007CD Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut.. Nvidia er mye bedre på AA og AF imo... Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå... edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund... XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen... Heh, AA'n til Nvidia vil jeg si var rent søppel. Kjørte AA i samme programmet som var OpenGL basert og modellene ble penere, men den tok skriften også så det som var av tekst ble ganske uleselig til tider noe som er viktig at det ikke er når man har litt chat og rollespill pågående i samme program. 5870'n derimot, ga de samme AA fordelene, men her forble teksten slik den skulle være og fullstendig leselig. Men må bare få Win 7 til å lystre meg nå. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut.. Nvidia er mye bedre på AA og AF imo... Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå... edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund... XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen... AF virker IKKE i BC2's egne settings, i allefall ikke i CFX, denne MÅ du sette i CCC, og nei, nvidia er IKKE bedre på AF.... BC2's AA er MSAA og bestemt av spillet foreløpig på CFX oppsett, og AA ser etter utallige tester og reviews i allefall ikke noe bedre ut på Nvidia enn ATI, de fleste mener vel det motsatte, selv om det er marginalt og avhengig om testeren har røde eller grønne øyne. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Du fant jo løsning jo Beklager kakeshoma, 4 timers søvn og masse andre unnskyldninger Endret 16. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Ga jeg opp? Ourasi: Hvordan kan 4-8xMSAA være bedre enn 16xCSAA? Endret 16. april 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det er ikke alltid høyere tall er det beste, mange av disse "no performance penalty" 16x AA modes til Nvidia er bare surr... Uansett, du har vel muligheten til 24xAA samples med 5870, du har en dropdown meny, der du effektivt kan stille opp AA via edgedetect, narrow og wide etc., dette er grisetungt, men ser extremt bra ut.. Ekte og god AA koster ytelse, og uansett hvilke fine navn de måtte finne på, så blir det bare fine navn. Jeg har testet alt Nvidia har å komme med ang. AA på GTX285, og de har null ekstra å komme med, de beste AA resultatene på nvidia, koster ytelse i bøtter....... Ikke se deg blind på høye tall med andre ord.... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Er det noen her som kan svare meg hvilken flatskjermtv jeg trenger for og kunne spille dx10-11,eller har erfaringer med dette?min hdready tv klarer bare dx9 og nå har snart spurt land og strand for og et svar på dette men ingen kan hjelpe,trodde faktigst en del brukte pc på lcdtv Har blitt vant med pc på 37tommern og klarer ikke mindre skjerm Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Er det noen her som kan svare meg hvilken flatskjermtv jeg trenger for og kunne spille dx10-11,eller har erfaringer med dette?min hdready tv klarer bare dx9 og nå har snart spurt land og strand for og et svar på dette men ingen kan hjelpe,trodde faktigst en del brukte pc på lcdtv Har blitt vant med pc på 37tommern og klarer ikke mindre skjerm har dette noe med skjermen å gjøre i det hele tatt da? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Er det noen her som kan svare meg hvilken flatskjermtv jeg trenger for og kunne spille dx10-11,eller har erfaringer med dette?min hdready tv klarer bare dx9 og nå har snart spurt land og strand for og et svar på dette men ingen kan hjelpe,trodde faktigst en del brukte pc på lcdtv Har blitt vant med pc på 37tommern og klarer ikke mindre skjerm Din HD-Ready LCD klarer DX11 like lett som noen annen skjerm, en skjerm viser det den får av signaler den, uansett DX versjon... Det eneste som er forskjellen mellom LCD TV'ene er oppløsningen (og bildekvaliteten og teknikk/filter/motionprosessor selvsagt, men det er et helt annet kapittel), så det din skjerm klarer er vel 1280x720, en FullHD skjerm er på 1920x1080, men som sagt, innenfor det din skjerm klarer av oppløsning vil den vise alle DX versjoner, idag og DX20+ i fremtiden.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) har dette noe med skjermen å gjøre i det hele tatt da? Nei, dette har ingenting med skjermen å gjøre, og jeg stusset litt om det var et alvorlig ment spørsmål, no pun intended Endret 16. april 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Er det noen her som kan svare meg hvilken flatskjermtv jeg trenger for og kunne spille dx10-11,eller har erfaringer med dette?min hdready tv klarer bare dx9 og nå har snart spurt land og strand for og et svar på dette men ingen kan hjelpe,trodde faktigst en del brukte pc på lcdtv Har blitt vant med pc på 37tommern og klarer ikke mindre skjerm har dette noe med skjermen å gjøre i det hele tatt da? har hatt samme problem med 3870x2-4890 og nå 5870 så tipper skjermen da,klarer bare 30hz i 1920-1080 ifølge ccc?3870x2 fikk jeg bytta til 4890 pga. av at di mente at enkelte kort hadde prob med skaleringen i dx10 som gjør at bildet flyter ut og viser ca halve bildet og skal jeg trykke på noe i menyen på spillet så må musepekeren være langt unna der man skal trykke feks. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Spill i native oppløsning, som antagelig er 1280x720@60hz, ligg langt unna HDTV/PAL/24-30hz og andre film spesifike oppsett.... Synes du 1280x720 er for liten oppløsning, fyr på med AA, så blir det nok bra... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Spill i native oppløsning, som antagelig er 1280x720@60hz, ligg langt unna HDTV/PAL/24-30hz og andre film spesifike oppsett.... Synes du 1280x720 er for liten oppløsning, fyr på med AA, så blir det nok bra... har seff prøvd native oppløsning men samme problem over hele fjøla Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 HDMI finner rette oppløsning, så hvordan dette blir slik knot er snodig, uansett ville jeg selv vært der fysisk for å rette opp i dette, forum strekker seg ikke så veldig langt når det gjelder slike problemer.... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nei er enig det,måtte bare høre om noen hadde erfaringer med dette,takk anyway :)bare litt snodig at det funker i hd i dx9. Drar og "låner" meg en fullhd på elkjøp for se om det hjelper Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Hm, får teste 8800gt som physx kort når jeg kommer hjem. Ourasi: 8.74 driveren du linket til. Er dette 10.5 beta driveren eller 10.4 hotfix preview saken? Jallanissen: Jeg spiller innemellom på min Sony 40w4000 og opplever ingen problemer, dette er en full HD tv da men. Skal ikke ha noe å si om man benytter DX 9 eller DX 11. Kan jo være tv'en du har ikke støtter 1:1 pixel mapping eller HDCP eller noe annet sært da, men virker snodig. Kakeshoma: Du burde teste 5870 litt mere før du kommer med kritikk... Endret 16. april 2010 av MiRaCL Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Har byttet til HDMI kabel nå og opplever Dos øverst i skjermen (hovedsaklig under spilling), forøvrig virker alt klarere en før, hva kan dette komme av tro?. ps:Helst ikke svaret jeg fikk online under spilling i går "kan det komme av at du har byttet til HDMI kabel" Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Fant ut av det... CCC hadde visst blitt resatt.. Så AA og AF sto på det laveste... Nå ser det nydelig ut w00t! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut.. Nvidia er mye bedre på AA og AF imo... Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå... edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund... XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen... Rareste jeg har hørt på lenge du Jeg storkoser meg med HD5870 etter å ha kastet ut GTX285. At CCC på mystisk vis setter egne innstillinger har jeg heller ingen tro på. Jeg rota litt inni der og klarte selv å deaktivere noen viktige settings og ble guidet tilbake til riktig oppsett. (såkalt standard). Ikke har jeg hatt noe problemer med å installere drivere heller. Testet 2-3 forskjellige nå og de smeller rett inn. EDIT: Og jaggu har jeg hatt mye driverproblemer med Nvidia oppgjennom årene. Senest for ikke mange dagene siden på jobb. Måtte finne en helt spesifik driver for at brukerens maskin skulle fungere i det hele tatt. Jaja... greit å se begge veier mener nå jeg. Endret 16. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 ^ enig. Har stokost meg i 2 måneder nå etter at jeg heiv ut to 275 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 HD5870 i CF fungerer også som en drøm. Hadde helt andre erfaringer med 9800GX2 og SLI der som gjorde at jeg solgte kortet etter kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå