Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen spill problemer med 5970(funker fjell i bc2), men med en gang jeg tar en liten oc så går det rett vest!

Har plaget Amanita med dette, men ikke kommet noe lenger! tusen takk btw :)

I korte trekk går det i at kortet er stabilt på høy(ere) volt, men ikke core clock! :hmm:

Lenke til kommentar

Ny Application Profile ute: http://www.rage3d.com/xmp/

Quoter meg selv fra Rage3D:

Here are my findings with this new 23. of June Application Profile on BF:BC2:

1. The InGame FPS: (I have pretty good knoweledge about previous drivers and their performance, so they do reflect the ~truth) They have now managed to pull out the same or even a tad better performance compared to 10.4a/10.5a on my HD5970, way to go ATI and proving the significanse of the approfiles and the seperation from the driver..

2. The Menu FPS: Double or even tripple the performance here, again cudos for the tremeduos work ATI...

3. The LoadTimes: Here we see no change, and still abit behind 10.4a/10.5a, tested on SLC Enterprice SSD's in Raid0, so what I can measure and notice, might not be detected on mere common storage setups.

4. LoadScreen FPS: No change, still down to single digits FPS, and far, oh so far behind 10.4a/10.5a that it is hard to count that high this late, certainly related to LoadTimes, and seems to follow each other, and is a minor annoyance..

5. HardCore Grey SpawnScreen FPS: No change, still single digit or low teens FPS, related to #3 and #4, and still a drag to select squad and change weap when grey spawnscreen is present..

Conclution: Still a bit to sort out, but InGame FPS and Menu FPS or combined, is as good as or even better then before on the best drivers for BF:BC2 espesially the InGame FPS, and 10.6 with Application Profile released 23. of June sertainly is looking better, and now rank among the best drivers for this game. If you can live with the #3-5 annoyances, you are in for a treat FPS wise..

Lenke til kommentar

hvor mye bedre er egentlig 5870 enn 5850 tenkte på prisen?

Er ikkje sikker, men eg får no 7.7 i ytelse på windows opplevelsesindeks med et 5850 kort

eerm opplevelsesindeks i windoze er jo på villspor!

prøv noe annet feks 3dmark osv

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Spørsmål angående eyefinity teknologien. Har prøvd å lest meg fram, men det sies ingenting om det jeg lurer på, kunne ikke finne noe i alle fall.

Det jeg lurer på er om det er mulig å vise samme bilde på 3 av 5 skjermer?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg akkurat en 5870 og har fått den opp på lufta. Jeg har et problem med at all lyd fra min Realtek HD audio spdif output har begynt å "hakke". Det er utrolig irriterende. Når jeg bare ser på noe i VLC så hakker lyden såpass mye at det blir et problem.

Noen som har opplevd noe slikt før? jeg hadde ingen problemer med mitt forrige kort, som var et nVidia gtx285 (ikke lydproblemer iallefall). Jeg oppgraderte realtek driveren til siste versjon og kjører catalyst 10.6.

Jeg kan ikke ha det slik..

Edit: Det ser ut som det bare skjer når jeg extender Windows desktop til min HDTV.

Endret av Viivac
Lenke til kommentar

Hadde også en mindre bra opplevelse med XFX5970BE kortet for en stund tilbake. Scenarioet mitt, som jeg aldri fikk løst - etter å ha lest i utallige timer og saumfaret alt av forums, pm's til supports etc. var følgende:

- XFX5970BE sammen med Samsung 2233RZ

- Overklokking i 120hz

- 2d/3d clocks i 120hz med profilhåndtering

Prøvde vel så og si alt av drivere og "mulige fixes", men var ingenting som hjalp meg med å kunne overklokke kortet med 120hz :roll:

Produktet er bra det, men jeg byttet til slutt av flere årsaker uten å gå noe nærmere innpå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...