Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK alt fungerer knirkefritt så sant jeg ikke har noen driver installert. Men så fort jeg installerer (testet 10.5 nå) så krasjer driveren og jeg får BSOD. Den whiner om følgende fil: atikmpag.sys.

Tror ikke dette er HW-relatert. Da ville vel ikke kortet fungert all together. Det er nå hvert fall min tidligere erfaring.

Lenke til kommentar

har du eldre drivere?

slik som 10.2 foreks.

Husker å ha hatt litt 2d problemer med disse driverne tidligere.

har du prøvd avinstall og driversweep ?

Var slik jeg gjorde det.

Gjør alltid uninstall -> reboot -> driver sweeper -> reboot -> reinstall.

:cry:

Lenke til kommentar

8.74 beta driver ute som fixer/kraftig forbedrer loadetiden i DX10/11 i BC2 bla.. Endelig virker Intel SSD raidene mine igjen, første mann inn, og kan ta obj. lengst unna, og ytelsen i DX11 så bra ut.... Denna var go å ha ATI :innocent:

Linker ligger her, den var for stor til å laste opp her på forumet uten å strippe den...: http://forums.guru3d...ad.php?t=319691

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Testet litt Metro 2033 med full pupp på alt i går og jøjje for en nytelse det var. Men jaggu ble kortene i CF varme også :ph34r: Oppimot 90C med bra viftesnurr hehe.

Men får litt avstand mellom kortene snart, så det bedrer seg nok.

Derimot var flyten og musehastigheten ekstremt god opptil 1920x1200. Merket såvidt litt tearing en sjelden gang men omtrent ikke tilstede.

Når jeg valgte 2560x1440 skjedde det noe merkelig og var helt uspillbart og måtte restarte spillet. Ellers var det greit med et triks for å øke FOV fra merkelige 45 til 60 for dette spillet.

Metro 2033 Field of View "Fix"

I don't know it this has been posted before, but you can change the default 45 degree (yes 45 I know thats nuts) to your desired setting by doing the following:

1. Go to the user.cfg file located at X:\Users\<user name>\AppData\Local\4A Games\Metro 2033

2. Edit it with a text editor such as Notepad

3. Find the value called: sick_fov 45.

4. Change this value to sick_fov ##.(## being the desired number) (including the period at the end)

5. Save and close the file. Now start the game.

While this works, it's far, far from perfect. The game goes into some weird dream-vision at 90, where anything you see in front of you is adjusted correctly, but your peripheral visions are distorted. But if you'd like to play around with it the setting is there.

Og for Steam brukere:

I'm pretty tall and most games make me feel like I'm kneeling the whole time or about to hit my head on something. I set it to 50, just enough to make my character taller.

For those of us with windows 7:

C:, program files (x86), steam, steam apps, common, metro 2033, user

And,

C:, program files (x86), steam, user data, ######## (8 digit number), ##### (5 digit number), remote, user

EDIT:

Jeg er litt skeptisk til disse driverne som legges ut på "MEGAUPLOAD" som gir meg "Partypoker" fullscreen popups og det ene med det andre.

Jeg er også bekymret for 10.4? Kommer den ikke, er det slik at 10.3b blir utgitt som 10.4 muligens?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

rflair er vel den "offisielle lekkasjen" for ATI, og leser du tråden jeg linker til, ser du noen gode sammenligninger av driverne den siste tiden, disse ser meget bra ut i så måte. BC2 loadetiden og forbedringen av denne, er uansett det viktigste med disse imho, da jeg neppe tror det er noe spesiellt revolusjonerende med disse på andre områder, så spiller du ikke dette, er det bare å la være å laste :thumbup:

Når det gjelder størrelsen, så kommer den med alt av drivere til AMD/ATI i tillegg, og er derfor ganske stor, det var slik de leverte betadrivere engang i tiden til betatestere, og sikkert gjør det fremdeles..

Har strippet litt flesk fra den, og håper det virker som det skal da jeg ikke har testet den, men ville forundre meg om den ikke har det som trengs og mer til. Så da kan den lastes herfra, tilbakemeldinger hadde vært fint, og min er da kun Win7 32/64, mens den på megaupload/guru3d er alle OS...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Skal teste den nå, kanskje problemer mine endelig løser seg.

BTW

Her følger det med flere mini-DP adaptere som ser ut til å bare kunne plugges inn uten noe fjas og mas. Har jeg gått glipp av noe? Kan man få slike til 5970 også?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Var ikke helt billige disse 5870 Eyefinity 6 kortene.

Fra den unboxin videoen over, så ser det jo ut som disse kortene kommer med 2x mini dp til DVI adaptre. Ser ikke ut som disse er aktive heller. Hvordan vil dette virker?

Hvorfor krever andre kort aktive adaptere?

Lenke til kommentar

Ourasi:

Wow, hvordan fikk du lastet opp en så stor fil på diskusjon.no? Men jeg får ikke lastet den ned, får bare feilmelding da.

EDIT:

Nå virket nedlasting :)

Fra tråden:

EDIT: Just compared the two from the screen shots and these are indeed newer than the mysterious driver, they also have a newer 2D driver a well.
Kan virke som den har noen 2D fikser også? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

BTW

Her følger det med flere mini-DP adaptere som ser ut til å bare kunne plugges inn uten noe fjas og mas. Har jeg gått glipp av noe? Kan man få slike til 5970 også?

Jeg mener det alltid skal ha fulgt med miniDP->DP adapter med 5970 kort.

Men legg merke til at kortet som vises også er en 6x Edition. Derfor så mange av dem.

Jeg synes forøvrig det er litt komisk at disse youtube gutta alltid gjør så mye "fjas og pjas" ut av oppakningen :!: "The card comes in a anti-static bag, omg".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm jeg mener å ha hørt at det skal være standard på HD5970 kort nettopp fordi det har miniDP fremfor DP som er på HD5870 eks. Det var dårlig *notere seg minus for HIS*

Du er sikker på at du har tittet godt nok inni det lukkede papp-rommet i eksen? Jeg knota litt med å finne den korte CF broa inni der siden den hang fast. Og trodde først det ikke fulgte med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...