Gulrotsaft Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 hvis man får dårligere score på en klokk så kan det bety at den ikke får nok volt også...altså at du har klokket for langt på volten den står på nå Og det kan være andre grunner også hadde ca halvparten av volten som gikk på via XFX overvolt tool. har forøvrig hatt høyere temp med mindre volt og klokk via heaven før. Skulle jeg bare smekket på full volt på begge parametrene og testet for å se om det var noen økning da kanskje? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Nå tenker jeg ikke på temp eller noe, men hvis man får en nedgang på en score med høyere klokk så kan det være at kortet er klokket litt for langt. Prøv og sett opp spenningen bittelitt og se om det er noe forandring:) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Er det riktig at det er unødvendig å ha mer enn 2xAA på en oppløsning på 1920x1200. Eller kommer det annpå spillet? Tenkte AA gjennom applikasjonen, ikke CCC. Det kommer ann på spillet ja. Mørke spill med små kontrast forskjeller er gjerne lite plaget av aliasing, mens lyse spill med HDR lyssettning og store kontrast forskjeller ofte nærmest trygler etter AA. Men helt generelt er den påstanden helt feil. For det første må man ekstremt høyt opp i oppløsning før ingen AA eller bare lav grad med AA er nødvendig, for det andre har det ihvertfall ikke nevnbar betydning når størrelsen på selve skjermen samtidig øker. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Nå tenker jeg ikke på temp eller noe, men hvis man får en nedgang på en score med høyere klokk så kan det være at kortet er klokket litt for langt. Prøv og sett opp spenningen bittelitt og se om det er noe forandring:) Var faktisk ikke så rart etter nærmere ettersyn da. Viser seg at den enable overdrive knappen i CCC hadde sin egen vilje og skrudde av de manuelle instillingene:P skrudde uansett opp volten litt på¨memory og kom i alle fall over 1800 i heaven. prøve å klokke litt høyere senere i dag når man har feiret landet litt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 ATI uses 1 hardware tessellation unit. Nvidia uses 16 tessellation units that are emulated within the CUDA cores. Currently, ATI's tessellation is not aided by the Stream Processors, whereas Nvidia's SP's are what does it. This is one of the major reasons the tessellation performance difference in Unigine Heaven bench is so huge; NV's cores are constantly being used for emulating Tessellation, while ATI's are only partially used for everything else and only the 1 hardware tessellation unit is being used for tessellation. Once there are moving players/monsters and fighting going on and physics being processed, those shader cores need to process a lot more so there is less room for processing tessellation. This is why the performance gap is smaller in actual games. Currently, ATI is working on changing this within the drivers so that the Stream Processors will aid the Tessellation Unit with processing tessellation. Supposedly this change will be released with the 10.5 drivers and will be the first large tessellation-based improvement. They're also working to further improve tessellation by making the cache work better between the tessellation unit and the SP's, which is going to be in the 11.0 Catalyst drivers. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har postet det ryktet der allerede Nizzen, men en god ting kan ikke gjentas for ofte sies det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Nettopp Gratulerer med dagen alle sammen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Innstallerer xfx overvolt tool, og får melding om at "sorry, this tool is not supported on your graphics card" Jeg har flashet mitt 5970 til siste bios. Merkelige greier. Jeg får heller ikke kjørt skiten som admin, da muligheten ikke er til stede da jeg høyreklikker. Har jeg oversett noe på XFXs hjemmeside? Fins programmet både til 32 og 64 bit? Funker det kun til noen utvalgte drivere? Endret 18. mai 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Innstallerer xfx overvolt tool, og får melding om at "sorry, this tool is not supported on your graphics card" Jeg har flashet mitt 5970 til siste bios. Merkelige greier. Jeg får heller ikke kjørt skiten som admin, da muligheten ikke er til stede da jeg høyreklikker. Har jeg oversett noe på XFXs hjemmeside? Fins programmet både til 32 og 64 bit? Funker det kun til noen utvalgte drivere? Kjører du det i win 7 må du gjøre et som admin. opplevde det samme som deg før jeg gjorde det Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Innstallerer xfx overvolt tool, og får melding om at "sorry, this tool is not supported on your graphics card" Jeg har flashet mitt 5970 til siste bios. Merkelige greier. Jeg får heller ikke kjørt skiten som admin, da muligheten ikke er til stede da jeg høyreklikker. Har jeg oversett noe på XFXs hjemmeside? Fins programmet både til 32 og 64 bit? Funker det kun til noen utvalgte drivere? Prøv igjen du Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Takk for hjelpa! Der kom den. Utrolig hvor vanskelig alt er da en roter med en ting, og ikke åpner øya for opplagte løsninger Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 ATI uses 1 hardware tessellation unit. Nvidia uses 16 tessellation units that are emulated within the CUDA cores. Currently, ATI's tessellation is not aided by the Stream Processors, whereas Nvidia's SP's are what does it. This is one of the major reasons the tessellation performance difference in Unigine Heaven bench is so huge; NV's cores are constantly being used for emulating Tessellation, while ATI's are only partially used for everything else and only the 1 hardware tessellation unit is being used for tessellation. Once there are moving players/monsters and fighting going on and physics being processed, those shader cores need to process a lot more so there is less room for processing tessellation. This is why the performance gap is smaller in actual games. Currently, ATI is working on changing this within the drivers so that the Stream Processors will aid the Tessellation Unit with processing tessellation. Supposedly this change will be released with the 10.5 drivers and will be the first large tessellation-based improvement. They're also working to further improve tessellation by making the cache work better between the tessellation unit and the SP's, which is going to be in the 11.0 Catalyst drivers. Catalyst 11.0? 2011 måned 0? Som jeg tenkte meg er ikke folkene på beyond3d forumet akkurat imponerte. http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=57474 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 @Xp3ri3nZ : Om du tok deg litt tid til å google litt, så ville du finne ut at kortet har 3 powerstates, idle=157/300 low3D/HW-dekoding på noe høyere klokk, og Full3D på full klokk 850/1200. Disse switcher automatisk etter bruken og gaming gir naturligvis full 3D klokk... Når det gjelder din rosa skjerm, så har vel fler opplevd lignende, søk etter "Rosa" i tråden, så ser du om andre har løst det, eller om det er likheter mellom hardware eller manglende ressurser o.l... Denne løsningen du kjører på PSU via overganger, er ikke bra, med mindre railene som belastes er helt dedikert skjermkortet, for det må de være med en så svak PSU, som vel også er under anbefalt av ATI..... PS: Om man ønsker hjelp fra forumet, så bør det opplyses om all hardware i PC'en pluss software og driverversjoner, eller ha en oppdatert signatur med denne listet... Har tatt meg tid å lese nå, ser at det er flere som opplever dette problemet når dem kobler HDMI til 42-50 tommer lcd tv. Eg har i dag handlet ny strømforsyning på 8oow. Problemet er forsatt til stedet! Helt random blir skjermen rød\rosa merkelige farge. Eg har sendt inn ticket til Xfx og dei spør om eg kan teste med andre skjermer om det hjelper! Kunne nesten tro dei aldri hadde hørt om problemet. Jaja nå har eg gjort alt eg kan og forsatt ikke funnet ut en løsning. Har Catalyst™ Version 10.4 Provider ATI Technologies Inc. 2D Driver Version 8.01.01.1016 2D Driver File Path /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0002 Direct3D Version 8.14.10.0743 OpenGL Version 6.14.10.9756 Catalyst™ Control Center Version 2010.0406.2133.36843 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Glemte å neve at det kun skjer i 1920*1080 oppløsning. Fks visst eg spiller farcry 2 og det skjer så trykker eg alt tab går i windows og vips så blir alt normalt i gjen. Så må eg inn i farcry 2 og trykke alt+enter får fullscreen siden det legger seg i windowmode når eg alt tabber. Samme skjer også i windows viss eg kjører 1920*1080 kun den oppløsningen som lager problemer! Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Skulle så gjerne ha hjulpet deg men har ikke erfart problemet selv. Du hadde prøvd å koble til tven med dvi og hdmi? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har ikke prøvd med DVI bare HDMI. Begynner å lure om eg har fått et defekt kort. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har ikke prøvd med DVI bare HDMI. Begynner å lure om eg har fått et defekt kort. si fra hva du finner ut da, får ikke testet med DVI da tv'en min ikke har slik inngang og den andre dataskjermen min støtter max 1600 og noe x ettellerannet Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har ikke prøvd med DVI bare HDMI. Begynner å lure om eg har fått et defekt kort. Har du mulighet å prøve med DVI så gjør det først. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har ikke prøvd med DVI bare HDMI. Begynner å lure om eg har fått et defekt kort. Sørg først for at du har en god nok PSU før du vurderer kortet som defekt. Vi har sagt dette en del ganger nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå