Ourasi Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Glemte å neve at det kun skjer i 1920*1080 oppløsning. Fks visst eg spiller farcry 2 og det skjer så trykker eg alt tab går i windows og vips så blir alt normalt i gjen. Så må eg inn i farcry 2 og trykke alt+enter får fullscreen siden det legger seg i windowmode når eg alt tabber. Samme skjer også i windows viss eg kjører 1920*1080 kun den oppløsningen som lager problemer! Høres ut som om skjermen din ikke takler pixel formatet satt opp i CCC eller sliter med HDMI standaren, prøv å bytte pixel format å se om det hjelper... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Har hørt om mye rosa/grønn problemer med tidligere Catalyst, men da kun for 5970 eiere Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hadde planer om å kjøre med orginalkjøleren på mitt XFX 5970 Black, men etter en uke bare må jeg skaffe meg vannblokk til denne. Skal ha en heldekkende blokk som kjøler rubbel og bit. Men det ser ut som om det meste er utsolgt rundt omkring. Noen med bedre oversikt enn meg, som kan anbefale en butikk med feks EK FC5970 på lager? Helst en butikk i Europa, da varer fra Sidewinder kan trekke ut i både 3 og 4 uker på denne tida av året. Endret 20. mai 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eneste jeg vet om som tar inn noe er Microplex\Netshop og digitalimpuls(merklig nok er ikke skikkelig vannkjøling å få tak i generelt i Norge), men ser utsolgt ut ja.. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde planer om å kjøre med orginalkjøleren på mitt XFX 5970 Black, men etter en uke bare må jeg skaffe meg vannblokk til denne. Skal ha en heldekkende blokk som kjøler rubbel og bit. Men det ser ut som om det meste er utsolgt rundt omkring. Noen med bedre oversikt enn meg, som kan anbefale en butikk med feks EK FC5970 på lager? Helst en butikk i Europa, da varer fra Sidewinder kan trekke ut i både 3 og 4 uker på denne tida av året. EK har på lager. Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Storfornøyd etter bytte fra GeForce GT9600 til HD5770. Anbefales hvis du skal ha et skjermkort til ~1200 +/- noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Glemte å neve at det kun skjer i 1920*1080 oppløsning. Fks visst eg spiller farcry 2 og det skjer så trykker eg alt tab går i windows og vips så blir alt normalt i gjen. Så må eg inn i farcry 2 og trykke alt+enter får fullscreen siden det legger seg i windowmode når eg alt tabber. Samme skjer også i windows viss eg kjører 1920*1080 kun den oppløsningen som lager problemer! Høres ut som om skjermen din ikke takler pixel formatet satt opp i CCC eller sliter med HDMI standaren, prøv å bytte pixel format å se om det hjelper... Hvordan endrer eg det da??? Ser det er hvertfall en til her på forumet som har problemet, skal prøve med DVI nå. Og til han andre som pusha på med størmforsyning så har eg kjøpt og montert 800w myst størmforsyning. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Glemte å neve at det kun skjer i 1920*1080 oppløsning. Fks visst eg spiller farcry 2 og det skjer så trykker eg alt tab går i windows og vips så blir alt normalt i gjen. Så må eg inn i farcry 2 og trykke alt+enter får fullscreen siden det legger seg i windowmode når eg alt tabber. Samme skjer også i windows viss eg kjører 1920*1080 kun den oppløsningen som lager problemer! Høres ut som om skjermen din ikke takler pixel formatet satt opp i CCC eller sliter med HDMI standaren, prøv å bytte pixel format å se om det hjelper... tester nå med det andre pixelformatet (studio (limited RGB)) Kan ikke si at jeg ser noen nevneverdig forskjell på bildet utenom at alt ser litt skarpere ut på sett og vis. Hva er forskjellen på disse to og hva med de 2 siste(ycbcr 4:2:2 og 4:4:4) ? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei eg har et problem med mitt nye Radeon HD 5870. Når eg kjører 1920*1080 oppløsning så etter noen minutter så blinker skjermen og fargene blir rød grønne. Stiller eg oppløsningen ned et hakk så går alt helt fint. Ps denne feilen skjer i alle spill, deskop windowsmediaplayer osv og det skjer litt random kanskje 1 gang hver 10 min kanskje 2 ganger varierer. Men en ting er sikkert sånn kan eg ikke ha det. Her er bilde av hvordan det ser ut når det skjer, bilde er tatt med iphone siden print screen ikke funka pga dette rare fargene. Har kontakten Dustinhome og Xfxforce får hjelp men er litt usikker på hvordan eg skal gjøre det. Her ser dere va eg fikk i svar av Dustinhome.no "Hei Det du kan prøve og gjøre er å oppdatere north bridge chipset til hovedkortet, slik at den får nyeste grafikk bus drivere. Som igjen forbedrer grafikkflyten mellom grafikk kortet og andre data komponenter. Vennligst kontakt oss igjen hvis dette ikke hjelper. Med vennlig hilsen Dustin Home Order/Kundeservice Men hvordan skal eg oppdatere north bridge chipset? Eg lasta ned en trial versjon av Driver Detective får å se om eg kunne finne noe der her har dere et bilde Her er hva xfxforce svarte "Hi, thanks for your response and sorry to hear you are experiencing problems with your product. Unfortunately it would appear that the item is faulty, however please try the card in another system to verify this. If problems persist we do recommend you to contact your supplier for information on the returns procedure. But if you have any difficulties with this, please let us know. Thanks Paul" Hovedkort Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH10R, PCI-Ex(2.0)x16 Har vert inne på hjemmesiden til Gigabyte og lastet noen nye driver men har ikke hjulpet så langt. Den som klarer fikse dette får meg skal få Aliens Vs Predaptor og Stormrise som kom bundlet med skjermkortet! Prossesor Intel Core™ 2 Duo E7500, Dual Core, 2.93Ghz, Socket 775, 3MB, 65W, 1066MHz, Boxed w/fan Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 det ordna seg når jeg skrudde ned den RGB greia til limited RGB. eneste forskjellen jeg kan se er at alt ser en smule skarper ut, men det kan jo bare være psykisk for alt jeg vet. ingen forringet kvalitet i spill o.l. Har en dog kun kjørt i ca 1 time og det har holdt seg stabilt lengre før. kan komme med tilbakemelding om en times tid eller to om det holder seg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Xp: Prøvd andre drivere? Flashet til nye biosen? Den har sikkelige strøm-kontakter?, ikke de overgangene som følger med mener jeg da. Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde planer om å kjøre med orginalkjøleren på mitt XFX 5970 Black, men etter en uke bare må jeg skaffe meg vannblokk til denne. Skal ha en heldekkende blokk som kjøler rubbel og bit. Men det ser ut som om det meste er utsolgt rundt omkring. Noen med bedre oversikt enn meg, som kan anbefale en butikk med feks EK FC5970 på lager? Helst en butikk i Europa, da varer fra Sidewinder kan trekke ut i både 3 og 4 uker på denne tida av året. Jeg handlet mitt av EK. Gikk meget smertefritt! Jeg handlet da også alt annet derifra så alt jeg har i vannkjølingen er EK... må si jeg er stor fornøyd! Men merker nå som sommer varmen kommer, at EN 360radiator ikke er nok til å kjøle en overklokket 750 og overklokket 5970. Tror nok jeg blir å handle inn en 140mm radiator i tillegg. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg bestilte en FC5970 fra EK. Kjøpte heldekkende til 4870 X2 fra dem ifjor, og har gode erfaringer med dem. (har en FC 4870 X2 til salgs) Ser frem til å klokke litt, uten å bruke hørselvern. Har et XFX 5870 som skal inn også, så det blir stas. Oldman: Var inne på EK i dag tidlig, og da hadde de ikke noen på lager. Bra du sjekket, da jeg trodde de var utsolgt Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Glemte å neve at det kun skjer i 1920*1080 oppløsning. Fks visst eg spiller farcry 2 og det skjer så trykker eg alt tab går i windows og vips så blir alt normalt i gjen. Så må eg inn i farcry 2 og trykke alt+enter får fullscreen siden det legger seg i windowmode når eg alt tabber. Samme skjer også i windows viss eg kjører 1920*1080 kun den oppløsningen som lager problemer! Høres ut som om skjermen din ikke takler pixel formatet satt opp i CCC eller sliter med HDMI standaren, prøv å bytte pixel format å se om det hjelper... bytting av pixelformat ser ut for å ha gjort susen for meg:) Takk for tipset, dette hadde jeg aldri kunne tenkt meg fram til selv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) "Til han som pusher rosa/grønt problem". Jeg så ingen steder at du nevnte ny PSU før nå. Greit å gi beskjed . Endret 20. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Høres ut som om skjermen din ikke takler pixel formatet satt opp i CCC eller sliter med HDMI standaren, prøv å bytte pixel format å se om det hjelper... bytting av pixelformat ser ut for å ha gjort susen for meg:) Takk for tipset, dette hadde jeg aldri kunne tenkt meg fram til selv. Fint at det løste seg (bank i bordet), og fler med denne rosa/grønn problematikken bør bite merke i dette... Det er nok greit for fler å teste disse valgene også, selv har jeg endt opp med YCbCr 4:4:4 da denne gir overlegent best bilde og sortnivå på film, som er primary bruk for min HDTV.. Dersom man benytter PAL standaren, defaulter den til denne pixel standaren (hos meg anyway), så denne er nok helt klart beregnet for denne bruken. Med en gang man kobler til HDTV via HDMI, så tror jeg den defaulter til "Full RGB" (gjør det hos meg), og ikke alle skjermer takler dette like bra tydligvis, og "Full RGB" gir håpløst sortnivå og er helt ubrukelig for film på min skjerm.. For min Samsung FullHD 32" LCD er det YCbCr 4:4:4 som gjelder, og denne gir meget godt bilde til spilling også, så mye bedre enn min 26" Data LCD at det er en skam. Ved kjøp av 50" plasma blir denne 32" Samsungen spillskjerm, null inputdelay og 26" blir da kun til arbeid"text.. Endret 20. mai 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 hmmmm... Må nesten teste ut YCbCr 4:4:4 når jeg komemr hjem fra jobb. hvis det øker kvaliteten på bildet ytterligere så må jeg jo bare gå for det. men bare så det er sagt synes jeg bildekvaliteten ble bedre bare ved å gå fra full til limited RGB. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei ville bare rappotere at eg fant en løsning i går! Eg ser dere har funnet ut en løsning som var mindre komplisert en min så eg skal prøve det når eg kommer hjem. På mitt gamle 8800GTS så var det kun DVI utgang dermed måtte eg handle meg HDMI\DVI konverter sånn at den ene plugen var DVI til skjermkortet og HDMI i andre enden "aptapter" og inn i tven. Når eg da kjøpte HD 5870 med HDMI utgang så tenkte eg jo YES nå slipper eg å kjøre DVI og slipper å bruker ekstra lydkabel!!! Nå eg pakka ut kortet stappa eg i HDMI pluggen i skjermkortet og så i tven og så virka det1 Jippi tenkte eg! Men den gleden varte jo ikke lenge da det kom et blink og så ble fargene fucka. Som dere vett så har eg stressa med dette siden eg fekk kortet "sist lørdag" har stilt ned oppløsnningen skrevet mail på forum og vert skikkelig frustrert! Så i går fikk eg en ide! Eg koblet til DVI kabelen med HDMI konverteren til tven i gjen, sånn som det var før. Og lydkabelen som før! Og vips der kjørte eg stabilt på 1920*1080 oppløsning og klarte å skalere bilde helt ut dei stakkars 47 tommerene på lcd tven min. Ikke fårstår eg hvorfor det skulle virke men det gjorde nå det, men skal prøve det dere skriver om (ycbcr 4:2:2 og 4:4:4) limtied rgb eller hva det va. Kan dere forklare litt nærmere hvordan eg endrer det? Eg tror eg så den valgmuligheten inne i catalyst Ati her en dag. Flott i fant det ut da!! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) ... fler med denne rosa/grønn problematikken bør bite merke i dette... Det er nok greit for fler å teste disse valgene også, selv har jeg endt opp med YCbCr 4:4:4 da denne gir overlegent best bilde og sortnivå på film, som er primary bruk for min HDTV.. Dersom man benytter PAL standaren, defaulter den til denne pixel standaren (hos meg anyway), så denne er nok helt klart beregnet for denne bruken. Med en gang man kobler til HDTV via HDMI, så tror jeg den defaulter til "Full RGB" (gjør det hos meg), og ikke alle skjermer takler dette like bra tydligvis, og "Full RGB" gir håpløst sortnivå og er helt ubrukelig for film på min skjerm.. For min Samsung FullHD 32" LCD er det YCbCr 4:4:4 som gjelder, og denne gir meget godt bilde til spilling også, så mye bedre enn min 26" Data LCD at det er en skam. Ved kjøp av 50" plasma blir denne 32" Samsungen spillskjerm, null inputdelay og 26" blir da kun til arbeid"text.. Knallbra tips, skal prøves med en gang . Fasan, AMD burde snart betale lønn til Ourasi og et par andre i dette forumet. Vel, ikke bare AMD forøvrig. Endret 21. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei tenke skulle poste 3dmark Vantage Benchmark resultatene mine. Så kan dere kanskje si hvordan det ser ut i forhold til dere osv? Eg har Radeon HD 5870 Bruker et program som hetter CPUID Hardware Monitor til å se på temperaturer ser at skjermkortet mitt ligger på 28 grader på idle. Var ikke det veldig lavt? Har jo tatt vekk kabinett beskyttelsen får å få mer luft inn i kabinettet. Er der andre programmer fra ATI som det går an å laste ned fra xfxforce.com som måler mer korrekt temp? Eg har litt lyst å overklokkekortet og se om det blir noe forskjell i 3dmark Vantage, eg er ikke så veldig dreven her er det noe eg bør ver obs på? Hvilke temp bør eg stoppe på? Eg tenkte å bruke catalysator ATI Overdrive til å overklokke bruker dere og det? Er det det beste alternativet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå