Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Nei jeg mente når jeg setter ned oppløsninga til 1280-720 i ccc så kan jeg velge 50-60hz,går jeg opp til 1920-1080 så går den automatisk ned til 25-30hz.

Men da virker den vel i 720p med DX11? Det er ganske vanlig at LCD TVer ikke støtter høyere refresh i 1080i eller 1080p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD-Ready for PAL formatet, er 720p@50hz, her er det viktig å ikke snippe, og lese alt jeg har skrevet......

Nei jeg mente når jeg setter ned oppløsninga til 1280-720 i ccc så kan jeg velge 50-60hz,går jeg opp til 1920-1080 så går den automatisk ned til 25-30hz.

Men da virker den vel i 720p med DX11? Det er ganske vanlig at LCD TVer ikke støtter høyere refresh i 1080i eller 1080p.

Jau, hans skjerm støtter 1280x720@50/60hz, så om han klarer å slutte med disse høyere oppløsningene i 24-30hz, så skal nok dette gå bra det :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Theo:eneste jeg får til og virke i 720p(50-60hz-dx10) er crysis warhead i windowed mode,setter jeg den i fullscreen så flipper det helt og viser bare halve bildet eller får bare et bittelite bilde og menyen flipper helt som i alle andre dx10-11 spill jeg har prøvd.i dx9 kan jeg spille i 1920-1080 og alt er normalt.har prøvd det som er og prøve nå,eneste som frister nå er lcdoverdrive men vet ikke om jeg tør :D

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

Det kan være det er noe HDMI tull her også, mente det har vært nevnt flere steder i tråden. Har du prøvd 1368x768 via VGA for morroskyld? De fleste litt eldre LCD TVer har også VGA inn.

Jeg har spilt DX10 i 1368x768 via HDMI uten prioblemer om du ønsker litt høyere enn 1280x720p. Dog kan man ofte velge 1366x768 for å få det mer korrekt ift. 16:9 om du ikke ser hele bildet og ikke kan justere det inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
har selv erfaring med at HDMI kutter en del av skjermen. Prøv med en DVI kabel. DVI gir forresten HD signal, så er ikke noe minus med DVI kontra HDMI

Ja, VGA vil fungere helt fint, men du kan ordne det i CCC. Gå til scaling options.

Se her.

Hadde samme problemet.

EDIT: du har tilfeldigvis ikke G2412HD? :p

Lenke til kommentar

Blir spennende å høre :)

Virker som en ok driver denne 10.4 Preview Hotfix, kanskje littebitt raskere i f.eks. Heaven 2.0 enn den jeg la ut tidligere idag. BC2 så brukbart ut, både load og FPS.. Også er den jo ikke noen pre. beta/alfa etc. som den andre med bugget idle ved klokking, keepers så langt.... Legger ved versjonen for Win7/Vista :

Takker :thumbup: Testes omgående.

Har opplevd problemer i Crysis Warhead og det kan jo være fordi jeg stort sett har kjørt alpha/beta. Samt at Dirt 2 plutselig ikke vil kjøre i fullscreen lenger. Dvs. den gir kun delvis fullscreen med en ramme på toppen.

EDIT:

ATI Catalyst Install Manager og Express Uninstall All ATI Software er jaggu meg fin :ph34r:

Jallenissen:

Hvilken versjon har du av den jeg har markert her nede.

post-38451-1271460040,0865_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

samme dritten om ikke værre,gir opp hele møkka.bestiller meg phillips 9704 40 imorra,den garanterer 60hz i 1920-1080 og har lenge sikla på den og da kommer jo endelig 5870 til sin rett og guttungen "trenger" jo "snart" ny tv så... :whistle:

Fant ikke det du henviste til der theo,men takk for input. :thumbup:

Lenke til kommentar

Edit (nok OT fra min side):

Her er tråden som bekrefter at dersom du spiller BC2 og plutselig skyter på søplekassen på desktoppen istedenfor en russer, så ikke skyld på drivere eller annet, skyld på EA: http://forum.ea.com/...540/411974.page

Dette gjelder så og si all hardware, uansett merke og alder, og rammer mer eller mindre alle avogtil... Morsomt spill til tider, og fin grafikk enkelte plasser, men altså seriøst plaget av bugs, som ikke er en overraskelse for de fleste her inne... At det kan være enkelte som lider av ustabilitet enten ved klokking eller defekt hardware, ja det er sikkert, men at samtlige av de millionene som spiller dette spillet lider av dette, er det bare EA som tror :whistle:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Virker som en ok driver denne 10.4 Preview Hotfix, kanskje littebitt raskere i f.eks. Heaven 2.0 enn den jeg la ut tidligere idag. BC2 så brukbart ut, både load og FPS.. Også er den jo ikke noen pre. beta/alfa etc. som den andre med bugget idle ved klokking, keepers så langt.... Legger ved versjonen for Win7/Vista :

Takker :thumbup: Testes omgående.

Har opplevd problemer i Crysis Warhead og det kan jo være fordi jeg stort sett har kjørt alpha/beta. Samt at Dirt 2 plutselig ikke vil kjøre i fullscreen lenger. Dvs. den gir kun delvis fullscreen med en ramme på toppen.

Fin driver, brukt den en stund nå, og ikke opplevd hverken bugs eller ustabilitet, og AA funker fint i BC2 i CFX...

EDIT:

ATI Catalyst Install Manager og Express Uninstall All ATI Software er jaggu meg fin :ph34r:

Jau, etter man blir vant til ATI, og at man beholder alt av settings etter en express uninstall, og lærer seg å lage profiler med egne settings og launching av spill når man aktiverer profilen, så blir man nesten litt rørt... Dagens CCC er virkelig noe å sette pris på, så får nvidiotsa bare klage seg hese...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Noen her som har en guide til hvordan å benytte et Nvidia kort som dedikert physx kort sammen med 5870?

Fikk et 8800gt i går, men noe usikkert på hvordan jeg skal gå frem. Er det bare å installere nvidia drivere og sette kortet til dedikert physx et eller annet sted?

Lenke til kommentar

Noen her som har en guide til hvordan å benytte et Nvidia kort som dedikert physx kort sammen med 5870?

Fikk et 8800gt i går, men noe usikkert på hvordan jeg skal gå frem. Er det bare å installere nvidia drivere og sette kortet til dedikert physx et eller annet sted?

Link til 58xx oc tråden i signaturen min. I 2 post er det link til det du trenger :D

yeye... her er linken:

http://physxinfo.com...win-xp-support/

Får du det ikkje til, så har du gjort det feil. Mas på meg hvis du ikkje har fått det til :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Exclusive: XFX Radeon 5970 Video Card w/ 4GB of Memory

XFX_5970_4GB_gpu.jpg

XFX also informed Legit Reviews that they have designed a special shipping crate that is the plastic gun that is seen in the image above. When you get one of these limited edition graphics cards it will come in the spiffy little carrying case that looks like an FNH P90 at first glance.

XFX told us that this card will have six mini-DisplayPort connectors, which makes it different than any other Radeon HD 5970 4GB design that will be coming out as it will support Eyefinity 6.

mbounce.gif

Lenke til kommentar

Gudskjelov trenger man ikke "nyere" nVidia driver for å kjøre PhysX. Snakk om tråkking på kunder når de nekter dem å kjøre Physx på et nVidia kort bare fordi man har ATi kort i maskinene.

Jaja nvidia :thumbdown:. Litt intel takter over dere her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Exclusive: XFX Radeon 5970 Video Card w/ 4GB of Memory

XFX_5970_4GB_gpu.jpg

XFX also informed Legit Reviews that they have designed a special shipping crate that is the plastic gun that is seen in the image above. When you get one of these limited edition graphics cards it will come in the spiffy little carrying case that looks like an FNH P90 at first glance.

XFX told us that this card will have six mini-DisplayPort connectors, which makes it different than any other Radeon HD 5970 4GB design that will be coming out as it will support Eyefinity 6.

mbounce.gif

Er ikke det samme kortet jeg linket til for over 2 uker siden? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...