Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

hej! jag körde några sök på "5970" och "stuttering" och fick en hel del ointressanta resultat om "sli" eller "nvidia" och jag orkar inte läsa igenom hela tråden (om ursäkt) ..alltså... är det fler än mig som upplever hacking (stuttering) i spel med 5970 i crossfire? blir detta disskuterat på någon annan plats här på forumet?

 

Når du sier HD 5970 i Crossfire, tenker du da på 2 stk HD5970 (for totalt 4 kjerner) eller tenker du på den interne koplingen mellom de to kjernene i ett enkelt HD5970?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hej! jag körde några sök på "5970" och "stuttering" och fick en hel del ointressanta resultat om "sli" eller "nvidia" och jag orkar inte läsa igenom hela tråden (om ursäkt) ..alltså... är det fler än mig som upplever hacking (stuttering) i spel med 5970 i crossfire? blir detta disskuterat på någon annan plats här på forumet?

 

Når du sier HD 5970 i Crossfire, tenker du da på 2 stk HD5970 (for totalt 4 kjerner) eller tenker du på den interne koplingen mellom de to kjernene i ett enkelt HD5970?

 

jag kør två stycken 5970 i crossfire.

Lenke til kommentar

Det er etter det jeg vet en del folk som sliter med stuttering på 3 og 4 kjerner (enten det er 2 kort med 2 kjerner eller 3-4 enkeltkort). Dette er nok dessverre bare sånn. Muligens det kan bli bedre med drivere eller noe.

 

Selv har jeg ikke opplevd noe stuttering med 2x nvidia kort, men tror problemet blir større jo flere kjerner du har.

Lenke til kommentar

jag har prövat alla kärringråd jag kommit över på nätet :D ..efter nu ett oräkneligt antal nyinstalltioner av mitt vista64 (jag har tillslut :new_woot: slipstreamat min dvd med sp1 och sp2 bara för att minska ner installationstiden) har jag kommit fram till att drivisarna som kommer med korten ..asus 8.663... är de som fungerar bäst :hmm: av en eller annan grund klarar windows överstyra ati:s hdmi driver, vilket leder till att mitt crosshair x-fi ljudkort försvinner...

 

jag hadde silkesmjuk gameplay med mina 4890 i crossfire och det känns lite irriterande att jag måste köra mina 5970 utan crossfire för att få en liknande upplevelse. vidare, med mina 4890 behövdde jag inte hacka windows för att kunna köra min crt i 1280x1024 @ 100hz ..det måste jag med drivisarna till 5970 korten...

Lenke til kommentar

Jeg lurte på no, er sikkert litt for tidlig å spørre hva vil 6xxx serien bringe oss? :)

Har lest litt rundt, var ikke mye jeg som grafikkort nabb forsto.

 

Har hatt min 4870x2 i litt over 1 år nå, men den gjør jobben (litt surt at jeg ikke får testet dx11, menmen), og syntes å oppgradere til 5xxx serien ikke er verdt det, men tror ikke jeg kan hoppe over 2 generasjoner uten å "lide" for det hehe.

 

En lite spm til hehe, det physx bringer oss i spill, er det virkelig ikke mulig å gjøre "manuelt", forstår ikke helt hva some er så fantastisk og vansklig med det.

 

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Release notes angående spill postet under (ser vi en test av denne på hw.no mon tro, de har liksom malt seg selv i et hjørne mtp Fermi artikkelen idag, gjør de ikke det lukter det bias). Uansett, masse å glede seg til med denne driveren mtp ytelse. Skjekk denne linkenfor videorelatert info: http://www.kitguru.n...-catalyst-10-6/

Litt snadder for oss som bruker kortet til film også....

 

Release Notes er hentet fra: http://hothardware.c...ng-Performance/

 

3DMark Vantage

 

  • Overall scores improve up to 5% on a single ATI Radeon HD 5970

Batman: Arkham Asylum

 

  • Performance improves up to 5% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 10% on CrossFire ATI Radeon HD 5970 configurations

Aliens vs. Predator DirectX 11 Benchmark

 

  • Performance improves up to 4% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 10% on CrossFire ATI Radeon HD 5970 configurations
  • Performance improves up to 3% on CrossFire ATI Radeon HD 5700 Series products

Company of Heroes – DX10

 

  • Performance improves up to 7% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 5% with single card and CrossFire ATI Radeon HD 5970 configurations

Crysis Warhead

 

  • CrossFire performance improves by up to 7% on ATI Radeon HD 5000 Series products

DiRT 2 – DX9

 

  • Performance improves up to 10% on single card ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 10% on single card ATI Radeon HD 5970 configurations
  • Performance improves up to 4% on single card ATI Radeon HD 5700 Series products

The Chronicles of Riddick - Assault on Dark Athena

 

  • Performance improves up to 15% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 13% on CrossFire and single card ATI Radeon HD 5970 configurations
  • Performance improves up to 8% on CrossFire ATI Radeon HD 5700 Series products

Unigine Tropics

 

  • CrossFire performance improves by up to 8% on ATI Radeon HD 5000 Series products

World in Conflict

 

  • Performance improves up to 6% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 8% on CrossFire and single card ATI Radeon HD 5970 configurations

Wolfenstein

 

  • Performance improves up to 18% on CrossFire ATI Radeon HD 5800 Series products
  • Performance improves up to 18% on CrossFire and single card ATI Radeon HD 5970 configurations
  • Performance improves up to 11% on CrossFire ATI Radeon HD 5700 Series products

Read more: http://hothardware.c.../#ixzz0r2EXlyMm

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Detta må prøves, jøjje meg :S

 

Sitter med følgende nye titler for PC i hylla nå som må installeres og testet med 10.6.

- BF: Bad Company 2

- Splinter Cell Convition

- Napoleon Total War

- Dragon Age Awakening

- Bioshock 2

 

 

 

 

BC2 Fungerer ikkje med crossfire og 10.6  :thumbdown: Eneste spillet jeg spiller nå, så da er det EPIC FAIL  :w00t:

 

 

 

Lenke til kommentar
BC2 Fungerer ikkje med crossfire og 10.6 :thumbdown: Eneste spillet jeg spiller nå, så da er det EPIC FAIL :w00t:

 

 

Det er jo EPIC FAIL :mad:

Forbanna grønnsaker....

 

Beklager mitt utbrudd, men seriøst det er en liten skandale.

 

100% likt med Beta på det meste, og samme pisset med BC2, sikker på at det er en sabotør hos ATI fra den grønne siden som lurer ut BC2 oppsettet fra driverne, det skjer jo ett eller annet med BC2 hver eneste release jo :tease:

Lenke til kommentar

MEN, fungerer v-sync on på bc2? Jeg har iallefall aldri fått det til å fungere...

 

V-sync gir jo musedelay til tusen, siden man ikke kan cappe FPS til ca. 1 fps lavere enn HZ. Så den funksjonen er "useless" på dette spillet i mine øyne.. Før måtte man sette ned oppløsning til ett eller annet, så slå på v-sync, så sette oppløsningen tilbake til det man først hadde, da virket v-sync...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...