Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Har en liten case her.... Når jeg kjøpte ny pc i forrige uke, så hadde jeg tenkt å fremdeles kunne bruke de to gamle skjermkorta mine ( 2stk 3870x2) fram til de nye geforce-korta kom.

Men siden det bare fulgte med en kort crossfire-bro med skjermkorta, og at det ikke fulgte med en lang med hovedkortet (Gigabyte GA-X58A-UD3R), så satt jeg plutselig i saksa. Det er jo litt teit av meg å ikke sjekke avstanden mellom pci-e spora på forhånd før jeg handler, men handla delene litt spontant :)

Derfor gjorde jeg det fornuftige og henta et Powercolor 5970 dagen etter.

Det jeg egentlig lurer på er... om hvor jeg får tak i lang crossfire-bro? (tar sikkert på meg sløsebuksene og kjøper et kort til iløpet av sommer'n)

post-30043-1271782554,9744_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, får det er lett og få tak i 10cm lange CF-bruer.

Sli-bruer er faktisk mye lettere og få tak i;)

Mye av grunnen til det er at det følger med lange Sli-bruer til de fleste X58 hkene i dag, man får kjøpt det på nettbutikker...lange CF-bruer så gjør det ikke det.

Av en god del hk nå så var det bare et hk det fulgte med lange CF-bruer på.

Og det var et Msi X58 kort.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Akkurat det som var tilfellet her. Fulgte med lang SLI-bro, men kun kort CF-bro. Ikke det at jeg helt ser logikken i det. Er vel like ofte at folk kjører 2 stk ati-kort i cf enn at folk kjører 2-veis SLI?.

Det er jo to pci-e spor rett vedsidenav hverandre på kortet mitt, men det blir så horetrangt siden korta har dobbel kjøler (noe nesten -alle- kort har nå om dagen?)

Syns det er litt dårlig at det ikke følger med lang cf-bro også. :(

Lenke til kommentar

Nei, tror de ikke har kommet ut med noen lanseringsdato.

Men er det noen som vet om det finnes noen sexy backplates til HD5870, har prøvd å finne det, men finner ingen!

Evga har jo laget det til noen av sine kort, men finnes ikke noe til HD5870. Blæh :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...