Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4870x2 "har" HDMI, men den sender signalene ut fra den ene DVI-porten. Kjøper du et spesielt adapter (som den fra ATI), vil du kunne koble til en HDMI-kabel, og få både lyd og bilde gjennom den.

Men eyefinity får du nok dessverre ikke uansett hvor mye du prøver. Da må du nok opp på 5x serien.

Lenke til kommentar

Poenget med HDMI er at du kan koble PC-en til feks en TV eller en forsterker med kun én kabel, og få både digital lyd samt bilde gjennom den ene kabelen. DVI derimot, kan kun overføre bilde.

Bildesignalene som overføres gjennom en HDMI og DVI, er dønn like, så du vil ikke merke noen som helst forskjell der.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

At 10.4 er ute er fint, men erfaringer?

shaker:

10.4 er mye raskere i bc2 loading enn med hva? Raskere enn 10.4a preview? 10.3a? 10.3b? 10.3? 9.11? Evt. en Beta?

Raskere en 10.3. Jeg var alltid blandt de siste som kom i gang når runden startet men nå er jeg som regel den første :p

Lenke til kommentar

Interessant at man ikke kvalitetssikrer starten i FPS multi spill. Slik at alle må vente til alle er inne og så felles start.

Theo@Hype eller ikke hype er uinteresangst for min del,og litt vel blærete arrogant unyansert utalelse som er vanskelig og ta seriøst.

Deg om det :) Mener akkurat det jeg sier, å gå i dybden har jeg gjort 100 ganger snart i forumet og tar ikke fler av den. Ellers ang. "uinteressant" så svarte jeg vel Ourasi sitt innlegg og ikke deg? ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

HDMI utgangen på skjermkortet mitt, har det med seg lyd, eller må jeg gjøre noe fra HK til skjermkortet? XFX Radeon 5870

HDMI'n din har lyd rett ut av kabelen fra skjermkortet...trenger ikke å gjøre noe fra hk til skjermkort ;) T.o.m de som har DVI-->HDMI adapter får lyd med engang uten å gjøre noe som helst dill dall...tenker på meg f.eks med mitt 4870 kort

Lenke til kommentar

heisann, sorry jeg ikke søker men fyrer løs

har 5850 som har vært klokka opp sammen med i5 750 cpu.

i det siste har skjermen begynt å gå i frys med vertikale linjer i diverse farger.

har også hendt at hele bare er grå.. men mest vertikale linjer.

har oppdatert drivere og klokka ned kortet uten at det har noe å si.

temperaturen er heller ikke unormalt høy, og dette kommer både mens jeg surfer eller gamer :)

noen som har aning?

Mvh

Lenke til kommentar

i det siste har skjermen begynt å gå i frys med vertikale linjer i diverse farger.

temperaturen er heller ikke unormalt høy, og dette kommer både mens jeg surfer eller gamer :)

noen som har aning?

Mvh

Yes! I know!

Det samme skjer på mitt 5870, volten må opp til 1187 mV og clockene MINE er på 850/1200.

Anbefaler deg å google litt for å finne den klokken/spenninga DITT kort skal ha, fordi 1187 mV og 850/1200 er det MITT trenger.. :)

Ellers, RMA

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

noen som har aning?

Mvh

Hva du klokker med kan forårsake dette, Afterburner fungerer dårlig med HD58xx/59xx som ikke har standard bios på kortet, det funker en stund, så kan det bli håpløst med vertikale linjer og frys, akkurat som du beskriver. Ustabil hovedkort/CPU overklokk kan gi akkurat samme symptomer, skjekk at dette ikke skjer med CPU/hovedkort/minne på default før du begynner å feilsøke skjermkort klokk/drivere o.l....

Det er altså mye som kan være årsaken til dette, problemet er at har man HD5xxx, så blir symptomene ofte helt like uansett hva som forårsaker det, et fenomen jeg selv har sett ofte på alle mine HD5xxx kort.. Dette igjen medfører at folk altfor ofte tror at det som skjer med deg er akkurat det samme som skjedde med dem, og da blir det dessverre mye vill vest der ute.

Bruk logisk feilsøking og se helt bort fra hvordan symptomene er, og du kommer til bunns i dette...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

skal prøve å resette CPU clock i kveld. noen ganger kan det ta 10 min, andre ganger kan jeg game i flere timer før det oppstår.

brukte vel MSI sin afterburner ja.. avslutta det nå og peiser på med org. clock da CPU er på omdtrent 3.6 nå. skal gi en rapport på om det fungerer.

lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...