Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer Nvidia-kort som fysikk-kort? Så meg ut to kort: 9600 gt 1024 mb og 9800 gt 512 mb. Billig pris, men demovarer da. Eller lønner det seg ikke å kjøpe demovarer når garantien bare er 3 måneder?

Edit: Eventuelt gts 250 512 mb (demo).

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er en for lav Fanspeed setting, dette kan du manuelt stille selv. Videre er det flere "fødsel" problemer med 5970 som for lave 2d settings som gjør at det kan fryse på div måter når man er i 2d, fiksen her er å lage ny 2d profil.

Så det jeg prøvdet å si (og theo hinter om), er at en RMA på dette ikke hjelper stort ja. 10.4 driveren har adressert mye av 2d problemene og loves en fiks der.

Lenke til kommentar

Det du beskriver er en for lav Fanspeed setting, dette kan du manuelt stille selv. Videre er det flere "fødsel" problemer med 5970 som for lave 2d settings som gjør at det kan fryse på div måter når man er i 2d, fiksen her er å lage ny 2d profil.

Så det jeg prøvdet å si (og theo hinter om), er at en RMA på dette ikke hjelper stort ja. 10.4 driveren har adressert mye av 2d problemene og loves en fiks der.

Jeg brukte angrefristen min på Powercolor 5790,får tilbake pengene,og kjøper et Sapphire 5970,kortet fryser når fanen står i auto,ikke omvendt.Jeg tviler sterkt på at ALLE 5970 kortene har samme feilen.

Lenke til kommentar

Hehe så lenge ikke ATI har rukket å adressere problemet i driveren så hjelper det nok ikke å få samme kortet fra en anen mellom produsent. Har selv sapphire 5970 og har og har hatt samtlige 2d probmene, jeg er helt nødt til å bruke egen profil som jeg laget i Catalyst, om ikke denne profilen blir slått på fryser skjermen direkte.

Lenke til kommentar

Hvordan er det om jeg har et 5870 xxx som er overklokket fra fabrikken og kjøper et til som er et vanlig 5870? Er det mulig eller må jeg ha 2 xxx kort? Sliter med å finne xxx versjonen, og den koster en del mere også.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Du kan kjøre de i CF, men de kjører på frekvensen til svakeste kort.

Ergo kan du da klokke opp det siste kortet du kjøpte da, det er fullt mulig...

Ellers er jeg straks på tur inn i 5970 klubben selv, skal riktignok kjøre 3 veis Crossfire da.

Lenke til kommentar

Ellers er jeg straks på tur inn i 5970 klubben selv, skal riktignok kjøre 3 veis Crossfire da.

Hvilke kort er det du kjører? 1x 5970 + 2x 5870 cf?

Lenke til kommentar

Hvilke kort er det du kjører? 1x 5970 + 2x 5870 cf?

Tror han skal kjøre 5970+5870, mens jeg kjører med 5970 + 2x 5870.

Lenke til kommentar

Er ikke fornøyd med CCC 10.3 / 10.3b

Alt som hadde noe med grafikkytelse å gjøre sliter med å fungere, tilbake til 10.2

Du sier jo ingenting om oppsettet ditt, så for alt vi vet har du problemer fordi du gjør noe rart.

JEg bruker den såkaldte 10.5 beta med de nyeste crossfire profilene. Funker fjell  :thumbup: Men driveren er litt stor! Den er vel på ca 400 MB eller.no  laugh.gif

Mye debug kode som kanskje sinker ytelsen?

Lenke til kommentar

Stemmer 5970 er på vei, blir det pluss det ene 5870 kortet jeg har nå.

CF bro og resten er klart så det er bare 5970 kortet som mangler.

Men det er vell her om noen dager.

Lov til å spørre hvilket produsent du kjøper 5970 av?

Venter selv XFX 5970 Black Edition om 5-10 dager nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...