Theo343 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Takker Nothinq. Er jo samme lengde som gtx 285 :-( Trodde et nye kort skulle vært litt mindre. damn. Et nytt kort med dobbelt så mange transistorer og vel så det skal være mindre? Jøjje meg så mye rare innlegg i denne tråden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Her ser vi hvorfor PhysX går så ræva på CPU og hvorfor en GPU produsent IKKE bør eie en fysikkmotor : http://techreport.co...ussions.x/19216 Ikke bra av Nvidia dette, snakk om å mele egen kake, godt det blir oppdaget Jeg blir mildt sagt sjokkert over at det går ann å stikke så mange kjepper i hjulene for forbrukerne for å forsøke å fremme et eget produkt. Ant. hadde Physx gått like bra på en Ci7 som et hvilket som helst Nvidia kort. EDIT: Hvorfor byttet du til 480 :S Endret 12. juli 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Grunnen til at jeg sier dette så sterkt, er for å hindre folk i å bli gale i forsøket på å løse et problem som deres hardware/driver mest sannsynlig er helt uskyldig i, ikke noe mer... Stikk en tur innom denne tråden som bare er en av hundrevis av tråder, så finner du nok ut at det er best å bare ignorere dette, eller drite fullstendig i spillet, dessverre Det var bare et enkelt spørsmål og krevde et enkelt svar. Men greit nok. Droppe spillet blir nok ikke aktuelt med det første, men jeg spiller så lite at det ikke byr på et stort problem for min del! =) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 EDIT: Hvorfor byttet du til 480 :S Tilfeldigheter, kjedet meg litt med HD5970, det liksom bare virket og jeg hadde funnet 24/7 klokk på det, og en ville kjøpe kortet, så da ble det sånn.. Snart kommer SI, og tipper det blir lenge til det da kommer nvidia kort som blir aktuellt etter dette, så måtte benytte sjansen til å få prøvd SLI på Intel hovedkort... Savner CCC og singel PCB (får ikke plass til mitt Intel PCIe nettverkskort), men skal vel holde ut til Southern Island kommer fra ATI, og inntil den kommer skal vel disse jeg har nå i SLI holde sånn ytelsesmessig Skulle egentlig kjøpe to Matrix HD5870 kort fra Asus, men de måtte jeg vente litt på, så da ble det disse isteden... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Du er en ekte entusiast Ourasi hehe, det må jeg virkelig si. Jeg venter egentlig på GTX 475 til gode priser før jeg vurderer Nvidia igjen, men det kan hende SI ødelegger de planene Endret 12. juli 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, Når jeg spiller krevende spill på maks grafikk som f. eks Battlefield BC 2, så kan skjermkortet finne på etter en stund å klikke fullstendig. Får masse piksler og skjærende lyd også krasjer spillet, og må restarte PC fordi alle spill nå får bugga grafikk. Er dette på grunn av varme? Ser at skjermkortet når en maks temp på 83C. Har bestilt en 140mm vifte som jeg skal plassere i bunn, så den trekker kald luft inn til skjermkortet. Vil dette løse problemet mitt? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Varmt skjemrkort, kræsj i tilleg kan også virke som ustabilt system generelt (Ser nå at du skriver at du selv må restarte pga piksler over hele linja, da er det nok bare skjermkortet). Uansett er det vansklig å ta konklusjoner på slike problemer uten å vite mer... Ja det kan hjelpe om det fører til at du for kjølt systemet ditt bedre selvsagt. Om du har OC over hele linja haddet jeg startet å klokke sakte tilbake til alt blir helt stabilt, haddet jeg vært i dine sko. Endret 12. juli 2010 av simalarion Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Noen som når 6xxx serien til ATi kommer? Lurer på om jeg skal kjøpe 2x 5970 om en måned, eller vente å se om det kommer nye kort fra ATi i 6xxx serien. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Varmt skjemrkort, kræsj i tilleg kan også virke som ustabilt system generelt (Ser nå at du skriver at du selv må restarte pga piksler over hele linja, da er det nok bare skjermkortet). Uansett er det vansklig å ta konklusjoner på slike problemer uten å vite mer... Ja det kan hjelpe om det fører til at du for kjølt systemet ditt bedre selvsagt. Om du har OC over hele linja haddet jeg startet å klokke sakte tilbake til alt blir helt stabilt, haddet jeg vært i dine sko. Selve systemet krasjer ikke. Har en maks temp på CPU på 52C, så er ingen problemer der. Kjørt PRIME95 for stabilitetstesting hvis du lurte på det. Det som skjer da er når jeg spiller et spill en stund, så får jeg en skjærende lyd og spillet krasjer. Kommer da til skrivebordet og alt ser fint ut. Men skal jeg se på film eller spille noen spill igjen da, så får jeg kunne masse piksler spredt ut over skjermen, helt klikk. Virker som dette skjermkortet klikker, men får ikke at driveren har sluttet og restarter opp driveren. Den bare fortsetter å være helt klikk, fram til jeg har restartet systemet. Viften skulle kommet i dag, men virker ikke som de har sendt den videre i dag? Rart. Den var på Stokke på fredag, og burde jo blitt sendt nå på morgenen.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det du beskriver der opplever mange Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det du beskriver der opplever mange Siden det har skjedd mange, må det var en løsning? Eneste som faller i tankene mine er varme, men leste på nettet at maks var over 90C på er 5870. Så begynner å lure litt.. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Noen som når 6xxx serien til ATi kommer? Lurer på om jeg skal kjøpe 2x 5970 om en måned, eller vente å se om det kommer nye kort fra ATi i 6xxx serien. Det er vanskelig å si, for det er ikke noe informasjon om når det kommer på nettet. Men går vi ut i fra tidligere modeller og når de ble utgitt, så vil jeg tippe den kommer i 2011 en gang, så blir litt lenge å vente for deg. HD3870 Release Date: 2007-11-15 HD4870 Release Date: 2008-06-25 HD5870 Release Date: 2009-09-23 Lenke til kommentar
larsere Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Kommer vel før jul, som alltid fra ATI det har jo vært rykter om 2010, og ser forløplig ut til å stemme. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Er det slik 6pin PCI strøm man kobler til HD-5870 ? Har et par år gammel Mist strømforsyning med slik kontakt. Endret 12. juli 2010 av 2die4 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei. Jeg tenkte litt på oppgradering av skjermkort i maskinen min, og da er det veldig fristende med et 5870. Greia er at jeg allerede har et GTX 285, og om jeg kjøper et til og kjører SLI, så vil dette yte bedre enn et 5870 (?). Men da uten DX11. I høst kommer en rekke spill jeg vil ha som helt sikkert tar i bruk DX11, og spørsmålet blir vel om et 5870 fortsatt vil dra godt nok da. Evnt. kan jeg vente til høsten med oppgradering om noe nytt er kommet. Kjøre GTX 285 i SLI eller selge GTX 285-kortet og kjøpe 5870? Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Er det slik 6pin PCI strøm man kobler til HD-5870 ? Har et par år gammel Mist strømforsyning med slik kontakt. Man kopler 6-pins på en 5870 ja, men ikke bare en, men to. Du burde ha minimum 650W PSU, hvis du har mindre så ville jeg gått for en ny PSU. Hei. Jeg tenkte litt på oppgradering av skjermkort i maskinen min, og da er det veldig fristende med et 5870. Greia er at jeg allerede har et GTX 285, og om jeg kjøper et til og kjører SLI, så vil dette yte bedre enn et 5870 (?). Men da uten DX11. I høst kommer en rekke spill jeg vil ha som helt sikkert tar i bruk DX11, og spørsmålet blir vel om et 5870 fortsatt vil dra godt nok da. Evnt. kan jeg vente til høsten med oppgradering om noe nytt er kommet. Kjøre GTX 285 i SLI eller selge GTX 285-kortet og kjøpe 5870? Framtidsrettet ville jeg gått for en 5870, men ytelsesmessig GTX 285. Men kan tenke meg PC din lager et helvetes mye bråk? Sånn sett ville jeg også valgt en 5870 framfor et nvidia kort. Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei. Jeg tenkte litt på oppgradering av skjermkort i maskinen min, og da er det veldig fristende med et 5870. Greia er at jeg allerede har et GTX 285, og om jeg kjøper et til og kjører SLI, så vil dette yte bedre enn et 5870 (?). Men da uten DX11. I høst kommer en rekke spill jeg vil ha som helt sikkert tar i bruk DX11, og spørsmålet blir vel om et 5870 fortsatt vil dra godt nok da. Evnt. kan jeg vente til høsten med oppgradering om noe nytt er kommet. Kjøre GTX 285 i SLI eller selge GTX 285-kortet og kjøpe 5870? hva med å kjøpe 5870, og sette 285 til physx? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hva med at det er rimelig komplisert og begrenser en del frihet og i tillegg krever ukurrante nVidia drivere? Endret 13. juli 2010 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Er det slik 6pin PCI strøm man kobler til HD-5870 ? Har et par år gammel Mist strømforsyning med slik kontakt. Man kopler 6-pins på en 5870 ja, men ikke bare en, men to. Du burde ha minimum 650W PSU, hvis du har mindre så ville jeg gått for en ny PSU. Jeg har q6600@3,4, et 5870 og en Mist 500W. Dette fungerer helt fint. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jada, men når Knutsen92 sier 650W mener han nokk også for de med en PSU av et litt dårligere merke, MIST er såpass bra at det går fint med 500W. Er uansett greit å være på den sikkre siden, da slipper man også at PSUen i noen tilfeller blir varm og bråker. Jeg har selv dratt 2xklokka5850 med min 650W Hva med at det er rimelig komplisert og begrenser en del frihet og i tillegg krever ukurrante nVidia drivere? Så komplisert er det ikke, men begrenser helt klart frihet. Av etiske grunner syntes jeg ALLE skal boikotte Physx på grunn av det nVidia gjør mot oss som ikke har deres kort. CPU'en min kunne lett klart de Physx effektene bare det ikke hadde vært for nVidia som amputerte CPU delen... Skall ikke vi få den samme gleden av spill som nVidia brukere? Skall de "kjøpe" utviklerene? Nei, nVidia har gått over steken og fortjener ett slag bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå