Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer 5970 er på vei, blir det pluss det ene 5870 kortet jeg har nå.

CF bro og resten er klart så det er bare 5970 kortet som mangler.

Men det er vell her om noen dager.

Lov til å spørre hvilket produsent du kjøper 5970 av?

Venter selv XFX 5970 Black Edition om 5-10 dager nå!

da må du sikkert oppdater BIOS om de ikke har ordnet det.

Lenke til kommentar

007CD: Hadde vært flott om du har kunne kommet med noe benchmark resultater når du får kortet ditt. Har vurdert det samme en stund nå, om jeg skal kjøpe en 5970 og kjøre trifire selv. Om det er værdt pengene kontra 2stk 5870 istede. :p

Bakdelen med 5970 er vel at det pr. dd ikke finnes bios som lar deg klokke høyere enn 1000 Mhz på GPUene noe man kan på 5870.:hmm:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

007CD: Hadde vært flott om du har kunne kommet med noe benchmark resultater når du får kortet ditt. Har vurdert det samme en stund nå, om jeg skal kjøpe en 5970 og kjøre trifire selv. Om det er værdt pengene kontra 2stk 5870 istede. :p

Bakdelen med 5970 er vel at det pr. dd ikke finnes bios som lar deg klokke høyere enn 1000 Mhz på GPUene noe man kan på 5870.:hmm:

Det er vel ikke fornuftig å klokke så mye høyere uten vannkjøling heller, kanskje de har tenkt i de baner?

har mitt på 850/1200 nå og kommer opp i 80-85 grader under spilling, da synes jeg det begynner å nærme seg litt bråk fra kortet.

men ser jo poenget ditt, for de som har tilstrekkelig med kjøling hadde det vel vært hyggelig å komme over 1000 grensa

Lenke til kommentar

Jeg får ikke klokket 5870 kortet mitt høyere enn 950mhz uansett så. ^^ Pluss at jeg tviler sterkt at det er nødvendig og klokket kortene når du har 5870 i trifire. :p

Det er vell bare de som skal ha høyest mulig poeng på 3Dmark som trenger det igrunn. ^^

Lenke til kommentar

Jeg får ikke klokket 5870 kortet mitt høyere enn 950mhz uansett så. ^^ Pluss at jeg tviler sterkt at det er nødvendig og klokket kortene når du har 5870 i trifire. :p

Det er vell bare de som skal ha høyest mulig poeng på 3Dmark som trenger det igrunn. ^^

Jeg har vannkjøling på mine kort og kjører med 1000/1220 på 5970 og 1050/1330 på begge 5870ene også når jeg spiller, kjører med 1,265v på alle GPUene.:tease:

Makstemp på varmeste GPU er 46 grader etter 2 timer med BC2.

Eneste bakdelen er at det dra mye strøm da, har sett at det drar nesten 1000w i BC2.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

10.5 beta er stor fordi den har med alle ATI relaterte drivere til HK o.s.v

USB drivere, chipset drivere og alt annet som mann rett og slett ikke bryr seg om eller installerer

Akkurat som alle andre ATI beta drivere, fulle av mye annet som ikke følger med ellers.

Lenke til kommentar

en ting jeg lurer på når mann kjører 1 utgang på tv og 1 på skjerm.

Er det ikke noen annen måte å scalere opp bilde på enn ccc.

På grunn av att du ikke får fyllt hele skjermbildet uten att du setter den opp. Får bilde du egentlig gir ut er 1650/1050 mens tv'n er på 1920/1080.. Noen som har forsket på om det er andre program til dette. Så slipper mann ccc?? :hmm:

Lenke til kommentar

en ting jeg lurer på når mann kjører 1 utgang på tv og 1 på skjerm.

Er det ikke noen annen måte å scalere opp bilde på enn ccc.

På grunn av att du ikke får fyllt hele skjermbildet uten att du setter den opp. Får bilde du egentlig gir ut er 1650/1050 mens tv'n er på 1920/1080.. Noen som har forsket på om det er andre program til dette. Så slipper mann ccc?? :hmm:

+1

Lenke til kommentar

OK nå skjedde det noe mystisk her. Skjermkortdrivern har krasjet i hytt og pine i hele dag, og nå gikk alt galt. PC-en frøs og måtte force reboote den. Når jeg booter opp igjen fungerer ikke 5970 kortet, og alle lampene lyser rødt.

Så jeg tar strømmen på på PC-en, og tar ut kabelen, venter et minutt, og booter opp igjen. Denne gangen fungerte alt som det skulle.

Kortet ligger på 28*C idle (vannkjølt) og har ikke spilt på mange dager.

Kjører 10.3 drivere - noen idé om hva som kan være feil?

Siden jeg har satt på vannblokk osv er jo garantien til helvete. Håper ikke jeg har klart å ødelegge en halv månedslønn :cry:

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Nå rekker jeg så knapt nok komme inn i Windows å starte FF før jeg BSOD-er. Står at det er atiblabla.sys sin feil. Skal avinstallere hele driten å se om det hjelper noe. Kortet slukner hvert fall ikke lenger.

Kan noen linke til 10.5 eller 10.4?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...