Gulrotsaft Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 5970 OC edition skal du få med en lapp som forteller deg hvordan du får tillgang til OC Volt programm. Dette fungerer forøvrig ikke hos meg, suprise (mange som har problemer med den linken). Men har stort sett driti i all OC på gpu og er nå mest konsentrert om å få pcen stabil med cpu OC på 4 blank. Videre fikk jeg et Demo kort til fullpris av mpx, mulig det er grunnen til at ikke jeg får liv i linken lenger. har du XFX versionen, funker deres verktøy eventuelt over ens med andre etterleverandører sine kort? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Man kan bruke MSI afterburner, videre er det ikke noe i veien for å bruke andre mellom produsenters volt programm om du får tak i det. Man kan også flashe bios til en standard Sapphire 5970 modell til feks 5970 xfx XXX . Kortene er like, bare OC fra fabrikk som er foerjellig (med andre ord bios). Men om de har vært snille har de håndplukket gpuer som tåler litt mer på OC versjoner, men man kan også være "heldig" med standard versjon, dette varierer veldig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Mitt var forseglet men Windows 7 samarbeider ikke med meg lengere... Får ca 5 sek på skrivebordet før det hele fryser og jeg får en pen BSOD og thats it. Skjer på samme punkt hver gang så noe er merkelig, men Windows 7 har aldri oppført seg helt etter boka hos meg heller da. EDIT: Er tydeligvis ikke ATi sin feil dette med Windows, her er det noe fundementalt galt hos MS eller noe, for dette blir BSOD uansett om 5970'n er der eller ikke. Endret 15. april 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Mitt var forseglet men Windows 7 samarbeider ikke med meg lengere... Får ca 5 sek på skrivebordet før det hele fryser og jeg får en pen BSOD og thats it. Skjer på samme punkt hver gang så noe er merkelig, men Windows 7 har aldri oppført seg helt etter boka hos meg heller da. EDIT: Er tydeligvis ikke ATi sin feil dette med Windows, her er det noe fundementalt galt hos MS eller noe, for dette blir BSOD uansett om 5970'n er der eller ikke. Fikk samme problem, og hadde dette en god stund. Jeg løste det slik: - Slutte å bruke ATI Tray Tools - Avinstallere drivere - Driver Sweeper - Reinstallere disse driverne - Profit Fjernet problemet med BSOD, men får fortsatt en 2D krasj nå og da. Men ellers er driverne de beste jeg har brukt på mitt 5970. Lenke til kommentar
oetc Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 8.74 beta driver ute som fixer/kraftig forbedrer loadetiden i DX10/11 i BC2 bla.. Endelig virker Intel SSD raidene mine igjen, første mann inn, og kan ta obj. lengst unna, og ytelsen i DX11 så bra ut.... Denna var go å ha ATI Linker ligger her, den var for stor til å laste opp her på forumet uten å strippe den...: http://forums.guru3d...ad.php?t=319691 Mange takk for link til 8.74 beta driver:) Mitt XFX Radeon HD 5970 2GB virker endelig stabilt. Nå er jeg endelig kvitt GSOD, BSOD og stadige beskjeder om at skjermkortdriveren har sluttet å svare. Dog steg temperaturen på nevnte kort med ca 10 grader (idle) etter installasjonen av ny driver, men, men... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Mitt var forseglet men Windows 7 samarbeider ikke med meg lengere... Får ca 5 sek på skrivebordet før det hele fryser og jeg får en pen BSOD og thats it. Skjer på samme punkt hver gang så noe er merkelig, men Windows 7 har aldri oppført seg helt etter boka hos meg heller da. EDIT: Er tydeligvis ikke ATi sin feil dette med Windows, her er det noe fundementalt galt hos MS eller noe, for dette blir BSOD uansett om 5970'n er der eller ikke. Fikk samme problem, og hadde dette en god stund. Jeg løste det slik: - Slutte å bruke ATI Tray Tools - Avinstallere drivere - Driver Sweeper - Reinstallere disse driverne - Profit Fjernet problemet med BSOD, men får fortsatt en 2D krasj nå og da. Men ellers er driverne de beste jeg har brukt på mitt 5970. Vi får se om jeg greier å få snuten til Windows 7 opp fra BSOD helvete med safemode. Så langt får jeg ikke gjort noe før den går i BSOD. Den får jeg selv om jeg lar OSet gå på tomgang etter boot uten at jeg sitter foran maskinen en gang på ett relativt ferskt OS. Da har jeg forsøkt via Safemode også, fortsatt totalt mislykket BSOD før jeg får se skrivebordet. Men maskinen funket svært bra i sikkerhetsmodusen da av en eller annen merkelig grunn og har ikke så mange drivere at det skulle være ett problem. Endret 15. april 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Om du får BSOD i safe mode ville jeg putta i W7 DVD-en og kjørt en reinstall. Bare installer over den gamle installasjonen, så mister du ingen filer/settings. Fungerer ypperlig, har gjort det flere ganger selv. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvorfor er det så stor forskjell på disse 5970 korta da? At noen har noen problemer, mens andre sliter med andre ting. Er de bare rett å slett produsert med så stor "ujevnhet"? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Den kjører greit i safemode, men BSODer i vanlig modus. Nå begynner jeg å bli skeptisk på hvilke drivere det er som krangler her altså. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Den kjører greit i safemode, men BSODer i vanlig modus. Nå begynner jeg å bli skeptisk på hvilke drivere det er som krangler her altså. kan det ha noe med selve versjonen av 2d driveren å gjøre da? Edit: om du ikke allerede har tittet/testet på det Endret 15. april 2010 av bmund Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Har fått BSODen etter jeg skal ha rensket opp i safemode... Nå tror jeg ikke at jeg kan legge disse inn i safemode da. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 8.74 beta driver ute som fixer/kraftig forbedrer loadetiden i DX10/11 i BC2 bla.. Endelig virker Intel SSD raidene mine igjen, første mann inn, og kan ta obj. lengst unna, og ytelsen i DX11 så bra ut.... Denna var go å ha ATI Linker ligger her, den var for stor til å laste opp her på forumet uten å strippe den...: http://forums.guru3d...ad.php?t=319691 Takk for link. Kan den leaka versjonen sees på noen måte som piratvare eller lignende? Kunne ha lagt den opp på FTPen min. *Ikke fan av megaupload* Treigt er det også! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Kan loadingtiden i BC2 har noe med skjermkort drivere å gjøre? :O Jeg bruker 5-10min (type 2 m-com stations er ødelagt før jeg får joina..) Var sikker på at dette var harddisken som var årsaken.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Ugh, fikk nettopp XFX 5870 kortet mitt, får forsåvidt høy FPS i BC2, men ser ikke akkurat fint ut.. Nvidia er mye bedre på AA og AF imo... Bare å vente til GTX 480 kommer på lager nå... edit. og etter 6 timer feilsøking av hvorfor i h****** drivern ikke ville installeres blir det nok ikke ATI på en god stund... XFX support klarte ikke hjelpe, men fant heldigvis løsningen... Endret 16. april 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Hehe oser forutinntatt holding av deg . I første omgang er det nok generelt ikke vanskligere og innstallere ATI drivere i forhold til nVidia. Ang bildekvalietet så er det heller ikke noe forskjell (+- mikroskopiske forskjeller som heller den ene eller andre veien kan selvsagt ekistere, men ikke noe du med det blåtte øyet kan se med en gang eller kan rettes på i en driver), har vært borti så utrolig mange diskusjoner om nettop dette og til syvendet og sist viser det seg at de ikke ser forskjell, enten så er det settings eller så har de bestemt seg på forhånd . Endret 16. april 2010 av simalarion Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Øh, du tror jeg snakker dårlig om kortet pga det er fra ATI eller? For om jeg ikke hadde at tro på det hadde jeg da ikke kastet bort 3k på det. Vet ikke med deg, men jeg vil ikke si det normalt å måtte avinstallere kortet fra enhetsbehandling, så lage en nye admin bruker og installere Display driver først så CCC for seg... Samme om det problemet gjalt meg, men har aldri opplevd liknende med Nvidia... I BC2 går AA bare opp til 8x MSAA (eller FSAA), og 16xAF (det er greit nok), mens med GTX 295 kunne jeg gå opp til 16xCSAA (husker ikke helt hva de AA versjonene heter) Hadde skarpere bilde med Nvidia, og spesielt teksten in-game er litt blurry noe det ikke var med GTXen... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Kan loadingtiden i BC2 har noe med skjermkort drivere å gjøre? :O Jeg bruker 5-10min (type 2 m-com stations er ødelagt før jeg får joina..) Var sikker på at dette var harddisken som var årsaken.. Om det tar 5-10min hos deg, så er det godt mulig det er andre faktorer som spiller inn. Med 10.3 Driverene hadde jeg 43~ Sekunder i DX10\11 på map loading. 18-20 sekunder med DX9. Nå kjører jeg de nyeste beta driverene Ourasi linket til. Nå har jeg 10-11 sekunder i maploading med DX11 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Vet ikke med deg, men jeg vil ikke si det normalt å måtte avinstallere kortet fra enhetsbehandling, så lage en nye admin bruker og installere Display driver først så CCC for seg...Samme om det problemet gjalt meg, men har aldri opplevd liknende med Nvidia... Bytter Ofte skjermkort og jeg har ikke hatt behov for å innstallere en ATI driver på måten du beskriver en eneste gang, men når det gjelder selve driver stabiliteten har nVidia vært bedre, spesielt på linux. Videre kjøper jeg ikke helt det at du klarer å se at nVidia 295 gtx haddet bedre bildekvalitet i BC2 direkte, ditt 5870 har jo også dx11 (vet jeg ikke hvor mye det har blitt brukt her)... Får nesten prøve å google det litt, for tror deg ikke helt. Og ja du hørtes veldig forutinntatt ut der(hvorfor aner jeg selvsagt ikke), så har jeg også i bakhodet at du gledet deg så veldig til 480 gtx da Endret 16. april 2010 av simalarion Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Vet det høres rart ut Skal prøve å tweake litt i CCC når jeg kommer hjem, har ikke hatt ATI siden 9250 så har ikke holdt mye på med innstillingene der... Tok det forresten opp til 900 MHz Core og 1300 memory i Overdrive... det var visst maks. Så har lastet ned AMD GPU "et eller annet" hvor jeg vil fortsette i dag... Men det at AA ikke over 8 syntes jeg er litt rart.. GRID på den andre siden, funket helt vanvittig... over 100-150 FPS på max settings... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Kan loadingtiden i BC2 har noe med skjermkort drivere å gjøre? :O Jeg bruker 5-10min (type 2 m-com stations er ødelagt før jeg får joina..) Var sikker på at dette var harddisken som var årsaken.. Om det tar 5-10min hos deg, så er det godt mulig det er andre faktorer som spiller inn. Med 10.3 Driverene hadde jeg 43~ Sekunder i DX10\11 på map loading. 18-20 sekunder med DX9. Nå kjører jeg de nyeste beta driverene Ourasi linket til. Nå har jeg 10-11 sekunder i maploading med DX11 Jeg har bestilt SSD disk, så blir en formatering neste uke, skal prøve den driveren som ble linket til over her. Utrolig kjedelig å sitte så lenge å vente på å så starte spillet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå