Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei tenke skulle poste 3dmark Vantage Benchmark resultatene mine. Så kan dere kanskje si hvordan det ser ut i forhold til dere osv? Eg har Radeon HD 5870 Bruker et program som hetter CPUID Hardware Monitor til å se på temperaturer ser at skjermkortet mitt ligger på 28 grader på idle. Var ikke det veldig lavt? Har jo tatt vekk kabinett beskyttelsen får å få mer luft inn i kabinettet. Er der andre programmer fra ATI som det går an å laste ned fra xfxforce.com som måler mer korrekt temp? Eg har litt lyst å overklokkekortet og se om det blir noe forskjell i 3dmark Vantage, eg er ikke så veldig dreven her er det noe eg bør ver obs på? Hvilke temp bør eg stoppe på? Eg tenkte å bruke catalysator ATI Overdrive til å overklokke bruker dere og det? Er det det beste alternativet? Lol ser at nå eg klokka prossesoren tildligere så har multipileren stilt seg ned til 6x an var på 9x. Den er i grunnen låst den multipilleren så det var jo rart! Var ikke rart at eg fekk så low score på Cpu testen på 3dmark Vantage! Den var på 2,9 mhz nå er den på 1900 mhz Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 @Theo343: Joa, hadde vært fint med litt "godteri" fra den kanten , spess med tanke på at mange av fixene aldri blitt funnet av supporten deres, selv etter at løsningene er oppdaget, og er nok en bekreftelse på at forumene er veien og gå for å finne løsninger og forbedringer.... Men men, å hjelpe er en belønning i seg selv sies det, selv om man ikke blir rik av det PS: Hentet Aircon idag (fett med streik i Bring), og etter å hatt den på ca. 1 time i en dobbeltstue m/data/kontor og HI-FI/TV-rom pluss soverom, på ca. 50 kvadrats flate, så begynner det å bli bra her allerede... Mitt HD5970 har droppet med ørten grader, og det å stikke hodet ut i hagen med sine 30+ grader er ikke fristende akkurat, ikke noen plenklipping ikveld heller... Kommer til å sove godt inatt, selv om det kosta sjorta og litt til Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Eg fatter ingen ting. I biosen så står det at det er Multipiler x9 og 2,8mhz Og når eg kommer inn i windows står det i CPU-Z at Multipileren er 6 og Core speed er 1900mhz !! Hvordan går det an?? Merket det og i 3dmark Vantage at eg fikk halvparten av poenga! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Min gamle LCD TV støtter tydeligvis kun 2 stk pixelformater så jeg satt den til LimitedRGB for å se hvordan det er og satt også på "brighter white". Endret 21. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Nå stilte eg ned fpsen til 315 så ligger den å veksler mellom 6x og 9x multipiller altså 1900mhz til 2900mhz veksler ver 5 sekund! Merkelig Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 @Xp3ri3nZ: Det er naturlig det du opplever, da du nok ikke har deaktivert strømsparerfunksjonen til cpu i bios. Da klokker cpu seg ned via multi, når den ikke belastes. Sjekk i cpuz når du starter feks Orthos eller prime. Da vil nok multi øke til 9x raskt Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 @Xp3ri3nZ: Det er naturlig det du opplever, da du nok ikke har deaktivert strømsparerfunksjonen til cpu i bios. Da klokker cpu seg ned via multi, når den ikke belastes. Sjekk i cpuz når du starter feks Orthos eller prime. Da vil nok multi øke til 9x raskt Vett ikke hva Orthos eller prime er, men har kjørt 3dmark Vantage og fekk så lav score der i forhold til hva eg fikk der får en uke siden. Burde ikke strømsparingsfunksjonen skru seg av når eg kjører 3dmark? Hvordan skrur eg av strømsparing i biosen? Har vert inne i bios på strøm options men vett ikke helt va eg skal stille på. Men spillte nettopp Metro med alle settings på high og det gikk ganske bra så det ser ikke ut til å påvirke spilla. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Spillte nettopp Metro som sakt og der satte eg alt på high, nå eg spillte så lagga det litt. Så stilte eg på Antiallising skrudde av noe som hetter MSAA4 og endret det til aaa. Da gjekk det kjempe smooth. Er det en instilling som krever noe sinnsjukt av skjermkortet? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Metro er et spill som krever mye, veldig mye. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Metro er et spill som krever mye, veldig mye. Hehe hvor dyr pc må du ha får å drive det på max? HD 5890 2gigram i crossfire 3 stykk. Da blir det fort penger nå et kort koset nesten 5000,-kr Eg ga 3000,- Får mitt HD 5870 1gig. Eg angrer litt nå at eg ikke la i litt mer kr i det. Ser at Nvidia sine er litt bedre i mangen testet. Jaja eg håper 570 1gig holder 1 spilleår til med alt på high men kanskje AA og AF nedjustert! Kjørte det fint på high men ikke med den der aam greia. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg har 2x5870 og "alt på high" er helt avhengig av hvilke oppløsninger du spiller i, hvilken type AA du kjører og hvor høy kombinasjon. Metro 2033 kunne jeg ikke sette helt opp og måtte sette oppløsning ned etc. for å få det spillbart. Jeg har også W3520@4GHz og 12GB RAM. Med beste 10.3 driver. EDIT: Poenget er, at du er rimelig langt unna å kunne spille alt makset ut selv i dag. Endret 22. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Men er det i det hele tatt mulig å få makset alt ut? Hvis du har ja si en million til å bruke! Snart kan du sette 2 pcer i crossfire med hver pc har 4 skjermkort i crossfire altså 8 totalt og 6 kjerner i hver prossesor altså 12 kjerner totalt og 16 gig ram i hver altså 32 gig ram. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du kan jo sette sammen maskiner med nok kraft per sekund til å ha slaget om helmsdjupet som RPG, med kinografikk og det hele. Problemet er bare å få samlet alt og sende det ut gjennom én ledning seksti ganger i sekundet... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Metro er et spill som krever mye, veldig mye. ser det bra ut eller er det bare tungdrevet som crysis? ' er rolige skjermkortdager her i huset Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ser forsåvidt greit ut, men mye som kunne vært bedre optimalisert ja:) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 ser det bra ut eller er det bare tungdrevet som crysis? Men Crysis er tungdrevet av en grunn, og se på den nyedelig fysikken om man springer bortover mens man kaster granater er orgasmisk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) metro 2033 er et spill som er veldig godt optimalisert for konsoll men elendig optimalisert for PC. Mye diggere grafikk i Just Cause 2 og det er vesentlig mer lettdrevet. Det blir spennende å se hvordan Crysis 2 slår ut her som også er et spill som er ekstremt godt optimalisert mot konsoll. Endret 23. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hvor mye bedre ytels får du viss du kjører 2x 5870 Crossfire? dobbelt så bra?? 50 prosent?? Tenker eg skal kjøpe meg et til kort og kjøre i crossfire når det blir litt billigere 3300,- er litt peng det Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Må bytte hovedkort også da. MSI P965 Neo har ikke crossfire støtte... Men tilbake til spørsmålet. 2x 5870 gir litt varierende økning av ytelse. Mye kommer an på drivere og programmet som kjøres. Men jeg tar vel ikke heeeelt feil hvis jeg antar en sånn ca 70% ytelses økning over fjøla.. Skyt meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Sim: enig med deg, er meget spent på Crysis 2 og hvordan 5870 klarer det. Ihvertfall vi med 2-3 kort i pcen. Xp: du får en betydlig økning, men såklart i spill som liker\støtter CF. Endret 23. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå