Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5XXX serien til ATI liker ikke den heavy Tesseleringen i Heaven, derfor scorer 4** gtx serien mye bedre (sikkert derfor ofte brukt i nVdidia tråder etc). Vistnok skal ATI jobbe med en driver som retter litt på dette, men det kommer til å ta tid.

Men skal teste når jeg kommer hjem.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

5XXX serien til ATI liker ikke den heave Tesseleringen i Heaven, derfor scorer 4** gtx serien mye bedre (sikkert derfor ofte brukte i nVdidia tråder etc). Vistnok skal ATI jobbe med en driver som retter litt på dette, men det kommer til å ta tid.

Men skal teste når jeg kommer hjem.

skal prøve en runde til når jeg kommer hjem jeg også, smekke på litt mere volt.

tenkte ikke på det i går, men det virker som om kortet klokker seg litt ned innimellom (les hakker mer en hva jeg tror det trenger)

hadde 1,125 på begge parametrene i går og kortet kom ikke opp i mer en 80 grader så tror det tåler litt mer(stock kjøling)

Edit: lurer også på en av de nederste linjene i resultatet til heaven 2.0.

replication som jeg ser enkelte ikke har enabled slik som jeg har, hva har denne å si for ytelsen?

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar

Nvidia bruker i dag SPene til tesselering, det gjør ikke AMD i dag men vil sørge for dette i drivere og da vil Nvidia miste det store forspranget på tesselering.

Tesseleringsytelsen til Nvidia er også misvisende i slike tester som dette siden SPene i spill normalt sett vil måtte gjøre mye annet i tillegg og dermed mister tesseleringsytelse :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Unigine heaven er for meg totalt likegyldig...

Det grafikk kortet som til dags dato yter best i BC2 derimot! DET er jeg interresert i... og til dags dato så er det fortsatt 5970! :D Er tilbake på 10.4 driveren nå, men det var bedre ytelse i 10.5beta driveren jeg fant.

10.4 - 8.14.10.0743

10.5b - 8.14.10.0755

Lenke til kommentar

Nvidia bruker i dag SPene til tesselering, det gjør ikke AMD i dag men vil sørge for dette i drivere og da vil Nvidia miste det store forspranget på tesselering.

Tesseleringsytelsen til Nvidia er også misvisende i slike tester som dette siden SPene i spill normalt sett vil måtte gjøre mye annet i tillegg og dermed mister tesseleringsytelse :).

Vi får se om det ryktet stemmer med at Catalyst 10.5 vil ha høyere tesselleringytelse, 10.5 beta viser ingen forbedring. AMD bruker SP'ene til tessellering idag mtp hull shader og domain shader.

Lenke til kommentar

Spesielt har problemer med 2d, løsngingen er å lage 2d profil i catalyst. Opplever fortsatt at det fryser innimellom selvi i spill - kommer jeg til desktop ser jeg feilmeldingen - Device driver stopped working- .

Planen var å kjøpe 480 gtx for jeg er ganske trøtt av å justere og prøve å fikse dette men da 480 viser seg å være varmere, bruke mer strøm, koste omtremt like mye og ikke minst yte en del dårligere måtte jeg droppe det.

Ja bruker win7, har du flere tips?

CATALYST 10.5 er ute :D

Javist, mulig det ordner biffen. Håpe...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hmmm... Den catalyst 10.5 oppdaterte bare catalystcenter og ikkje driveren. Brukte den evig store 10.4? beta ettelleranna fra før.Tror jeg uninstallerer og sweeper vekk den gamle dirveren jeg. Kan jo se ut som den betadriveren var en beta 10.5

Lenke til kommentar

*dp* skrev

noen av dere med 2 eller 3 5870 (evt 5970) som gidder å kjøre en test i unigine med ALT på fullt i 1920x1200?

extreme tess

8xAA

16xAF

1920x1200

20:30:38 Time: 259.649

20:30:38 Frames: 9585

20:30:38 FPS: 36.9153

20:30:38 Min FPS: 11.7237

20:30:38 Max FPS: 70.0959

20:30:38 Scores: 929.895

Min fps droppet ned helt på slutten når man så alt ovenfra, ellers gikk det helt greit.

Screen shotten ble desverre svart så dette er fra loggen. 1920 oppløsning Tesselering på Normal.

5970 - 3.9 cpu - 10.5 driver Bench Heaven. AF=16 - AA=8 shaders high

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...