TMWH Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price Good Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Sapphire kommer med en Vapor X modell også. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Kommer sikkert etterhvert ja Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Er ikke særlig fornøyd med støynivået på HD 5870 under last. 64 dB er omtrent det samme du får fra aircondition-anlegget på en sydentur. Dette gjør at jeg venter spent på målinger av HD 5850, for å se om den er like bråkete. Virker som om dette ikke blir en realitet før neste uke, dessverre. Er uansett veldig fornøyd med ytelsen på både HD 5870 og HD 5850. Edit: Virker som resultatene fra forskjellige nettsteder er veldig forskjellige. Anandtech sier 64db, mens techPowerUp sier 43. Det er en ganske drøy forskjell, men sannsynligheten er overveiende for at de måler på forskjellig måte. Men hvilken skal man forholde seg til? Husker ikke hvilken side det var, men han var ikke superglad over støyen..da lå kortet på 75 grader og han sa at han kom til og sette ned vifta så kortet havnet på 85 grader. Pluss det kommer andre kjøleløsninger;) Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Ble usikker nå. Er ikke langt unna fra å bestille fra Netshop, men dette med støyen skremmer meg litt. Skal jeg ha is i magen og vente på andre kjøleløsninger mon tro. Muligens bedre priser også. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Noen som vet om det er stor forskjell på Vapor X og Artic cooling sine kjøleløsninger? Artic cooling må vell stort sett kjøpes separat, det er litt tungvint. Ellers har vell Asus også noen modeller med bedre kjøling. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 23. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Da har fremsiden fått en liten update, er det noe som mangler? Lenke til kommentar
shaker Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Tror ikke jeg kommer til å greier å vente til 5870X2 kommer Men lurer bare litt på hvor mye de kommer til å bråke når man gamer .. har et Saphire X800XL (ja jeg vet det er gammelt ) og det er jo nesten lydløst. Lenke til kommentar
nipton Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) :O kan jeg kjøre 5870 + en 4870 :O ? vil bare 5870en utnytte DX11 til fullt når det måtte komme? Endret 23. september 2009 av nipton Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) 5870 vil da klokke seg ned til hastigheten til 4870 mener jeg å ha lest. Endret 23. september 2009 av TMWH Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 :O kan jeg kjøre 5870 + en 4870 :O ? vil bare 5870en utnytte DX11 til fullt når det måtte komme? bare 58xx-serien støtter Dx.11 Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) :O kan jeg kjøre 5870 + en 4870 :O ? vil bare 5870en utnytte DX11 til fullt når det måtte komme? Tja, det er en annen spennende nyhet i dag som vil la deg gjøre det og likevel skalere Lucid Hydra 200: Hvis den funker som den skal burde vi egentlig være mer glad for dette i dag enn vi er for 5870 Men nok OT! Angående lyden på 5870 tror eg at eg heller ville at de heller kunne brukt 1 DVI port mindre (eller byttet til en mindre plass krevende kobling) og fått plass til litt større viftegrill. Greit nok temperaturen holder seg under load der den burde være, men har en følelse av at den kunne jobbet litt mindre og dermed bråkt mindre hvis det var mer rom å få luften ut fra. Bare min teori. Edit: En ting eg lurer på angående 5870 er hvordan idle-throttlingen fungerer i Windowed-mode i spill. Det irriterer meg grenseløst at eg ikke kan finne ut hvordan eg skal stoppe mitt 4870x2 fra å throttle ned til 503/500 i alt bortsett fra fullskjerm. (uten å bruke rivatuner). Siden 5870 throttler enda mer ned kan dette være noe som eventuellt ville stoppet meg for å kjøpe. Kort sagt: Vil ha muligheten til full clock speed når eg kjører spill i windowed mode. Endret 23. september 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Lucid Hydra 200 ser jo genialt ut! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Noen som har hørt noe om når nettbutikkene vil ha kortene på lager? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 23. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Noen som har hørt noe om når nettbutikkene vil ha kortene på lager? har blitt sagt både den 25 og 30 september, men man vet jo aldri med disse datoene da Lenke til kommentar
Lantz Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Aiai... Jeg bestillte akkurat alt utenom grafikk kort og HD til min nye HTPC. Ble i7 860 med 4gb ram i et Thermaltake dh101 kabinett, og Samsung xl2370 LED skjerm. Poenget var at jeg skulle bestille skjermkort på komplett, fordi amentio ikke hadde GTX275 med hdmi kontakt, men når jeg åpner komplett. no får jeg "ENDELIG ER DET HER 5800 serien" i fleisen. å nå skjønner jeg at jeg kanskje bør belage meg på en månedstid med en nydelig HTPC uten skjermkort. For 5850 må nødvendigvis være et mye bedre valg en gtx 275? slår vel 285 i ytelse, men med samme strøm og temp nivåer som 275. Pluss at jeg skal kjøre Windows 7, og da er vel dx11 tingen? Er litt nervøs for støyen. men det viktigste er at den ikke bråker på idle. den første testen jeg leste sa at det var veldig støysvakt, men så leser jeg her at det ikke helt er oppfatningen allikevel. Jeg har riktignok en glass dør på tvbenken min som lukker inne støy, men også antageligvis også en hel del varme. Men hvis jeg får ventilert det godt på baksiden (har forberedt meg på å montere temp styrte vifter i bakveggen) så burde vel støyen være endel redusert med at den mest vil komme ut bak mellom vegg og en stor reol. pluss at jeg sitter 3-4 m unna både med dataskjermen eller i sofaen. Noen som har noen tanker å dele ang. 275 vs 5850, og om støy/varmgang dilemmaet mitt? Og noen av dere som har ventet på nyslupne produkter før. Kan man forvente at kortene faktisk er i butikken i løpet av måneden? komplett skriver 23.10... Må vi vente så lenge? eller værre, enda lenger???? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Noen som har hørt noe om når nettbutikkene vil ha kortene på lager? Det kommer vel an på hvor mange som forhåndsbestiller. Hvis man vil ha et kort så fort som mulig så er det antageligvis best å bestille nå. Kortene vil jo ikke være på lager i noen stor grad før forsyningene fra AMD overgår etterspørselen fra kundene. Endret 23. september 2009 av dravisher Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Noen som allerede har forhåndsbestilt kort ? Isåfall hvilket? Lenke til kommentar
shaker Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Har ikke bestilt enda men jeg kommer til å bestille Sapphire 5870 på fredag når lønningen kommer Endret 23. september 2009 av shaker Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Noen som har peil på sånn ca når vannblokker kommer til disse kortene? Tenkte å sette meg inn i vannkjøling og kjøpe et system over nyttår og jobbe med frem til TG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå