Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå starte Far Cry 2 i windowmode uansett om dx10 er av! Virka i går kveld uten dx10. Men i dag går det bare rett i window mode og starmenyen i windows viser og alt går sirupseint i menyen! Vett snart ikke hva eg skal gjøre! Og Metro nekter å starte i det hele tatt.

Just Cause 2 virker helt ok, eg fårstår ingen ting lenger.

Lenke til kommentar

Noe rart skjedde nettopp med musepekeren, ikke lagt merke til det før, men plutselig ble musepekeren forminska til en lang tynn strek, ca. 2cm, så ut som 5 veldig små musepekere etter hverandre, som lagde en linje. Dog etter noen par minutter gikk den tilbake til en normal musepeker. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Og grunnen til at jeg poster dette her, er fordi jeg vet det har vært problemer tidligere med de nye ATI korta og driverne, da spesielt at noen musepekere ble ekstra store, så tenkte kanskje det er en sammenheng her.

Har Windows 7 Ultimate 64Bit, Asus 5870 med Catalyst 10.4.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en liten ting (eventuelt en STOR ting)

Jeg klokka akkurat opp mitt 5970 til 900/1250 og fikk dårligere resultat i heaven 2.0 enn med min vanlige klokk 850/1145. type 25 poeng ca mindre.

Er det da kanskje at det er CPU som holder igjen større uante resultater eller er det noe helt annet som sette rbegrensingene?

P6T

i7-950

xfx 5970 BE

6 Gb ocz 1600 mhz RAM

Lenke til kommentar

Jeg klokka akkurat opp mitt 5970 til 900/1250 og fikk dårligere resultat i heaven 2.0 enn med min vanlige klokk 850/1145. type 25 poeng ca mindre.

Er det da kanskje at det er CPU som holder igjen større uante resultater eller er det noe helt annet som sette rbegrensingene?

P6T

i7-950

xfx 5970 BE

6 Gb ocz 1600 mhz RAM

kan hende kortet ditt blir for varmt og klokker seg ned under testen...?

Lenke til kommentar

P6T

i7-950

xfx 5970 BE

6 Gb ocz 1600 mhz RAM

kan hende kortet ditt blir for varmt og klokker seg ned under testen...?

ser ikke sånn ut.

i følge HW monitor har ikke kortet vært oppe i mer en 79 grader mens jeg har opplevd over 80 under vanlig spilling.

men det kan jo også forklare den plutselige FPS droppen jeg har innimellom hvor det ser ut som om det hakker eller noe slikt.

underlige greier

Lenke til kommentar

Ourasi

Har nå fått ræva i gir å flashet bios. Lastet ned overvolt tool fra xfx, men det får jeg ikke startet av en eller annen grunn.

Bruker Afterburner til å øke spenninga. ser ikke helt gæærnt ut med 1.14@850 på core. har ikke stresset dette i timesvis, så mulig jeg må øke litt spenning etterhvert. Minnet satte jeg til 1100 så lenge.

I Afterburner ser det ut til at core2 ikke klokker seg ned i 2D. Core1 klokker seg ned, men begge viser samme temperatur i både 2D og 3D. Er vel en bug i programmet.

På 850/1100 ble scoren 15037 i extreme og 23790 i performance i gpu vantage. Ser ut som vi har noenlunde lik hardware ellers også, så har du noen resultater jeg kan sammenligne med liggende? Er nytt for meg dette kortet, og må få bekreftet at jeg ikke er på bærtur her :blush:

Bruker offisiell 10.4 driver inntil videre.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Ourasi

På 850/1100 ble scoren 15037 i extreme og 23790 i performance i gpu vantage. Ser ut som vi har noenlunde lik hardware ellers også, så har du noen resultater jeg kan sammenligne med liggende? Er nytt for meg dette kortet, og må få bekreftet at jeg ikke er på bærtur her :blush:

Bruker offisiell 10.4 driver inntil videre.

Så vel litt svakt ut på P GPU score, om 100mhz på minne kan gi 700x poeng vil jeg også tro er litt i overkant, fikk 15729 og 28353 i de respektive X og P testene, du får studere bildene og se hvor det bremser..

PS: XFX Overvolt tool må kjøres som "administrator". Jeg har satt spill/bench profiler til å starte XFX Overvolt tool, slik at jeg ikke glemmer å sette rette volt..

post-72177-1274047628,2406_thumb.jpg

post-72177-1274047640,8908_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvor får man tak i overvolt tool?

Du må regge deg hos XFX med ett HD5970 "Black Ed.", så kan du laste det ned... Jeg kan jo dele den ut her, men da kommer vel XFX damene og tar en "Basic Instinct" på oss :tease:

@Amanita:

Tenk om Unwinder kunne være så elskverdig å mekke en som bare justerer volt uten å interfere med Overdrive, siden de andre offisielle overvolt toolene ikke "husker" volten etter en rebutt....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Pcen bare krasjer , blir blå skjerm og blinker og må restarte...Jeg avinstallerte nvidia drivere på maskina. Da virka det som alt ble i orden...men så hadde jeg ikke lyd..har lanparty nf4 hovedkort, og tok windows update for å få tilbake lyden... da gikk det ikke lenge før pcen klikka og låste seg igjen...så virker som problemet ligger i driverene som blir installert til lyden på hovedkortet, er lydkort integretrt i hovedkortet.. jeg må kanskje kjøpe et eget lydkort da? kan dere anbefale et bra lydkort? Kan dete være problem mellom lydkortet og Ati Radeon HD 5750 kortet som er årsaken...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...