Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

Det jeg lurer på: Jeg har et powercolor 5770 kort, sett det er andre 5770 kort som er his,xfx og lingnende, er det det samme kortene med annen klokking eller er det skiftet ut kompnenter? ser også at pris kan variere.

Kansje et litt nub spørsmål men lurt ganske mye på dette, jeg spiller en god del krevende spill bla. i dx10. har jeg valgt riktig skjermkort?

Hissimann

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Viss du ønsker å spille dx 10 spill på høyeste settings er ikke hd 5770 helt veien og gå.. men 2 i crossfire yter like bra som et hd 5870.

Lenke til kommentar

AMD / ATI Catalyst 10.7 WHQL er ute

New features:

ATI Eyefinity - HydraVision enhancements

* Maximizing a window across displays will now take user defined bezel compensation into account

* Automatically adjusts window position when dragging and dropping windows to ensure title bar visibility

* Proper dialog box placement - dialogs do not cross displays, are not hidden behind bezels, and can be designated to be shown on the users “preferred” display

Enhanced Pull-down detection

* The Pull-down detection algorithm has been enhanced for higher visual quality on

certain types of video content

* Supported on the ATI Radeon™ HD 5000 Series

ATI CrossFireX™ technology – support for rotated displays

* This release of ATI Catalyst™ enables end users running supported ATI

CrossFireX™ configurations to rotate their displays (single or ATI Eyefinity display

configurations) and still enjoy the performance benefits of ATI CrossFireX™

technology

ATI Radeon GPU acceleration of VLC 1.1.1 Media Player

* Enables GPU acceleration of h.264 video content when using the VLC 1.1.1 Media

Player – delivering a better user experience by consuming less system resources

* Supported on the ATI Radeon™ HD 5000 and ATI Radeon™ HD 4000 Series of

products

* Requires VLC version 1.1.1 and later

Borderlands

● Performance increases 3-5% on ATI Radeon™ HD 5800 and ATI Radeon™ HD 5700 series single card and CrossFire™ configurations when anti-aliasing and anisotropic filtering is enabled

● Performance increases 3-8% on ATI Radeon™ HD 5970 single card and CrossFire™ configurations when anti-aliasing and anisotropic filtering is enabled

● Performance increases 2-6% on ATI Radeon™ HD 5600 and ATI Radeon™ HD 5500 series single card configurations when anti-aliasing and anisotropic filtering is enabled

● Performance increases 2-10% on ATI Radeon™ HD 4800 series single card and

CrossFire™ configurations when anti-aliasing and anisotropic filtering is enabled

Samt 10.7 applikasjons profil.

At dem ikke kan også legge med en release note for app profilen. :(

Håper dem har lagt til en workaround for MSAA i StarCraft 2, men det er vel å håpe for mye når selv CatalystMaker ikke hadde hørt om det før om noen dager siden.

Fra Twitter siden til CatalystMaker:

@CatalystMaker Will future Catalyst drivers allow users to force AA in StarCraft 2?

@PackFanJason Possibly. Looking into it. Have no idea why thats needed though, but ya will try and get it out.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, får meg til å tenke på tidligere misstanker om en mulig sabortør fra Nvidia elns :p

kan f**n ikke tro at jeg må tilbake til 10.5 igjen!

Virker faktisk som det egentlig skulle ha vært en ytelsesøkning i BC2 og MW2 bland annet i 10.7 , etter å ha lest denne artikkelen hos Rage3d:

http://www.rage3d.com/articles/ati_catalyst_10_7/

En ny ting de driver med virker det som. Driver Investigation :cool:

Kanskje det kommer noen offentlige release notes senere som bekrefter dette som vanlig i PDF.

Ser også ut som det finnes et greit verktøy for å redigere spill-profiler i.

Det er noe jeg har savnet med min tid som ATI bruker, så det håper jeg på vil bli brukbart.

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

ante meg... skulle ikke tro det er så vanskli og hente noen elementer ut av 10,5

Det er vel ikke bare det som er tilfelle, da ville man jo gjort det.

Det er noe jeg har savnet med min tid som ATI bruker, så det håper jeg på vil bli brukbart.

Man har jo profiler i ATI også ("Profiles Manager" i CCC), bare at de ikke er direkte spillrelatert/spillavhengig som Nvidia sine og fremgangsmåten for å lage profilen er annerledes. Om ikke bedre etter min mening.

Man setter alle settinger slik man ønsker de i CCC og aktiverer dem, som samtidig sørger for å teste dem. Når det er gjort går man inn i profile manager og sier at man vil lagre disse settingene som en profil og navngir den. Man kan også der anngi at et spill eller en applikasjon osv. skal startes sammen med profilen og profilen kan trigges på alle mulige måter og være tilgjengelig på enkle måter.

Dette verktøyet som nevnes tror jeg er laget bare fordi en del ikke forstår hvordan man bruker ATis egen "Profile Manager" i CCC. Verktøyet som nevnes benytter Nvidia sin fremgangsmåte/tankegang for å lage profiler, eksisterende "Profiles Manager" i CCC gjør alt det samme.

[quote name='traveler5843' date='27. juli 2010 - 01:41' timestamp='1280187708'

Har lagt inn App. profile men aner jo ikke hva den gjør som nevnt av MistaPi :(

"Application profiles" er selvstående spillprofiler for crossfire kompabilitet og optimalisering.

Disse er per februar 2010 hentet ut av driverne slik at man skal kunne oppdatere crossfire profiler utenom driverutgivelser etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, mener å ha gitt det opp ved en mye tidligere anledning. Men etter en ny titt på det nå så ser det faktisk ikke så dumt ut, og det virker kjapt og ryddig å få satt opp. :) Bedre å ha alt på et sted egentlig også og ikke ha for mange prosesser kjørende osv.

Bare de profilene hadde blitt automatisk lastet når man starter et tilhørende spill så hadde jeg vært solgt.

Er jo ikke for mange spill jeg forholder meg til og gangen så skal uansett prøve og bruke det.

Men vet du forresten om alle application profile- oppdateringene ligger samlet i seneste version?

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd/anbefalinger på ny kjøler til HD5850? Tenker på å få maskinen litt mer lydløs og akkurat nå er det skjermkortet som er synderen..

EDIT: er det forskjell på HD5870 og HD5850? (Dvs vil en kjøler passe den andre?)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...