Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som kjører cf, får dere opp noe i diagnose delen av ccc?

Når dere aktiverer cf? Med meg er det vertfall blankt.. Det kan vel ikke være rett?? Skal finne en cf bro til å sjekke den..

Hmm er blank hos meg ogsåhmm.gif

Lenke til kommentar

Dere som kjører cf, får dere opp noe i diagnose delen av ccc?

Når dere aktiverer cf? Med meg er det vertfall blankt.. Det kan vel ikke være rett?? Skal finne en cf bro til å sjekke den..

Så lenge det ikke er noe problemer så skal den være blank, har alltid hatt blank og har hatt noen CF-oppsett nå så det skal du ikke tenke på:)

Kan også bekrefte at det er kun når man opplever et problem at det skal stå noe der.

Lenke til kommentar

Du kan lage en XML profil om du ønsker å endre idle clock.

Jo, har forsøkt å lage en sånn XML-profil i CCC, uten hell. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Jeg følger fremgangsmåten mht profil som beskrives i en workaround av suat her:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/276896-15-radeon-5750-display-driver-stopped-responding

Skal vel være relativt enkelt å lage en XML-profil? Jeg gjør tydeligvis noe feil, for i CCC vises ikke økt GPU clock speed...

Joda, fikk endelig til å lage en funksjonell XML-profil, måtte jo bare endre de aktuelle verdiene for både CoreClockTarget_0 og CoreClockTarget_1. Nå er iallfall GPU clock idle speed på 400mhz, samt memory clock idle speed på 900mhz. Dog gir dette naturligvis litt høyere idle temperatur, men skal kunne løse problematikken rundt 2D idle bug.

Se feks http://www.tomshardware.co.uk/forum/284727-15-5970-problem

Er det mulig å lage egne XML-profiler i Catalyst 10.5?

Lenke til kommentar

@ thiscouldbeanyone

Nei jeg tok og testet dx10 for og sammenligne med hva jeg hadde på min andre maskin, og for å sjekke om det blei noe forskjell med quadfire.

Skjermen støtter jo bare 1680/1050, men kan sikkert ta og kjøre gjennom tvn. på 1920/1080.

Skal teste på dx11 og alt på standar snart. Er versjon 2,1 jeg bruker da. Standar clock såklart :thumbup:

Edit-1

Fikk nessten samme score på dx1 stock settings jo :thumbup: Får clocke cpu nå mer å kjøre på med quadfire å clock. :cool:

4660248634_a44e96e42e_b.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

post-26550-1265740534_thumb.jpg

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

Jeg har brukt en DVI-HDMI overgang pga dette problemet siden jeg kjøpte kortet. Alt snakket om pixelformater de siste sidene fikk meg imidlertid til å prøve igjen og jaggu løste ikke det problemet. Som standard stod denne hos meg på 'YCbCr 4:4:4', ved å bytte til 'RGB 4:4:4 Format PC Standard (Full RGB)' forsvant fargeproblemet. Jeg har også hatt noe problemer med litt hakkete filmavspilling, også dette ble kurert ved å bytte pixelformat.

Lenke til kommentar

Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

post-26550-1265740534_thumb.jpg

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

Jeg har brukt en DVI-HDMI overgang pga dette problemet siden jeg kjøpte kortet. Alt snakket om pixelformater de siste sidene fikk meg imidlertid til å prøve igjen og jaggu løste ikke det problemet. Som standard stod denne hos meg på 'YCbCr 4:4:4', ved å bytte til 'RGB 4:4:4 Format PC Standard (Full RGB)' forsvant fargeproblemet. Jeg har også hatt noe problemer med litt hakkete filmavspilling, også dette ble kurert ved å bytte pixelformat.

Hadde akkurat samme problemet, satte xfxfoce på saken å dei kunne ikke skjønne va det var får noe, mente eg måtte sende inn kortet. Men eg bytta bare til dvi og etter det har eg rett og slett ikke gadda å bytte til hdmi stress å gå bak tven hehe. Skal gjør det en dag :)

Lenke til kommentar

@ thiscouldbeanyone

Nei jeg tok og testet dx10 for og sammenligne med hva jeg hadde på min andre maskin, og for å sjekke om det blei noe forskjell med quadfire.

Skjermen støtter jo bare 1680/1050, men kan sikkert ta og kjøre gjennom tvn. på 1920/1080.

Skal teste på dx11 og alt på standar snart. Er versjon 2,1 jeg bruker da. Standar clock såklart :thumbup:

Edit-1

Fikk nessten samme score på dx1 stock settings jo :thumbup: Får clocke cpu nå mer å kjøre på med quadfire å clock. :cool:

CPU klokking har liten effekt i denne benchen, da det er GPU og Tesselation enheten som er flaskehals. Men, å klokke kortet har god effekt, min run på samme settings og 850/1200 avslører vel dette (merk at 2.1 er treigere enn 2.0, og ting som gir bedre ytelse på HD5xxx er fjernet helt, made for/by nvidia :tease:) :

unigine_20100529_1323.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...