Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Theo: Før 10.3 så var Afterburner som ikke viste riktig, har lest litt rundt nå siden jeg ble litt oppgitt over at gpu2 ikke gikk i idle-mode med nyeste Afterburner(1.6.0). Så fant ut at det er 10.3 drivern som er problemet her.¨

Hvis du legger inn 10.2 så vil du se at alt fungerer som det skal.

Så beklager rett og slett, gikk utifra at det var Afterburner siden det har vært det hittil, men det er vist 10.3 som ikke gjør jobben sin her :(

Har også fått beskkjed om at de med 3 og 4 kort opplever at bare gpu1 som oppfører seg som det skal.

Skal prøve alle versjoner jeg finner som har kommet ut etter 10.3 for og se om jeg finner en som gjør det den skal.

Så hvis du vil at alt skkal fungere så må du tilbakke 10.2.

Skal si ira om jeg klarer og finne enn som fungerer :yes:

Edit: Det positive med diskusjonen vår er at vi fant ut hva som var problemet :tease:

Ørtende edit: Driver Packaging Version 8.69-091211a-094296C-ATI

Catalyst™ Version 10.3

Provider ATI Technologies Inc.

2D Driver Version 8.01.01.994

2D Driver File Path /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000

Direct3D Version 8.14.10.0723

OpenGL Version 6.14.10.9252

Catalyst™ Control Center Version 2009.1211.1547.28237

Fungerer som den skal.

Idle-modus fungerer, vifte-kontroll...hele suppa.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den versjonen der så :!:

Har nå prøvd alle, og fra og med den ofisielle 10.3 så er det drivern som det er noe galt med.

Viktig og viktig, det som er at når det er slik så får du heller ikke satt opp vifta med afterburner....noe som er et must med CF.

Altså du ffår bare styrt vifta på gpu1

Jeg har brukt 10.2 frem til nå, så hadde jeg og Theo en disksjon så begynte jeg og lete litt.

Og fant ut at det er drivern og ikke Afterburner som det har vært tidligere.

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på dette med 10.3 whql og 10.3a-b-ogl4? Hos meg klokker kjerne 2 ned til 000/000 i idle etter å ha stått på 157/300 litt, med alle disse driverne untatt whql som jeg ikke har testet, noe man ser i Everest også, der Amp. er betydelig redusert sammenlignet med GPU 1 som går på 157/300...

Når det gjelder Heaven v2.0, så er det en driver som gir ytterligere 10% bedring her, så med denne vil jeg ligge på ~57fps på disse instillingene. Noe alle burde gjøre som vane, er å teste med standard instillingene, 4xAF 0xAA, og kun forandre modus på tesseleringen, når alle har hver sin spesifike test, så blir det mye rot imho....

Lenke til kommentar

Helt sikker....langt ifra :!:

Men nå har du 5970, så jeg får ikke testet det:(

Kan desverre bare si utifra det jeg finner ut om 2x5870, og der er jeg ganske sikker.

Er flere som sier at Ati må få fikset idle-mode problemet i drivern.

Men skkal prøve Heaven v.2 nå og se om alt fungerer greit i load også::)

Skal teste med innstillingene du sier der:)

Edit: Minhund skal teste den versjonen jeg kjører nå siden han har hatt samme problem som meg og flere her.

Får se hvordan det går hos han.

Kan også legge til at idle-mode fungerte hos minhund når han ikke kjørte Afterburner.

Så litt frusterende dette.....

Lenke til kommentar

Vel, jeg testet de samme med 2xHD5850 også, med samme resultat, HD5970 har jeg hatt bare et par dager. Jeg testet også TriCFX, med samme resultat, null problemer med nedklokking i idle (merk at jeg ikke brukte Afterburner i TriCFX, med bruker den nå for å sette volt på corene, Overdrive setter klokken), så er tipper jeg noe skurrer hos deg. Ikke sett en eneste med denne problematikken med whql/a/b/OGL4, kun med low 3D som idle ved klokking på 10.5 beta.....

Edit...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tror det er heller noe som skurrer med Afterburner :tease:

For er null problem og finnne folk som klager på det med idle og 10.3

Jeg også trodde lenge skurret hos meg, vel og merke i 2009.

Men jeg vet 100% sikkert at det ikke er systemet mitt.

Jeg tror det er Afterburner..men det kan jeg ikke si når jeg leser andre som sier at de har problemet med idle og 10.3

Lenke til kommentar

Jau, Afterburner var det jeg mente med skurring :innocent:

Jeg bruker Afterburner nå på HD5970, lot den sette volten på corene, v1.125, og den satte jeg etter jeg klokket opp til 850/1200 i overdrive, slo så på apply overclock ved boot, og siden har det bare vært en "dans på roser" :w00t:

PS: Hva er det med denne MSN/Bing som dukker opp under brukere som leser dette emnet på forumet avogtil?

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det er ikke noe stort problem Ourasi :tease:

Er bare noe jeg har fundert på, og mener at det er Aterburner som krøller ting til.

OG jeg liker svært godt Afterburner, men har en tedenns til og henge meg opp i ting :blush:

Men jeg er bare glad ffor at det fungerer som det skal os deg, samme gjorde det med Minhund med engang han slo av Afterburner.

Så det har vel med støtte og gjøre da.....

Edit: Sånn går det når man tror alle angriper deg istedenfor kanskje de prøver og hjelpe med å finne svaret :blush:

Lenke til kommentar

CPU er en del av hardwaren, så den presser du selvsagt det du vil, som du gjør med skjermkortene, det er bare hvilke settings man kan velge inne i benchen som jeg mener bør være synkronisert, som i Vantage, Performance og Xtreme, Heaven blir det da Normal og Extreme tesselering (Extreme Tesselering er selvsagt helt jØlle, så den er kun for nvidiots :whistle: ), annet lar man være default.. :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Så hva skal egentlig skje med 2 kort. Hvilken 2D klokk skal de bli stående på osv om alt opererer korrekt. Jeg har ikke sett 157/300 på noen av kortene siden installasjon.

EDIT:

Spoke to soon, GPU1 kjører nå på 157/300.

post-38451-1270927919,2891_thumb.png

Men hva er 400/900 som jeg viste på forrige side. Et slags mellomstadie? før 850/1200?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

157/300 er idle-klokken du skal ha på begge kortene, og 400\900 er et mellomstadie ja og så har du full load( 850/1200 når man har stock ).

Som du ser i Afterburner eller hvilket program man bruker så spretter det opp og ned når man driver med surfing foreks.

Men hvis du slår av afterburner Theo, får du ritige tall i gpu-z foreks.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...