zebe Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hva slags oc-hastigheter får dere på 5850'en deres? Har foreløpig bare lekt med minnet og passerte lett 1200 uten voltøkning og det bør vel gå noe høyere også. Virkelig mye pang for pengene. Klarer ikke noe serlig høyere enn 900/1200 1,200v på mitt Sapphire 5850. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tester litt div her. Batman ble faktisk ganke mye bedre med physx. Det virker som 8800gt holder i massevis, satt physx til high i batman. Skal teste Cryostasis nå(mener jeg har prøvd dette spillet før altså). Er spennt på mirrors edge egentlig, digga dette spillet når det kom. DarkVoid krever 9800GTX eller bedre for å kjøre PhysX på høyeste. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Spør igjen jeg. Er det noen måte å klokke 5850 i CF med 10.4 Preview? Har prøvd med Afterburner 1.6 Beta 4 Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tester litt div her. Batman ble faktisk ganke mye bedre med physx. Det virker som 8800gt holder i massevis, satt physx til high i batman. Skal teste Cryostasis nå(mener jeg har prøvd dette spillet før altså). Er spennt på mirrors edge egentlig, digga dette spillet når det kom. DarkVoid krever 9800GTX eller bedre for å kjøre PhysX på høyeste. GTS 250 512 mb er vel i samme skala som 9800 gtx? Har asus OC-utgaven så kan jo kjøre gpuen litt tyngre viss det kreves også. 120% ifølge den offiselle produktsiden. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Om jeg kjøper ett 9800 eller 250 vil jeg kunne bruke psyX om jeg laster ned gamle drivere? Og er det verdt penga? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Heihei, Har et HD 5870 kort, og lurer på om det er lyd i HDMI? Altså hvis jeg kobler til TVen via HDMI, vil det da også komme lyd? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Heihei, Har et HD 5870 kort, og lurer på om det er lyd i HDMI? Altså hvis jeg kobler til TVen via HDMI, vil det da også komme lyd? ja Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 det regner jeg med det er. Ikke sikker for bare kjørt lyd ut fra dvi på ati kortene mine jeg da. Rart om det ikke skal være det Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ok, men har det noe å si at jeg bruker lydkort? Eller henter den lyden fra lydkorte og sender den via PCI-E porten også videre via HDMI? Er litt noob når det kommer til akkurat dette. Hadde tidligere et GTX 280 kort, som jeg brukte en adapter fra DVI til HDMI, koblet så den til en receiver med et 5.1 system, men da kom det ikke noe lyd, kun bilde. Mulig det er forskjell på Nvidia og ATi? Eller det ikke går hvis man bruker adapter fra DVI til HDMI? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ATI har innebygd NVIDIA har en løsning med kabel fra lydkort til kortet for lyd. DVI er en standar for både analoge og digitale singnaler på bilde å lyd. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ah, takker for svar! Så ATi har altså et innebygget lydkort? Noen som vet hvordan kvaliteten på den er? Altså vil det være god lyd når man kobler det opp til et 5.1 system for rundt 20 tusen kroner? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ah, takker for svar! Så ATi har altså et innebygget lydkort? Noen som vet hvordan kvaliteten på den er? Altså vil det være god lyd når man kobler det opp til et 5.1 system for rundt 20 tusen kroner? fungerer utmerket på mitt Harman/kardon og B&W anlegg til ca 50k vertfall i 5.1 støtter vel 7.1 men siste side utgangene bruker jeg ikke. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det høres bra ut, kanskje jeg prøver å koble oppimot TVen i kveld for å teste. Så langt så er jeg veldig fornøyd med dette korte. Nå vet jeg ikke hvordan originalkjølingen er, men denne er ihvertfall utrolig stille. Nesten litt for stille. Klarer ikke å høre forskjell om viften går eller ikke. Eneste er at jeg har hatt noen feil i BC2, men om det er spillet, eller skjermkortdriverne sin feil vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ATI kortene fungerer ikke som lydkort, de sender bare signalene direkte fra PC-en til receiver så den kan gjøre all jobben selv. Ergo får et bedre resultat enn om du skulle ha kjørt signalet gjennom en DAC på et lydkort. Men tilbake til PhysX, tror dere ATI noen gang vil komme med støtte til dette? Om nei, er det i det hele tatt mulig? Om ikke, hvorfor? Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tror det neppe siden Nvidia eier Ageia som har skapt PhysX. Men hvis Nvidia bestemmer seg for å leie ut rettigheter som PhysX og Cuda tror jeg neppe at det blir leid ut til Ati, siden de er hovedkonkurenten deres. Men man skal aldri si aldri. Skal være lov å håpe. Over til det forrige spørsmålet mitt: GTS 250 512 mb er vel i samme skala som 9800 gtx? Har asus OC-utgaven så kan jo kjøre gpuen litt tyngre viss det kreves også. 120% ifølge den offiselle produktsiden. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ah, takker for svar! Så ATi har altså et innebygget lydkort? Noen som vet hvordan kvaliteten på den er? Altså vil det være god lyd når man kobler det opp til et 5.1 system for rundt 20 tusen kroner? Det er vel en passthru av digital lyd med enkelte instillinger til rådighet, så lydkvaliteten avgjøres av den eksterne kilden som da er/blir "lydkortet". Det er ikke noen D/A konverter på et ATI kort mao, så den rene digitale kilden blir nok sendt intakt til den eksterne og dennes D/A konverter og kvalitet avgjør lydkvaliteten. Jeg har ikke testet lyd via ATI's DP/HDMI personlig enda, men de fleste synes å like PnP løsningen, forståelig nok ... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tror det neppe siden Nvidia eier Ageia som har skapt PhysX. Men hvis Nvidia bestemmer seg for å leie ut rettigheter som PhysX og Cuda tror jeg neppe at det blir leid ut til Ati, siden de er hovedkonkurenten deres. Men man skal aldri si aldri. Skal være lov å håpe. CUDA er åpent tilgjengelig for ATI. AMD ønsker selv ikke å bruke det. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Men tilbake til PhysX, tror dere ATI noen gang vil komme med støtte til dette? Om nei, er det i det hele tatt mulig? Om ikke, hvorfor? Selv om Nvidia skulle gi ATI lisens på billigsalg, noe de trolig har tilbudt flere ganger, så ville et ja fra ATI til en slik løsning være med på å skape en standad som igjen eies av Nvidia, og være med på å gi Nvidia mer inntjening og enda mer makt over spillmarkedet. Dette er ingen tjent med bortsett fra Nvidia, og ville være helt tullete av ATI selv om de enkelt kunne kjøre Physx på samtlige av sine kort. ATI er tjent med en åpen fysikkstandard, og det ser ut som om det blir en slik som vil være bra... Så, å gi Nvidia kontroll over hvordan ATI yter i physx ved en slik lisensavtale ville være selvmord, for vi kjenner jo til at fair play aldri vil kunne eksistere under slike omstendigheter, og fair play ville ATI aldri kunne sikre seg uansett å vanntett kontrakten eventuellt ble, for Nvidia ville garantert stukket kjepper i hjulene for ATI ved enhver anledning de fikk, en taktikk som ikke akkurat er ukjent for Nvidia allerede. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Takker for gode innspill. Syntes dog fremdeles det er ganske bak mål at nVidia holder på slik. Nå vet jeg ikke om PhysX har kommet for å bli, men om det har det burde jo ATI enten finne sin egen måte å takle det bedre på, eller så bør standarden åpnes helt (noe som aldri kommer skje...). Er bare så utrolig klønete at man blir tvunget til å kjøre 2 GPU's for å få i pose og sekk med ATI. Lenke til kommentar
oetc Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Prøv 10.4 du, så ser du om det hjelper... Eller var du på denne? Mener å huske du sa du kjørte 10.X driveren, denne er ikke trygg på idleklokk/volt... innstallerte 10.5 så den 10.4 greia. har ikke bencha i heaven enda, får ta det når jeg kommer hjem. fikk nesten 1600 i heaven med den 10.5 850/1100 på 5970 Hva slags innstillinger bruker dere i Heaven? Alt på standard? Og hva med innstillinger i CCC ifm Heaven? Fikk sjøl 1420 i Heaven med XFX Radeon HD 5970 (ikke overklokket) og 10.5... Noen som vet eksakt dato for når ATI slipper 10.4/10.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå