Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kost meg siden første uka man fikk de :love:

Litt småtrøbbel, men det kan være like mye meg som noe annet :thumbup:

Liker veldig godt 5870 i CF, har vært innom de fleste high-end kort til Ati når det gjelder CF-oppsett og dette er det jeg må si meg mest fornøyd med hittil.

Såklart det har sine problemer som alt annet, men mange av feilene kommer fra brukern :yes:

Theo: Fikk du deg cf-bro? :)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hehe har vært for mye å gjøre på jobb så har ikke hatt sjangs desverre, men hører med karen på mandag igjen siden han har den på kontoret.

Men skal bli flott med en lang CF bro og knallbra temps ja :)

Dog ble jeg ganske fort lei Metro 2033 som er eneste spillet som har gjort korta så varme til nå. Metro 2033 DX11 er flott i høy oppløsning med alt på maks. men det er noe udefinerbart med spillets innhold som gjorde at jeg gikk fort lei. Så da spiller jeg en haug andre og venter på at noen synker i pris. (mulig dere nevnte en setting i Metro 2033 som belastet korta unødvendig mye, men fant den ikke)

Dirt 2 er jo helt konge så jeg vurderer sterkt om jeg skal dra frem G25 igjen (tar vel mye plass på hjemmekontoret) eller få tak i en 360 håndkontroll til PC. Her blir ikke korta så varme heller.

Venter på ACII i posten så det blir nok kos med HD5870CF tenker jeg. (selv om det har fått mye DRM kritikk som jeg er enig i).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut..

Nvidia er mye bedre på AA og AF imo...

Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå...

edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund...

XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen...

Rareste jeg har hørt på lenge du :) Jeg storkoser meg med HD5870 etter å ha kastet ut GTX285.

At CCC på mystisk vis setter egne innstillinger har jeg heller ingen tro på. Jeg rota litt inni der og klarte selv å deaktivere noen viktige settings og ble guidet tilbake til riktig oppsett.

Ikke har jeg hatt noe problemer med å installere drivere heller. Testet 2-3 forskjellige nå og de smeller rett inn.

EDIT:

Og jaggu har jeg hatt mye driverproblemer med Nvidia oppgjennom årene. Senest for ikke mange dagene siden på jobb. Måtte finne en helt spesifik driver for at brukerens maskin skulle fungere i det hele tatt.

Jaja... greit å se begge veier mener nå jeg.

1. Jeg sa ikke at CCC på mystisk vis hadde satt egne innstillinger.

2. Jeg sa ikke at mine driverproblemer nødvendigvis har gjaldt andre, men det var rimelig tungvindt for meg.

3. Ja nå storkoser jeg meg og, for så at Standard Settings hadde blitt huket av igjen... Da var det bare å sette AA til 24x og AF til 16x og nå ser det supert ut.

Fikk ikke testet kortet noe særlig i går siden brukte en stund på driverne og andre ting, og hadde et par tonn med lekser så fikk ikke det beste førsteinntrykket :p

:)

Lenke til kommentar

Jeg får mitt HD 5870 kort i morgen, gleder meg til å få testet ytelsen på det. Klager ihvertfall ikke på at GTX 280 korte tok kvelden, fikk tilbake 4822 kroner fra komplett siden de ikke kunne erstatte det. Så gikk fra det med noen ekstra korner i lommen og bedre skjermkort.

Akkurat nå sitter det et GTX 260 kort i PCen, så tror nok jeg kommer til å merke stor forskjell! :)

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Hehe har vært for mye å gjøre på jobb så har ikke hatt sjangs desverre, men hører med karen på mandag igjen siden han har den på kontoret.

Men skal bli kos med en lang CF bro og knallbra temps ja :)

Dog ble jeg ganske fort lei Metro 2033 som er eneste spillet som har gjort korta så varme til nå. Metro 2033 DX11 er flott i høy oppløsning med alt på maks. men det er noe udefinerbart med spillets innhold som gjorde at jeg gikk fort lei. Så da spiller jeg en haug andre og venter på at noen synker i pris.

Bare rop ut hvis det ikke ordner seg :thumbup:

Ja, Metro2033 drar korta godt, noe Bc2 gjør også og dirt 2..men får langt ifra samme temp som Metro2033 klarer og få til.

Noe som heller i retning at Metro bruker kanskje mer av kortet i sin helhet...teori fra min side såklart.

Venter selv på Splinter Cell og finne meg en eller annen spiller som jeg kan spille coop med. Så hvis det er noen som har tenkt og spille splinter Cell Con. på pc og vil ha noen å spille med eller banke opp i coop så rop ut.

Vi får vente på Crysis 2 Theo :!:

360-kontroller er et must syns jeg til en gamer pc nå om dagen, det er en god kontroller og det kommer stadig spill som støtter det( spess. 360\pc spill) og det fungerer bra.

Dirt 2 er genialt og bruke kontroller på hvis man ikke har styre med spak osv.

Edit: Angående settingen du spør etter så er det DOF som er inne på DX.11 options. Øverst inne i menyen etter det jeg husker:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Spill i native oppløsning, som antagelig er 1280x720@60hz, ligg langt unna HDTV/PAL/24-30hz og andre film spesifike oppsett.... Synes du 1280x720 er for liten oppløsning, fyr på med AA, så blir det nok bra...

har seff prøvd native oppløsning men samme problem over hele fjøla :(

Ourasi, mulig jeg husker feil her. Men er det ikke slik at DX11 krever at skjermen kan operere i minimum 50Hz i oppløsningen man velger? Det kan være hans LCD TV sliter med det.

Dette rimer med at det fungerer i DX9 som ikke har disse kravene.

Kakeshoma:

Godt å høre :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

DX er jo bare et API mellom maskinvare og OS/spill, så skulle ikke tro det skulla ha noe med hva skjermen kan ta i mot...

Høres også litt snoding ut at skjermen ikke skal støtte minst 59/60 Hz...

Hvilken skjerm har du da? for det gjør vel omtrendt alle skjermer..

Lenke til kommentar

Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut..

Nvidia er mye bedre på AA og AF imo...

Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå...

edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund...

XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen...

Dette er det dummeste jeg har lest denne uken iallefall. Jeg sier brukerfeil og latskap  :yes:

Lenke til kommentar

Ourasi: 8.74 driveren du linket til. Er dette 10.5 beta driveren eller 10.4 hotfix preview saken?

Det er en beta til 10.5 eller senere..

Ourasi, mulig jeg husker feil her. Men er det ikke slik at DX11 krever at skjermen kan operere i minimum 50Hz i oppløsningen man velger? Det kan være hans LCD TV sliter med det.

Dette rimer med at det fungerer i DX9 som ikke har disse kravene.

Jeg ba han da tydelig spille i 1280x720@60hz og ligge unna det andre han rota med.... Uansett, en HD-Ready skjerm skal/bør klare 720p, som på LCD blir 1280x720 eller 1024x768 på plasma, fixer ikke skjermen hans 50-60hz i denne/disse oppløsningene, som er standard PAL/NTSC refresh, ja da er den søppel og ubrukelig, men jeg tviler på den suger så jævli. Sette 50hz som krav for DX11, 50hz som er minimum for PAL, blir som å si at DX11 trenger en skjerm av ett eller annet slag som virker :roll: ...

Theo:er der problemet ligger,dx10-11 krever minimum 50hz så da blir det ny tv på meg :fun:

En LCD@HD-ready 37" som ikke klarer PAL i 720p, jisses.... Må si jeg tviler litt på dette....

Kanskje like greit å ikke lage noen større sak rundt hva din skjerm klarer, siden du tydligvis absolutt VIL ha en ny skjerm, bare pass på at den som eventuellt bestemmer dette ikke leser forumet...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har som sagt prøvd 1280-720 og får samme prob foruten noen spill som går i windowed mode.har nå lånt en 50hz full hdtv og da gikk alt greit,og fyren på datakjeden bekrefta at dx10-11 krevde min 50hz.ikke vet jeg,men er blir blitt servert så mange forskjellige meninger og teorier rundt dette at det snart går trill rundt :cry::p

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å sette den i 1280x720 dersom du ikke setter den i 50-60hz, og støtter den ikke denne hz'en i denne oppløsningen, så må du ned på enda lavere, men HD-Ready ifølge norsk "standard" eller PAL er 720p@50hz, så fixer den ikke dette, som jeg vil si er helt ute, så har noen solgt deg noe fanteri...

Men men, litt lite med HD5xxx å gjøre, disse er uansett ikke årsaken her, ei heller HD3xxx eller HD4xxx, så vi lar det bli med dette vi :thumbup:

Lenke til kommentar

Som jeg sa, 50hz er den laveste refreshraten i de offisielle TV standarene, og at DX11 "krever" dette er totalt overflødig da dette som sagt er minstekrav for å kunne bruke TV'en med PAL standaren. Dermed er ikke dette noe DX11 spesifikt krav, da den vil kunne funke med en svart/hvit TV fra 60 tallet, som opererte med 60hz...

At innstillingene i ditt DX11 spill automatisk setter en annen refreshrate din skjerm ikke støtter er nok til å fåkke dette til... Er temmelig sikker på at du ville fått dette til, som de fleste andre med HD-Ready LCD får det til....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

720p@50hz

PAL er da ikke det.

Dvs 720p vertikal som de fleste forbinder med 720p er ikke PAL men det finnes i 720 horisontal for PAL. (typisk vises 704).

Sette 50hz som krav for DX11, 50hz som er minimum for PAL, blir som å si at DX11 trenger en skjerm av ett eller annet slag som virker ...
Nei det er ganske vanlig at du ikke får mer enn 30Hz på en del LCD TVer på 1080i og 1080p eks. Dog klarer de fleste det opp til 1366-1368x768 som er native for min 37" LCD TV (ikke plasma) med 50Hz. Den klarer også maks 30Hz på 1080i vertikal og ikke 1080p i det hele tatt.

Som jeg sa, 50hz er den laveste refreshraten i de offisielle TV standarene, og at DX11 "krever" dette er totalt overflødig da dette som sagt er minstekrav for å kunne bruke TV'en med PAL standaren.
Jeg er ikke helt enig der. 50Hz PAL er opptil 720x576@50Hz. Hvor mange spiller med det via PC? Det er ingenting som sier at det er en selvfølge at oppløsninger over dette støttes i 50Hz etc.

Men joda, velger han PAL oppløsning som er maks 720x576 vil han sikker alltid ha støtte for 50Hz.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...