Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke mye tvil om at det var ati drivern i mitt tilfelle iallefall. 10.5 funker som en drøm iforhold til 10.7. Fikk nesten 40% bedre ytelse (målt i fps), og jeg synes ikke load tiden var noe dårligere egentlig. Eneste nå er jo at man får noen drops ned til rundt 75 fps når det smeller, er røyk og flammer på alle kanter, men det har jeg lest andre steder at er et generelt problem uansett driver for ati. Kanskje 10.8 blir bedre? Man får vel bare vente å se.

• Liker 1
Lenke til kommentar

10.5 med siste cf profil syns jeg virker vedig bra. Kan jo være verdt et forsøk :)

Brukte siste appsen ja. Ble gulle bra. Man skulle jo at jo nyere og mer oppdatert de var jo bedre skulle de yte osv.. men det har ikke skjedd i denne sammenhengen. Men men, nå funker det, så da er jeg godt fornøyd. Og en økning på nærmere 40% synes jeg var mye mer enn forventet, og veldig hyggelig overraskelse må jeg si.

Lenke til kommentar

28nm prosessen vil nok ikke være klar for SI.

AMD originally planned to have its next-generation GPUs using 32nm process and codenamed the chips Northern Islands, but Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) skipped its 32nm R&D for GPUs and advanced directly to 28nm R&D. In response AMD adjusted its plans and decided to continue adopting a 40nm process, while changing the product's codename to Southern Islands, the sources explained.

- http://www.digitimes.com/news/a20100811PD223.html

Som dem spekulerer i på Beyond3D forumet:

SI - 40 nm leveraging stuff done for NI.

NI - 32 nm - cancelled.

NI - 28 nm - refresh H1/11

Lenke til kommentar

Et av "poengene" som ble nevnt for SI for en god stund siden var vel at de IKKE skulle krympe videre. Videoen over her er jo bare et bilde av et HD5xxx kort og en som i praksis leser opp det vi allerede har lest og legger på noen uberettige spekulasjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Uklart og kornete? Har du ikke satt riktig oppløsning? Finn din skjerms oppløsning bruk denne. Dersom du har gjort dette, eller det er gjort automatisk, søk i tråden etter Pixel Format, så ser du om det hjelper :thumbup: .. Setter du opp HD5870 til å sende riktig signal/oppløsning/format, så er det potensiale til å vise like bra bilde som på datamonitor om skjermen har disse kvalitetene..

Lenke til kommentar

Heisann :)

Jeg kjøpt et Xfx 5850 skjermkort, og har et lite problem!

Jeg driver og spiller litt "Age of conan" spiller i dx 10 med alt av settings på fult. Ligger stabilt på 30-40 fps og spillet kjører smuth. Men plutselig stopper spillet opp i noen sekunder, og så løsner det opp igjen. så skjer det somme om og om igjen.

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Bruker 10.7 drivere

4g ddr3 ram. (bruker 78% ingame)

Amd 1055t prossesor

Lenke til kommentar

Forøvrig.. fikk en liten CTD kun 20 min inn i BC2 selv *host*. Bruker 10.6 driver og mener jeg har siste profil men skal legge in 14. juli en gang til for sikkerhetsskyld.

Forøvrig artig den første biten man kommer inn i, hvor man stusser litt over en del ting og så åpenbarer det seg noe annet. *uten å si for mye som spoiler*

EDIT:

Ser siste profil er 26/7, prøver den og ser.

EDIT2:

ingen mer CTD etter ny profil er lagt inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forstod ikke helt innlegget men 10.7 er jo den nyeste driveren, om det ikke er en spesifikk xml catalyst profil du leter etter.

Uansett, flere problemer ser ut til å ha forsvunnet med den siste driveren (først og fremst hickups under surfing\desktop), alle problemene med 5970 har faktisk ført til at jeg nesten ikke spiller mer. Skal få gjort noe med det og skal teste videre i div spill. La forøvrig merke til at jeg nå får lov til å kjøre Heaven Bench med full tesselering også.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...