Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du ser da det på bildet? Eller ? :p

Det nye har en ny kjøler, men det er stygt

Eg tenkte mest på ytelse. du ser ikkje akkurat på spillkortet hele tida

Det er samme kort.... de har lik ytelse

(Muligens det ene er kjøligere enn det andre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny Approfile ute, fixer BF:BC2: http://www.rage3d.com/xmp/

Epic fail hos meg iallefall.. Fungerer ikkje ! Har sweepa å greier, men ikkje bedre enn før.. Mister halvparten av fps ca :new_woot:

Ikke nøy deg med å teste spawnscreen FPS Nizzen, for er menyen oppe, er FPS det samma råttne som før denne updaten... Gå inn i spillet uten meny, så ser det nok bedre ut, dog ikke som før med gode BC2 drivere..

Skrev dette i stickyen min på Rage3D: "BC2 Performance almost doubled with this Approfile, but somthing is still very wrong. Menus takes an unseemly FPS hit, and the 10.6 driver with latest 10.6 Approfile is ~25% slower then 10.4a + previous approfile on my HD5970.... I don't want to speculate about the reasons, but right now, the best card ATI has to offer, the HD5970, does not look good at all measured against the competition and single HD5870 (unless HD5870 takes a nosedive as well), if they indeed think this is how it's supposed to perform in this game...

I do have a feeling that this approfile just is a bandaid, to get some reasoneable performance, and that the driver itself is a seriously bad performer in BC2. Sad really, the HD5970 do not feel like the powerhouse it should be in this game...

I have tests that exclude any grass rendering issues that may have falsely boosted fps in 10.4/10.5, and still this latest driver/approfile drops performance with more then 25%, and hugely more in menu's like Squad/Weap menu....

I always suspected that the 10.6 and 10.6 beta hade driver issues with BC2, and was surpriced to read that they would fix this with an approfile update and not an Hotfix driver... They state BF:BC2 Crossfire improvements, and they are correct, however, it's still a bad performer compared to previous drivers, and I think I'm correct in assuming a driverflaw that cannot be fixed with approfiles updates... "

http://www.rage3d.co....php?t=33964801

Dette er en driverfeil, og selv om denne approfilen retter opp noe av inntrykket, på HD5970 i allefall, så er det fremdeles litt komisk ytelse, ja selv der det nesten er bare en udetaljert vegg å rendre, så jeg tipper jeg har rett angående denne driveren (jeg var nå ganske sikker på det da, men fikk et beskjedenhetsannfall :cool: ).....

Edit: Urk, dritt å quote seg selv, når man finner skrivefeil må man plutselig rette på to steder istedenfor bare ett sted :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Prøvde du å gå rundt på mappet? Spawnscreen så tragisk ut hos meg, så nesten like ræva ut som pre denne appfixen, men det så bedre ut når jeg spawnet, dog som jeg beskrev i posten lengre opp, ganske langt fra hva vi er vant til ja...

Lenke til kommentar

Etter alt dette pratet om BC2 må det bare installeres, haff... selv om jeg skulle vært sosial denne helga :p

Jeg har fortsatt de gamle 10.4 preview og app profiles. Noe spes. jeg bør gjøre med dette spillet for 2x5870 av oppsett? Any profile tips :S

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har et XFX5970 som lager en høyfrekvent pipelyd undet jane nash testen(kun den). Noen som vet hva det kommer av?

Jeg har ikke et slikt kort selv, men det er nok ganske sikkert noe slikt som at testen belaster ett eller annet, eventuelt belaster kortet ditt mye, slik at du hører lyd fra en eller annen pwm krets eller noe slikt. Ingenting å bry seg om, og dessverre lite du kan gjøre noe med. Det er ikke første gangen et skjermkort "piper". Det hender også at PSU gjør det på høy belastning, eller en spesiell belastning. Hovedkort har også enkelte ganger samme greia.

hvor mye bedre er egentlig 5870 enn 5850 tenkte på prisen?

Det er nok bedre, men hvor mye er veldig avhengig av hva du skal bruke det til. Har du lest litt rundt omkring på tester hvor de to kortene er med?

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Med 10.6 er fortsatt Device driver stopped working et stort problem, nå orker jeg ikke mer Tweak selger hele f***a og kjøper meg en stekeovn (som yter noe dårligere) i steden, vedder underbuksa mi på at det blir mer stabilt. Sittet i seks mnd og tweaket for å få det nogelundet stabilt og ventet på fiks fra offisiel driver (ser fortsatt at 2d profiler etc er for lave). Forøvrig har det aldrig vært helt stabilt i spill heller, skulle hatt en ATI dude her jeg kunne rista litt.

Lenke til kommentar

Med 10.6 er fortsatt Device driver stopped working et stort problem, nå orker jeg ikke mer Tweak selger hele f***a og kjøper meg en stekeovn (som yter noe dårligere) i steden, vedder underbuksa mi på at det blir mer stabilt. Sittet i seks mnd og tweaket for å få det nogelundet stabilt og ventet på fiks fra offisiel driver (ser fortsatt at 2d profiler etc er for lave). Forøvrig har det aldrig vært helt stabilt i spill heller, skulle hatt en ATI dude her jeg kunne rista litt.

Gratulerer med nytt 480 GTX kort om noen dager da ;)

Selv har jeg vært veldig fornøyd med mine ATi kort, helt fram til dagen jeg solgte dem for å kjøpe nye. Ingenting å utsette på ATi. Det kan dog virke som det har vært litt mye tull med 5xxx-serien. Vi får krysse fingrene for en enda bedre 6xxx-serie litt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...