Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre enn meg som syns den testen her ser tvilsom ut?

Ser nesten ut som det er et singel kort dem har testet og ikke cfx!

http://www.hardocp.c...eon_hd_5870_cfx

CFX er utrolig variabel og til tider helt ødelagt fra og med 10.4a, satt selv å lurte på hva i helsike ATI dreiv med ang. CFX når jeg hadde HD5970.. Flere ganger rapporterte jeg helt forferdelig ytelse på rage3d, ned mot 1/3 del av normalen, der beta testerne og rage3d devsa hadde null problemer og topp ytelse og avskrev dette som tull fra min side. Så, kort tid senere kom bekreftelsen på at jeg hadde rett, for ørtene gang, og en ny approfile eller hotfixdriver dukket opp, og dette har vært stort sett akkurat det samme på hver eneste driver sluppet de siste månedene..

[H] ignorerer dette her, og det er deres fulle rett, og kjører testen og publiserer den. Det er da folk som sitter med hardware som driveren fungerer perfekt med, som disser reviewen, som er deres fulle rett, spesiellt mtp. at en singel HD5870 løper sirkler rundt GTX460 og grisebanker den fullstendig. Men, når det har blitt slik at du skal ha flaks for at CFX skalerer i det hele tatt, så vil slike rare resultater dukke opp, og ATI virker jo til å være helt hjelpesløse til tider og gjør samme feilen hver eneste gang, for å rette det opp i en uoffisiell XX.Xa driver som mange review sider ignorerer eller ikke kjenner til, ergo må CFX skaleringen tåle endel kritikk fra enkelte...

De absolutt beste singelkort kjøpene er fremdeles HD5850 og HD5870, til tider med stor margin også, men når vi kommer til multiGPU oppsett, så blir saken snudd på hodet dessverre. BFBC2 og 10.4a+HD5970@850/1200 er fremdeles det beste pris/ytelses oppsettet for dette spillet, og hadde jeg sittet med det kortet enda og full lommebok, så hadde jeg nok blitt på den driveren sålenge det spillet var 1. prioritet...

My 2C...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som Nvidia har fått orden på skaleringen sin, men så dårlige resultat med 2*5870 tror jeg ikke at jeg hadde klart å få til om jeg så prøvde.

Men er vel til dels enig i at [H] kan poste de resultatene de får med siste drivere da det ikke bør forventes at alle kundene til ATI skal lete verden rundt etter funksjonable drivere siden mange kun vil spille og legge inn siste driver.

Lenke til kommentar

Jeg tester nesten alle dirvere som kommer ut. Både beta og jallabeta :p Akkurat nå kjører jeg en modifisert Catalyst 18.8 beta + 10.7 cfx profile. Dette fungerer VELDIG bra. Noe ikkje 10.6 gjorde iallefall. Den komboen jeg har nå er faktisk den beste til BC2 jeg har hatt. Hva andre spill angår vet jeg ikkje, da jeg bare spiller bc2 og starcraft 2 nå.

Lenke til kommentar

10.7 har nesten halvert FPSen min i BC2 så jeg får vel gå tilbake til 10.5 igjen. Mye tull med disse driverne ;(

4Husket du å installere CFX profile fra AMD siden? Hvis ikkje så er det din egen feil at 10.7 ikkje funket for deg ;) 10.7 + cfx profile funker hos meg med crossfire. Testet å la være å installere den cfx profile, og da var det vel bare 40% load på gpuene.

Avogtil er det brukerfeil også :p

Lenke til kommentar

Husket du å installere CFX profile fra AMD siden? Hvis ikkje så er det din egen feil at 10.7 ikkje funket for deg ;) 10.7 + cfx profile funker hos meg med crossfire. Testet å la være å installere den cfx profile, og da var det vel bare 40% load på gpuene.

Avogtil er det brukerfeil også :p

Jeg installerte 1.7 App profiles hvis det er den du mener? Og ATI Afterburner viser at begge GPUene jobber på 100% under spilling. Før så kjørte jeg alt på High med 4xAA og 4xMSAA og hadde stabilt rundt 50-60 FPS. Nå må jeg ha alt på medium med 1xAA og har 70-80 FPS med seriøse drops når det skjer mye. Kjører jeg med alt på high nå ligger jeg rundt 30 fps.

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Hvis du har under 80fps i Bc2 så er ikke det bra, siden den gylne 60 fps-regelen ikke gjelder i bc2 av en eller annen grunn. På60fps så virker det luggete, men rundt 80 da er det som det bruker og være på 60.

Det er min oppfatning når jeg spiller også. Synes rett og slett 1 stk 5870 er for dårlig for BC2 med 1980*1080 og alt på fullt untatt MSAA.Jeg liker at det er over 80, og det er det nå heldigvis.

Lenke til kommentar

I går installerte jeg mitt nye XFX Radeon HD5870 2GB, med de nyeste driverne fra ATI (Windows 7 x64). CPU er i7 920, 6GB OCZ 1600mhz RAM, 160GB Intel X-25M SSD-disk og M-Audio FireWire Audiophile lydkort. To skjermer: NEC 90GX2 og Hyundaï W240D.

Jeg opplever at spill som Half-Life 2: Episode Two og Portal jevnlig oppfører seg jerky. FPS'en er svært høy (langt over 100), men innimellom så stopper alt opp i et par sekunder, og lyden looper.

Merket også lignende problemer i Supreme Commander 2. StarCraft II ser ut til å fungere bra.

Jeg har prøvd å skru av AA og AF, samt aktivere VSync, men har ikke blitt kvitt problemet. Et kjapt søk med Google ga meg foruminnlegg fra sent i 2009 hvor flere klagde over samme problem, men jeg har ikke greid å finne noen konklusjon.

Noen som kjenner til problemet, og løsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...