DuraN Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 https://prisguiden.no/sok?pg-q=1aga4tnztf73 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Får ikke lyd over HDMI med 5570. på kontroll panel er det ikke option for ove velge ati hd. er det noen andre instillinger noe sted? Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hei, Har ikke lest gjennom hele denne tråden så jeg vet ikke om denne problemstillingen har vært fremstillt tidligere, men here goes. Jeg har investert i et Asus EAH5970 Voltage Tweak fra Komplett.no -> DETTE Kjører på en Asus Rampage II Extreme med Intel i7 920 og Corsair 12GB Dominator ram. Kjører en nyinstall av Win 7 Ultimate 64 Bit og 10.5 driver suite til ATI, også 64 bit. Kortet kjører på stock settings, ingen tweaks eller andre ting installert eller applied. Problemet er artifacts ... startet Avatar og spillet har store fete artifacts, samme i Crysis WARHEAD samt Heaven Bench ... WoW derimot var helt fint. Samt at det høres ut som om kondensatorene på kortet har det vondt da det kommer en høyfrekvent pipelyd fra det under load. Hjelp? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Går viften som den skal (Heaven 2.1 så skal du høre viften meget godt etterhvert), og hva er tempraturene i f.eks. Heaven 2.1 (oppgi VRM temp også)? Er Catalyst A.I. i CCC satt på og på standard? Hvilket PSU/Watt har du, og har du dedikerte PCIe 6pin og 8pin på sin egen rail på denne? Underklokk kortet til 625/900 på begge kjernene er en kjapp måte å finne ut av om det er defekt, funker det feilfritt da, så kan det se ut som en RMA sak..... Endret 3. juni 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Får ikke lyd over HDMI med 5570. på kontroll panel er det ikke option for ove velge ati hd. er det noen andre instillinger noe sted? I kontroll panelet til Windows, under sounds må du velge ATI HDMI Output som default når du vil ha lyd den veien (se bilde).. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har gått til innkjøp av dette, etter at mitt forrige kort tok kvelden. Jeg har en del lagg i wow, særlig i dalaran osv. Det kommer også røde, blå og noen ganger rosa prikker på skjermene når jeg spiller. Har lest litt om at wow bare støtter 1 kjerne på kortet eller noe, og at jeg må skru av noe for at det skal funke bedre. Er dette sant? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har du 1. kort av modellen du linker til, så er dette enkjernekort, og det er ikke noe du behøver disable.... Har aldri spillt wow, men spillet er veldig CPU begrenset.. Spiller du på flere skjermer samtidig? Sikkert andre her inne som spiller det m**** spillet som kan hjelpe deg Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 I kontroll panelet til Windows, under sounds må du velge ATI HDMI Output som default når du vil ha lyd den veien (se bilde).. Det var vel litt for enkelt til at jeg skulle spørre omm det sliter seriøst, blir gal, lagd en egen tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1234666 Lenke til kommentar
nothinq Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) @ NeoTech ..jag kör det samma korten på vista 64 med ett crosshairIII, amd x6 1090t och 4gb crucial ddr3 1600. vista hivar mig ut i en "whitescreen" titt som tätt och påstår att mina gfx-drivers slutat fungera. en ytterligare märklig sak: i xp-pro ser jag 8 skärmkort (4 i crossfire) medan jag i vista-ultima ser 6 (3 i crossfire) ..jag är övertygad om att det är något som är fel med catalyst... men, om inte problemen ger sig blir det rma ^^ Endret 4. juni 2010 av nothinq Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Finner ikke noe overscan i CCC, har akkurat lagt inn Win 7, hadde det på XP. må ha det for å fylle projektor lærretet. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Overscan finner du under "Desktop & Displays", se bildene: Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Hva kan dette være da? Eyefinity med to prosjektører? Fikk lyst og prøve så gikk på elkjøp og kjøpte ett dvi->vga adapter og må si at resultatet ble mye bedre enn forventet i og med at dette bare er to prosjektører@ 1280*1024 x2 Derimot så er den ene prosjektøren "ødelagt" altså linsa ligger løst så den må teipes på plass for at den ikke skal dette ut og bli u-fokusert, den er også et helvete og justere så gadd bare gjøre den sånn passe bra Endret 6. juni 2010 av Cryztek Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 når jeg prøver å bruke unigine Heaven Benchmark 2.1 siste versjon får jeg bare denne feilmeldingen har nettopp oppdatert driverene til siste versjon, men får fremdeles denne feilmeldingen ? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Den hinter om noe DX11 ting, har du installert siste dxredist? tips før spørsmålet: google "dx redist" Endret 7. juni 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har det noe å si om du plugger strømmen fra ene skjermkortet mens du bare lar det stå i ene pcie porten?? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 mener du og ta vekk strømmen på skjermkrortet mens pcen står på? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Nei skrur den av SÅ klart Ta av kabler å fyre opp igjenn Endret 8. juni 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvis det står et skjermkort i som trenger strøm og ikke har kabler så kommer det til å ule eller noe Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har det noe å si om du plugger strømmen fra ene skjermkortet mens du bare lar det stå i ene pcie porten?? Det kommer til å ule/pipe som Amanita Muscaria sier. Prøvde det nettopp Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Nei det ulet ikke når jeg testa med en oppstart for å sjekke om alt var kobbla rett. Men det lyste att det ikke fikk strøm ja, Kan jo godt hennde det skjer eter noen sekunder da. Jeg har jo to skjermkort i. Min 900w ocz er for liten til å bruke på dette setupe. ett 5970 trenger vel ca 20+10 amp på 8pin å 6pin. Uclocka. Var det ikke noe sånn da. Har blitt så ustabil nå med denne. Gikk fint med min 1200w silverstone. Sjøl om amps var det samme. Tror jeg skal kjøpe med en Corsair AX 1200. 100amp singel rail. Det burde jo holde må mann tro. Endret 8. juni 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå