480@SLI, dvs. at mye ikke får antialising og er helt og holdent styrt av spillet, samt at AF ikke virker med mindre man forcer via CCC eller nV's kontrollpanel. Ser frem til MoH og Black Ops, tipper skalering vipper opp i 95-100% på disse OG at alt virker som det skal, BC2 må man kun se på som en BF3 betatest, som vi faktisk betaler for å spille... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har da testet 10.8 med den nye app profilen i bc2. Running smooth Tipper en 15-20isj% bedre ytelse enn 10.5 driveren. Så faktisk ikke min. fps noe særlig under "90" gjennom en hel runde som er imponerende! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) og fortsatt forholdsvis lite tearing? Endret 27. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) jepp liker å se i afterburner at begge gpuer pumper 100% usage Endret 27. august 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Da lurer jeg på om jeg først kun skal prøve app profilen :S Kjører fortsatt 10.6 driverne pga. div. fordeler på HD video. Lenke til kommentar
BajBaj Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har da testet 10.8 med den nye app profilen i bc2. Running smooth Tipper en 15-20isj% bedre ytelse enn 10.5 driveren. Så faktisk ikke min. fps noe særlig under "90" gjennom en hel runde som er imponerende! Da tenker du på 10.8a profilen ikke sant? For 10.5 driver og 10.8 profil var ingen heldig kombo for min del.. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) EDIT: må bli kvitt det drittkortet snart før jeg legges inn med høyt blodtrykk! Hva faen er vitsen med høy fps når man bare får CTD?!? Endret 27. august 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå