Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Slenger opp en Benchmark før jeg legger meg. 2x5770. Har 2 skjermer hvis det spiller noen rolle.

post-198558-1270943128,0402_thumb.jpg

Et spm: Når jeg spiller BC2 så får jeg av og til "flimmer" på alle vinduer, våpen, vann osv. Skulle jeg bare sette på v-sync så går det bort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror hovedfiksen for BC2 var renaming av exe filen til bf2.exe for spillet :). Samt ny application profile som ourasi linket til. Men v-sync skader heller ikke, da slipper du i det minste tearing og den slags.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

slik og sånn

http://bildr.no/view/625188

(grunnen for at jeg kjører i 1766x1080 er fordi skjermen blir grønn/rosa 1920x1080) ser forøvrig på forumet at det er flere som sliter med samme problem

Ja da ser du hva en driver fra 12/11/2009 gjør, er det CD driveren du bruker?? Ingen skal ha rosa skjermer, snakk om "gayming" :tease:

Legg inn 10.3b, og se om ikke ting ser litt bedre ut...

Du kan jo da se hva mitt HD5970@850/1200 får til med exact like instillinger som deg, 73.1fps... Det er 25-30% bedre, og det er vel meget godt betalt for en klokk, og det svarer vel litt på spørsmålet ditt i tråden din :thumbup:

Desverre så opplever jeg fortsatt at skjermen blir rosa/grønn.

Dette skjer helt vilkårlig tydelig vis. noen ganger etter 1 min og noen ganger etter 3 timer og gjerne midt under spilling på 1920*1080.

Løsningen er å bytte oppløsning eller bare kun hz for så å bytte tilbake med en gang og bare håpe att det tar en srund før det skjer igjen.

Lenke til kommentar

Noe nytt angående oppfølger til 5970? Såvidt jeg har lest kommer det ikke noen, 5890 og 5990 ser ikke ut til å komme. Istedenfor blir det fabrikkoverklokkede utgaver av 5870 og 5970 som kommer fra Ati.

Noe mer nytt angående 6xxx-serien?

I den samme tyske artikkelen sto det at 28 nm kommer i 2011!

Lenke til kommentar

http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=12&threadid=131168

og denne

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20100401171410_Forthcoming_ATI_GPUs_Different_Processes_Different_Suppliers_Hybrid_Architecture.html

Les den SecondaryKid :thumbup:

Blir litt mer enn bare fabrikk-klokket, de får ting som ikke de fikk med i 5870 som er nå.

Nettopp våkknet, så det og finne artikkkel da er som og tømme hjernen sin for lim....altså teknisk umulig.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=12&threadid=131168

og denne

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20100401171410_Forthcoming_ATI_GPUs_Different_Processes_Different_Suppliers_Hybrid_Architecture.html

Les den SecondaryKid :thumbup:

Blir litt mer enn bare fabrikk-klokket, de får ting som ikke de fikk med i 5870 som er nå.

Nettopp våkknet, så det og finne artikkkel da er som og tømme hjernen sin for lim....altså teknisk umulig.

Har faktisk lest denne for ca. 1 mnd siden, men takk uansett! Problemet med artikkelen og forumtråden er at de ikke hinter direkte om en oppfølger til 5970. Er mer om overgangen fra 45 nm til 28 nm, og hoppingen over 32 nm.

Har siklet meg inn XFX 5970 Black Edition, men siden jeg har ventet så lenge tenkte jeg at en oppfølger var nært forestående. Skal bli kjøp av gpu innen slutten av måneden her uansett om oppfølger er kommet eller ei.... Tror jeg!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Jo, det kommer en oppfølger. Som kommer til og få nye ting.ikkek bare mer klokket :thumbup:

Som foreks. ny shader-blabla, den som er i 5870 nå stammer i fra 2xxx-serien.

Pluss noen andre ting, så jeg gleder meg til og se.

Og det er vel til jul\starten på 2011 de kommer med nytt kort.

Det er 2011 som blir et stort år for Amd\Ati, og vi trenger ikkkke noe bedre ffør til jul heller egentlig. Nå kommer Crysis 2 så da gjelder vel dette bare "kjører det Crysis 2 bra" :!:

Evergreen : 3Q09 planned and release, 40nm from TSMC.

Southern Island : 2H10 planned, was meant to be 32nm TSMC, but duo to 32nm being dropped, they thought about GloFo, the later dropped 32nm Bulk Silicon too.. the next step is 28nm which isn't practical coz of being very new and may not be ready for High-end GPU production till 1H or mid 2011... so they back to 40nm. duo to TSMC bad 40nm reputation. AMD may use both TSMC and GloFo 40nm.

Northern Island : 2011 planned.. probably in 1H or mid-year... 28nm GPU's may use GloFo. but also may use TSMC... no words about any thing related to manufacturer but it will be 28nm HKMG Bulk Silicon...

AFAIK, TSMC ann. that they will skip 32nm to 28nm...

reasons :

1- Not enough customers to justify R&D.

2- 32nm is already heavly delayed duo to 4nm problems. it's now too close to 28nm.

3- 28nm is very close, risk production is in 1Q11, so it's more logical to save the R&D for 28nm...

some tech guys says that 32nm is too close in technology to 40nm, so in theory TSMC will mostly have the same problems they had in 40nm accurs in 32nm again...

another thing to mention, 28nm from GloFo is even closer than TSMC's 28nm, and if we think about what TSMC already have with 40nm and what will they have with 32nm they're expecting delays for 28nm, and they don't want that cose they are already behind GloFo with about a quarter for 28nm ( just to note, GloFo's 28nm risk production is in 4Q10 )

in any way, both GloFo and TSMC 28 early production won't be good for High performance chips, but for performance chips, it's usual with new manufacturing that it starts with low yield and high defects so it's inpractical to start with high performance chips...

take a look at AMD, they started 40nm with 4770 performance chip, and when thier & TSMC engineers advanced in 40nm they moved to Evergreen's high performance ( Cypress )

28nm high performance parts won't be possible at least till mid 2011 for glofo and 2H11 for TSMC... that's the time for next gen 28nm GPU's but we may see some performance chips in 1H11 from AMD as they tend to make these moves...

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det tror jeg absolutt ikke er så dumt, men tanke på at det kan gå en stund før noe nye kort kommer :thumbup:

Og vi trenger ikke mer power før Crysis 2 kommer :!:

Lenge til du får delene dine nå?

Mesteparten er framme i morgen eller tirsdag. Skjermkortet kjøpes veldig snart (NetOnNet har konstant dette kortet på lager!!!). PSU og Skjerm kjøpes fra fysisk butikk rundt den 20. Minne hadde jeg håpet skulle gå ned litt i pris, men kjøpes vel ned rundt den 20 det og. 980x EE er ventet på lager den 22 april og er vel fremme innen slutten av måneden. Minnekortleser og lydsystem ventes litt med. Må se an på pengene. Er tross alt ett veldig dyrt system jeg setter sammen.

Edit: Da er XFX Radeon 5970 Black Edition 2 gb bestilt. Nettbutikker er farlige greier. 20+k i det ene kjøpet og nesten 5 i det andre.

"Det er farli' det Reodor"

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Sliter litt med det nye Powercolor 5970 kortet mitt,bildet fryser og pc'en henger seg tilfeldig i spill,setter jeg vifta til 36% manuelt i CCC så fungerer kortet feilfritt,bør jeg bruke angrefristen min eller er dette noe som blir fikset i drivere senere?

Lenke til kommentar

Haddet satt viften høyere, blir nok fort litt for varmt på bare 36 prosent på load.

Ser ingen grunn til at du skal bruke RMA på dette problemet, bruk feks MSI afterburner og lag en egen vifte profil der. Sjangsen for at de har et nytt kort til deg inne er også minimal.

edit:

Ser forøvrig komplett\mpx (som er samme sjappa nå) har fått en en bulk med 5970 i dag.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Haddet satt viften høyere, blir nok fort litt for varmt på bare 36 prosent på load.

Ser ingen grunn til at du skal bruke RMA på dette problemet, bruk feks MSI afterburner og lag en egen vifte profil der. Sjangsen for at de har et nytt kort til deg inne er også minimal.

edit:

Ser forøvrig komplett\mpx (som er samme sjappa nå) har fått en en bulk med 5970 i dag.

Bruke RMA og sendte kortet tilbake,bestillte et kort hos mpx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...