Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Det er bare 3 ting som kan disable Crossfire, at CrossfireX ikke er huket på i "Crossfire" fanen i CCC, AI er disablet, og manglende profil.... Mangler man CF-broen eller denne er dårlig/feil koblet, så får man advarsel av CCC...

Edit: Da tipper jeg dagen blir litt hyggeligere for deg, den må være påslått, som nevnt av Amanita Muscaria

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble det litt bedre ja. Men jeg ser disse bølgene i mørke scener som folk har snakket om ift CF. Hva var fiksen for det? Og det er litt mye flickering enkelte plasser, men det er kanskje normalt i denne testen?

post-38451-1270938064,9387_thumb.png

Jeg hadde en dårlig følelse på at CF ikke kjørte som det skullle, så takk for den ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå ble det litt bedre ja. Men jeg ser disse bølgene i mørke scener som folk har snakket om ift CF. Hva var fiksen for det? Og det er litt mye flickering enkelte plasser, men det er kanskje normalt i denne testen?

Jeg hadde en dårlig følelse på at CF ikke kjørte som det skullle, så takk for den ;).

Ang. bølgene, så er fixen for det Vsync, slå den på og det forsvinner... For å få bukt med museforsinkelsen (på godt norsk) med vsync, så capper du fps til 1 fps under refreshraten til skjermen, har du 60hz LCD så capper du til 59 fps. Test dette i COD4, er bare en perfekt spillopplevelse, og jeg ønsker meg muligheten til å cappe ALLE spillene til dette, men dette er vel å be om for mye i denne forbanna consollkonverterings epedimien for PC spill for tiden... Hvor er John Carmack hen...

Gøy å avslutte dagen med at ting funker ja, og kos deg med faktum at du nesten får like mye i Vantage Xtreme som det GTX480 får i Performance... :w00t:

625180.jpeg

Vet ikke hvor bra dette er jeg?

Fikk ikke lagt inn bilde av en eller annen grunn så må legge med linken:/

http://bildr.no/view/625152

fikk 1060 i score

Kjør testen i en oppløsning noen av oss har hørt om, og kjør den i standard settings, altså med 4xAF 0xAA, så ser vi om du har ytelsen du bør ha....

Lenke til kommentar

Knallbra Ourasi, er digg å kjenne gleden av skikkelig AMD/ATi CF power. Skal bli morro å få spilt litt forskjellige titler i morgen :).

Amanita:

Jeg har lett igjennom alt av deleesker og det viser seg at jeg har klart å gi bort den eneste lange CF broa jeg har eid med et AM2+ HK salg. Jaja sånn er det hehe. Derimot fant jeg fire korte CF broer samt en triple SLI bro(printkort).

Men får jeg på en lang CF bro og litt space mellom korta, samt en 140-220mm vifte i grillen i sidedøra så begynner det å bli lovende temps tenker jeg.

EDIT:

Mulig jeg er smågal nå, men det frister faktisk å slenge på et tredje HD5870 om prisene faller litt utover sensommeren. Det ser litt tomt ut der det mangler et dualslot kort nå. :hmm: En Mist 1000W vil vel takle det greit?

Man lever jo bare en gang så så hvorfor ikke prøve skikkelig TriCFX en gang i livet også.

AMD skalerer jo ganske bra på 3 kort/GPUer og jeg har jo en U2711 med 2560x1440.

Men da mister jeg muligheten til å kjøre et kort som PhysX, men det frister uansett ikke å bruke et dualslot GTX285 til det og blir det aktuelt må nVidia komme med et godt singleslotkort utover sommeren så jeg kan kjøre det og en Raidkontroller til HDDs isåfall.

Ellers blir det 3xHD5870. Hmm..

EDIT2:

Ok, jeg må slenge inn Dirt2 og Crysis Warhead nå, orker ikke vente til å morgen med å teste "joy of CF".

EDIT3:

Nå skjedde det noe merkelig mens jeg reiste meg opp for å hente spillene. Aero i Win7 bare slo seg av når "wallpaper slides" skiftet bakgrunn for n'te gang i dag. Skifter hvert 5 minutt.

EDIT4:

Der kom Aero tilbake igjen. Hmm jaja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan legge til at CFX bølgene du ser er fremprovosert av et for stort missforhold mellom FPS og skjermens refreshrate, har du 300fps og LCD med 60hz er bølgene ille, har du 60fps og LCD med 60hz er de sågodt som borte. Så capping av fps til 60 selv uten vsync, hjelper ekstremt i denne sammenhengen, det er også andre fps intervaller som nesten eliminerer bølgene, i COD4 er 60fps og 200fps de beste fps vs. hz instillingene... Men, som nevnt over, Vsync+59fps cap er kongen, så da er det bare å begynne å mase på spillforumene til EA og IW om at de tilegner seg litt vett.... :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

slik og sånn

http://bildr.no/view/625188

(grunnen for at jeg kjører i 1766x1080 er fordi skjermen blir grønn/rosa 1920x1080) ser forøvrig på forumet at det er flere som sliter med samme problem

Ja da ser du hva en driver fra 12/11/2009 gjør, er det CD driveren du bruker?? Ingen skal ha rosa skjermer, snakk om "gayming" :tease:

Legg inn 10.3b, og se om ikke ting ser litt bedre ut...

Du kan jo da se hva mitt HD5970@850/1200 får til med exact like instillinger som deg, 73.1fps... Det er 25-30% bedre, og det er vel meget godt betalt for en klokk, og det svarer vel litt på spørsmålet ditt i tråden din :thumbup:

Lenke til kommentar

@Theo343:

Denne Aero buggen fixer du ved å klikke på popupen i høyre hjørne, der får du flere valg, og velg at win7 IKKE skal slå av Aero, og at den ikke skal gjøre det i fremtiden heller... Win7 oppdager ett eller annet den ikke forstår, som at ett av kortene går i sleepmode ala ATI, altså 000/000 o.l.. Ignorer dette frem til du får slått den av du, dette er ittno å bry seg om....

@bmund og Theo343:

Jeg la 10.3b ut her jeg, så ligger den her for fler sånn i tilfelle, slenger ut andre som dukker opp også som forbedrer noe :thumbup:

Synd 10.5 beta ikke klokker ned til idle, for den gir jo 10fps boost i BC2, på både 2xHD5850, 1xHD5970+1xHD5850 i TriCFX og singel HD5970...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvilken driver er det som ligger på AMD sidene for Win7-64 nå? Er det 10.3b? Eller bør jeg laste ned 10.3b et annet sted og installere den?

Jøjje meg Ourasi, hva du kan hehe, blir nesten målløs. Skal se om jeg kan catche popup neste gang det skjer.

EDIT

Crysis Warhead gikk ekstremt tregt å installere fra et BD drev, sikkert DRM skit. Den leser litt, venter litt, leser litt, venter litt. Tar nok en halvtimes tid. Jojjer noe forferdelig frem og tilbake på drevet.

EDIT2

Dette er Catalyst versjonen jeg har installert. Er det 10.3b?

post-38451-1270941767,0143_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ok, skal se om jeg finner linken bakover i tråden her. Hmm skulle ønske all den flotte infoen som er i tråden ble samlet i første post :). Så med 10.3b kan jeg forvente ennå litt bedre resultater i UH2 benchen.

OT:

Creds til Wheelman for min nye avatar som jeg falt pladask for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Linken til 10.3b ligger jo bare et par poster opp....

Husker ikke helt fixene i denne driveren, men jeg liker den, og den er rask og stabil, men noen fremgang i v2.0 er det nok ikke, men kommer det i en driver, så legger jeg den ut her :thumbup:

HD5850 er fin partner til HD5970: 625228.jpeg

Men, jeg liker ikke TriCFX, det er for mye slit med at en eller fler GPU'er dropper ut under spill/bencher i lange perioder og ofte, dette skjer aldri med 2 fysiske kort, som 2xHD5870/50 eller 2xHD5970.. Men, nå har jeg aldri testet 3xHD58xx, kanskje det funker bedre enn ett dual+ett singel...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

jaja, kjenner jeg er litt ivrig med CF oppe nå, så jeg ser ikke skogen for alle trærne for øyeblikket. Store barn, små gleder hehe. Takk.

EDIT:

Gjett hva som kom opp når "Crysis Warhead" var ferdig installert.

post-38451-1270942812,1061_thumb.png

Jeg blir helt matt av dette DRM tullet og SecuROM er ingen god nyhet å få inn i en fresh OS installasjon.

EDIT2:

Ang. TriCFX. Ok, da virker det som 2ern er den "gylne median" her. Da avventer jeg heller evt. et nytt godt singleslot kort fra nVidia for å ha litt PhysX morro i tillegg. Da får jeg også plass til singleslot 8x "8P LSI SAS Megaraid" kontrolleren og 5x1500MB HDD@Raid5 til backup og annet morro. Så får jeg plass til mer SSD morro på ICH10R etterhvert også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...