Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Ser Komplett har 5870 som demovare til 2640,-.

Står oppgitt at det er 7 stk på lager, så da bør det jo være snakk om skade på emballasje ved transport e.l, eller hur? Nekter å tro at at 7 personer har returnert nøyaktig samme kort.

Satt egentlig å titta på 5850, men med kun et par hundrelapper i forskjell frister det å trykke "kjøp" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp. Har jo ikke noe behov for verken manual eller plate med drivere, og adaptere har jeg jo en helt skuff full av :p

Ser det står 6 på lager nå, så tror jeg bare bestiller et eksemplar før det er for sent. Tror neppe jeg ser et lignende tilbud i nærmeste fremtid heller.

Lenke til kommentar

Aktivt? Hadde du spurt for et døgn siden, da hadde jeg kjøpt det av deg. Hadde du spurt noen timer etter dette, da hadde jeg ikke vært så sikker. Det skal visstnok være litt krøll med slike adapter fra Bizlink og Dell.

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?f=64&t=17012

Mja, er krøll med alle slike adaptre virker det som. Jeg sliter med at jeg mister bilde til skjermen her, så jeg har ikke brukt adapteret noe serlig. Tror ikke dette har noe med selve adapteret å gjøre egentlig..

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt adapter i dag. Jeg hadde håpet at siden dette HIS-adapteret hos komplett kostet over tre ganger så mye som det problematiske Bizlink-adapteret som selges på Amazon, da hadde jeg kjøpt et som var bedre og uten disse problemene. Meeeeen, på undersiden er det jammen en liten Bizlink-logo. Den store HIS-logoen på oversiden er et klistremerke. Jeg har ikke tatt det bort, men jeg føler meg rimelig sikker på at den grønne Bizlink-logoen skjuler seg der.

Jeg har altså pisset bort masse penger på akkurat den samme driten. Heldigvis har jeg foreløpig ikke hatt noen problemer (etter 15 minutters bruk), men så bruker jeg fortsatt bare én skjerm.

Lenke til kommentar

Hvorfor låser MSI Afterburner Core Clock til maks 900 og Memory Clock til maks 1300? Disse funka fint for meg med 60 sekunder med FurMark, men ville jo gjerne se hvor høyt den klarer før artifacts osv. Jeg har HD 5870.

Hvilket merke av 5870 har du?

Asus og Msi har unlocka bios som man kan klokke så høyt man vil. Det man kan gjøre hvis man har et annet merke er å flashe bios til enten Asus eller Msi bios.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Asus og Msi har unlocka bios som man kan klokke så høyt man vil. Det man kan gjøre hvis man har et annet merke er å flashe bios til enten Asus eller Msi bios.

Takk. Jeg har XFX Radeon HD 5870. Tror jeg da skal flashe kortet.

Edit: Hvordan finner jeg helt riktig BIOS for mitt kort? Asus har jo så mange forskjellige versjoner av 5870...

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Hvorfor låser MSI Afterburner Core Clock til maks 900 og Memory Clock til maks 1300? Disse funka fint for meg med 60 sekunder med FurMark, men ville jo gjerne se hvor høyt den klarer før artifacts osv. Jeg har HD 5870.

Hvilket merke av 5870 har du?

Lurer egentlig litt på det samme. Har selv et powercolor 5870 jeg gjerne skulle ha flashet. Noen tips eller råd om hvordan man går frem på en god måte?

Har sett litt på Radeon Bios Editor og winflash.. Er jeg på riktig spor da?

Lenke til kommentar

Hei. Nå har jeg satt opp 2 stk ASUS EAH 5830 DirectCU i CF.

Har sett at det er svært få som vurderer å kjøpe 5830 kort.

Mine ga jeg 1022,- pr stk. for. Etter mine erfaringer så er også 5830 kortet

et bra kort. Spesielt til den prisen jeg fikk det til.

Testet med BFBC2 med 1 kort innstillinger på high 4 x anisoptric og 8 x anti a. i 1680x1050.

Disse instillingene fungerete stabilt og grafikken var bra.

Med 2 kort i CF går det enda "glattere".

Innlasting av maps går utrolig fort mer en halvert ventetid.

Ser man tester så slår faktisk 5830 i CF et 5870 kort. Kommer ann på om spillet utnytter CF.

Vedr. strømforbruk så blir det jo et kort til, men kortene belastes nok mindre p.g.a.

delte oppgaver. Vil tro at 2 5830 i CF holder lengre en 1 5870 ved tanke på slitasje av vifte og varmgang. Merket stor nedgang i viftestøy ved å sette inn 2 kort, og tror faktisk ikke det er så enormt mye mer 2 5830 i cf trekker enn 1 alene som sliter.

Men slik prisene er på nettet i dag på f.eks. komplett så lønner det seg kansje å gå for 1 5870. Fordelen med 2 5830 er jo også at man får 2GB minne.

Har noen erfaringer med EYEFINITY6 utgaven av 5870 med 2GB?

Lenke til kommentar

Du får ikke dobbelt så mye minne, selv om du kjører 2 kort. Minnemengden blir ikke lagt sammen.

Du får svak ytelse i de tilfellene hvor CF ikke er støttet, eller støttet dårlig.

Du har to kort som bråker istedenfor ett. Du har eventuelt to kort du må bytte kjøler på, kjøpe vannblokker til etc. Du kan heller ikke utvide like lett ved behov for mer kraft senere vs ett HD5870. Prismessig er det vel heller ikke så veldig mye å spare på dette.

Men for all del, det viktige her er at du er fornøyd, ikke jeg :) Gratulerer med nytt oppsett!

Lenke til kommentar

Liten artig historie.

Det er sikkert noen her som husker at Powercolor Radeon HD 5870 Dirt2 edition lå i prisguiden og hos noen av webshoppene til 2.119,- i november i fjor.

Som mange andre la jeg inn en bestilling på det, vet det var endel som bestillte hos Amentio som fikk bestillingene slettet men jeg la inn bestillingen hos Multicom. Min ordre ble ikke slettet så jeg purret på den med jevne mellomrom frem til februar og fikk alltid beskjed om at det skulle komme. Glemte så hele greia frem til jeg fikk en tlf fra Multicom på fredag der de lurte på om jeg fortsatt ville ha 5870 kortet. De kunne ikke levere Powercolor Dirt2 edition men Asus voltage tweak editon til samme pris, jeg sa selvfølgelig ja at det ville jeg gjerne ha. Så mandag kveld kom postmannen på døra med mitt nye 5870 til hyggelige 2.119,- kr laugh.gif

Har jo bare 4 fra før og et 5970 men det skal nok komme til nytte :lol:

Ikke at dette er Multicoms feil men 9 mnd leveringstid er rekord for meg :rofl:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Har sett litt på Radeon Bios Editor og winflash.. Er jeg på riktig spor da?

RDA bios editor er fin og flashe med når du har funnet en overklokk du liker.

du kan lete frem en fin bios her. men vit hva du gjør før du flasher ;)

http://www.techpowerup.com/vgabios/index.php?page=1&architecture=&manufacturer=&model=HD+5870&interface=&memSize=0

Flasher dere i windows eller er det safest og ta det fra dos? Noen som har erfaring med å flashe 5xxx kort? Eller med RBE?

Liten artig historie.

Det er sikkert noen her som husker at Powercolor Radeon HD 5870 Dirt2 edition lå i prisguiden og hos noen av webshoppene til 2.119,- i november i fjor.

Som mange andre la jeg inn en bestilling på det, vet det var endel som bestillte hos Amentio som fikk bestillingene slettet men jeg la inn bestillingen hos Multicom. Min ordre ble ikke slettet så jeg purret på den med jevne mellomrom frem til februar og fikk alltid beskjed om at det skulle komme. Glemte så hele greia frem til jeg fikk en tlf fra Multicom på fredag der de lurte på om jeg fortsatt ville ha 5870 kortet. De kunne ikke levere Powercolor Dirt2 edition men Asus voltage tweak editon til samme pris, jeg sa selvfølgelig ja at det ville jeg gjerne ha. Så mandag kveld kom postmannen på døra med mitt nye 5870 til hyggelige 2.119,- kr laugh.gif

Har jo bare 4 fra før og et 5970 men det skal nok komme til nytte :lol:

Ikke at dette er Multicoms feil men 9 mnd leveringstid er rekord for meg :rofl:

hahaha, morsomt da.

Lenke til kommentar

måtte flashe mitt xfx kort for å få viftekontroll.

det gikk smud.

l4angley på forumet derimot har prøvd med 3 kort nå og har måttet sende de tilbake da de sluttet å virke etter flashinga:/

begge flasha med bios fra xfx og begge flasha i dos med usbstick som boot verktøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...