Balli Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei! Står på hugget til å bestille 5850 og lurer på om det er noe forskjell på kortene som har midtstilt vifte kontra de med vifte på bakre del av kortet? *snip* jeg har ikke erfaring med disse skjermkortene, men jeg inbiller meg at den midstilte og større viften bråker mindre. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Regner med at den flytter litt mindre luft og, selv kjølebrikken er designet på en annen måte, om dette er en bedre eller dårligere løsning vet jeg ikke, men med vifte i midten så spys det varm luft ut i kabinettet noe som er et stort minus ............ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg endte opp med dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010333924.aspx? Håper jeg blir fornøyd Skal bli morsomt å se forskjellen mellom mitt 8800GT og nykortet Endret 16. juni 2010 av Xander^ Lenke til kommentar
shaker Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 BC2 Fungerer ikkje med crossfire og 10.6 Eneste spillet jeg spiller nå, så da er det EPIC FAIL ... da venter jeg med å oppgradere. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Noen som vet om en måte å skru av crossfire på 5970? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det sies at å rename .exe til"gothic3.exe" slår av en av GPU'ene, man kan disable Catalyst AI, men da reverterer man til en annen CFX metode med dårligere ytelse, og mister alt av profiler... Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har prøvd å slå av Catalyst AI, men det ordna ikke problemet jeg har. Får en del artifacts i WoW etter at jeg fikk 5970, og har en mistanke om at det er crossfire som ligger bak. Kan prøve å rename .exe, virka rart da. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Kanskje rart, men det fungerer i flere spill Når det gjelder CF-ytelse i spill. Klarte jo og bomme på innlegget der det står "slå av en av gpuene" Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hmm, prøvde å rename .exe til gothic3.exe og starta spillet, vil det fortsatt stå at crossfire er på i GPU-Z selv om det virka? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Det sies at å rename .exe til"gothic3.exe" slår av en av GPU'ene, man kan disable Catalyst AI, men da reverterer man til en annen CFX metode med dårligere ytelse, og mister alt av profiler... Oh, det siste der visste jeg ikke. Mao. ikke dille med denne frem og tilbake :S Har prøvd å slå av Catalyst AI, men det ordna ikke problemet jeg har. Får en del artifacts i WoW etter at jeg fikk 5970, og har en mistanke om at det er crossfire som ligger bak. Kan prøve å rename .exe, virka rart da. Det er ikke så rart med tanke på at spillprofiler i både ati og nvidia for sli/cf er basert på applikasjonsnavn. Dermed kan man lure systemet på den måten. EDIT: Men har du ikke mulighet til å disable CF i ATi Tray som man kan med HD5870 CF selv om broen er på også der? Skulle da tro det. Multigup er multigpu. Endret 17. juni 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hmm, prøvde å rename .exe til gothic3.exe og starta spillet, vil det fortsatt stå at crossfire er på i GPU-Z selv om det virka? Ja, GPU-Z og alt annet vil være normalt og rapporterer som vanlig, rename vil bare påvirke spillet du renamet .exe filen til, ingenting annet.... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 EDIT: Men har du ikke mulighet til å disable CF i ATi Tray som man kan med HD5870 CF selv om broen er på også der? Skulle da tro det. Multigup er multigpu. Har ikke testet ATT, men ting er ikke likt mtp CFX med singelkort og Dualgpu, så er nok en grunn til at denne funksjonen ikke er tilstede i CCC... Men, om noen vil prøve, så kjør på Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Etter hva jeg har lest, har ATi tatt vekk hele crossfire menyen på 5970 så du ikke skal kunne skru det av ved et uhell elns. Skjønner ikke helt poenget i det selv, men men. Hverken å skru av Catalyst AI eller å rename .exe fila har ordna problemet så kanskje det er noe annet som gjør det. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Er det noen forskjell på desse korta fra Asus? HD5850 (Gammel) HD5850 (Ny) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du ser da det på bildet? Eller ? Det nye har en ny kjøler, men det er stygt Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Er overrasket over ytelsen i mitt HIS 5750 som jeg bruker i Media Center PCen min. Måtte teste DIRT 2 og kjører det smooth i oppløsningen 1920*1080. Systemet er: HIS 5750 512MB GDDR5 AMD Athlon II X2 250 3ghz 3GB Crucial DRR3 1066Mhz Gigabyte MA-770T-UD3 Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du ser da det på bildet? Eller ? Det nye har en ny kjøler, men det er stygt Eg tenkte mest på ytelse. du ser ikkje akkurat på spillkortet hele tida Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Vil jeg ha problemer med å få utnyttet skjermkortet jeg har bestilt (5850) med min nåværende HW? C2Q6600 4 GB ddr2 800mhz Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Spiller du på en fornuftig oppløsning og "eyecandy" så holder den hardwaren fint, bencher og enkelte CPU begrensede spill vil selvsagt fungere bedre med f.eks. en godt overklokket Ci7 eller 1095T (spesiellt med multi GPU), men dette skjer svært skjeldent i spill og skjer det der er det som oftest ræva kodede dritspill. Om du klokker litt vil disse også se brukbar forbedring, kos deg med nytt skjermkort du.... Endret 17. juni 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Godt råd over ja, ikke se seg blind på at det blir spyttet nye cpuer ut. Som oftest så holder det med og klokke den man har så lengem an har en som ikke stammer ifra P4 alderen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå