Cortinarius rubellus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Zebe:: et og et kort går fint? Lenke til kommentar
zebe Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Zebe:: et og et kort går fint? Ja, begge kortene fungerer hver for seg. Så det kan godt være PSU problemer, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det. Har denne PSU. Endret 9. april 2010 av zebe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Du prøver en annen psu Lenke til kommentar
zebe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Du prøver en annen psu Har en gammel 400w, men det er vel alt for lite? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Klarer den ikke 2x5850 og en 4ghz i7, uten last, så er den vel defekt, kjøp deg en ny, og send inn den gamle og be om kreditering eller no så kommer du ikke så dårlig ut av det.. Men det beste er å få lånt seg ett for testing før du begir deg ut på denne rundansen... Om du tar å klokker alt ned til ufine tall som 2ghz på CPU og minimerer volten på alt, så kan du jo se om du kommer inn i windows, gjør du det er saken klar, da er PSU defekt... Den 400 watteren kan du glemme å belaste, men den vil klare å boote opp inn i windows med instillinger som over, men belaster du den kan du oppleve litt røyk og evnt. tar den med seg noe inn i døden, ikke anbefalt...... Endret 10. april 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det Ourasi sier er det beste rådet du kan få Lenke til kommentar
zebe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Om du tar å klokker alt ned til ufine tall som 2ghz på CPU og minimerer volten på alt, så kan du jo se om du kommer inn i windows, gjør du det er saken klar, da er PSU defekt... Skal ta å prøve det, koble fra endel vifter og harddisker også. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ny applikasjons profil for dem som ikke har fått det med seg (7. april): * Battlefield Bad Company 2 Fix - horizontal lines are no longer observed when running an ATI CrossFireX configuration * Battlefield Bad Company 2 Fix - flickering and black square corruption is no longer observed when running on single card ATI Radeon products * Forcing on Anti-Aliasing through ATI Catalyst Control Center is now supported in the following titles: Supreme Commander 2, Dirt2, Avatar and Battlefield Bad Company2 (single GPU configurations) * StarCraft® II: Wings of Liberty beta on ATI Radeon™ 5800 products running in an ATI CrossFireX configurations : moving units near the edge of a cliff no longer causes them to fall because the height field is corrupted http://game.amd.com/...s_catalyst.aspx http://www.rage3d.com/xmp/ La den ut på forrige side, og den holder det den lover så langt, både på TriCFX og HD5970.... Ser ut som om ATI jobber hardt om dagen for å gi oss på de enkelte forumene litt ekstra å leke med for tiden, og driverteamet svarer på kritikken, skal ha ros for dette Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Satser på at du meneer V1 av Heaven? Tar enn runde på maks så du får noe og sammenligne med:) Blir fra V2 siden den nekter og kjøre V1 når de begge ligger inne Du ffinner den på guru3d.com Med Heaven V2. på 8x\16x 1650x1050 så fikk jeg 48.2 fps:) Tesselation på normal og fullscreen Alt stock 920 og 2x5870 Du skal vel få bedre enn dette (?), mitt HD5970 er på stock HD5870 frekvenser, og du skal vel minst klare dette... Men, lagd av Nvidia penger, for å skinne på deres siste gren på stammen, så er det ikke rart ATI må jobbe litt for å ytelsen på plass, da er det jo litt gøy å grisebanke GTX480 scoren... Er egentlig imponert at de har fått noe som ser såpass dårlig ut, til å gå så elendig... Har sett bedre mye bedre grafikk gå 3x så bra før, så ikke noen god reklame for tesselering imho. Tesselering vil også bli brukt i helt spesifike effekter, i moderate mengder, og ikke slik man ser i denne benchen... Kikk på bildet, og settings om det er noe som ikke er enablet eller noe hos deg Endret 10. april 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Balli Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ny applikasjons profil for dem som ikke har fått det med seg (7. april) *snip* http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx http://www.rage3d.com/xmp/ denne funket hos meg, ikke merket noen grafiske bugg i bc2 enda Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Etter en lang og skuffet ventetid på 480(er/VAR nvidia fan), så tenkte jeg skulle slå på stortromma. Så jeg bestilte meg mitt første ATI kort i dag, nemlig HD 5970. Er spent på hvor mye forskjell jeg merker i arma 2 fra 8800GT til HD5970. Og er Catalyst 10.3 stabil i arma? Eller burde jeg velge en gamlere? Lenke til kommentar
zebe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Er det vanlig at skjermkort ikke vil klokke seg helt ned på idle når man kjører med 2 skjermer? Endret 10. april 2010 av zebe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Da er mitt 2xHD5870 installert. Ser at jeg må ha meg en lengre CF bro så jeg kan ha litt avstand mellom kortene da de nå står helt tett som gir en idletemp på 49C (lot den stå idle noen timer) på det øverste kortet med 23% viftehastighet. Det nederste kortet idler på 28C. (Siste er lest fra MSI Afterburner 1.5.1) Jeg installerte siste driver fra AMD sidene samt siste application profile. Det jeg dog legger merke til er at Jeg kun ser verdier for det ene kortet i "CCC Overdrive". Er dette fordi jeg har enablet CF? Forsøker jeg å velge det andre kortet herfra her ser jeg bare 0 verdier på alt. En annen ting er at i starten klokket kortet helt ned til 150/300 el. men nå går den ikke under 400/900 etter at jeg kjørte litt testing i natt før jeg la meg. Skal det være slik? Jeg har forløpig kun 1 skjerm tilkoblet. Hvordan kan jeg best teste om CF faktisk hjelper eller ei og om det virker som det skal? Synes Unigine testene var et sørgelig kapittel. EDIT: Tok et nytt bilde med litt div info. Jeg stusser litt på at kort nr 2 ikke klokker ned i det hele tatt. Er dette noe som blir fikset i nyere Catalyst? Ellers positivt overasket over at kortene lar seg voltregulere av MSI afterburner, selv om jeg ikke skal bruke det (skal kjøre stock). EDIT2: Stemmer dette i "MSI Kombustor Multi-GPU" benchmark? Så ut som GPU2 aldri gikk over 10% og ofte var på 0% utnyttelse. Endret 10. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ourasi: Jeg brukker 10.2 drivern fremdeles pga. at gpu2 ikkke klokkker seg ned i idle, men skal ta og teste litt mer i dag;) Skal ihvertfall slå deg Theo: Omvendt, det er Afterburner som må støtte drivern. Derfor jeg er på 10.2 fremdeles. OG slik var det med alle beta-drivere også. Er slik jeg har opplevd det.. Så at slik jeg skrev at det kkan oppfattes som at slik er det for alle.....noe jeg ikke kan vite Endret 10. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Etter en lang og skuffet ventetid på 480(er/VAR nvidia fan), så tenkte jeg skulle slå på stortromma. Så jeg bestilte meg mitt første ATI kort i dag, nemlig HD 5970. Er spent på hvor mye forskjell jeg merker i arma 2 fra 8800GT til HD5970. Og er Catalyst 10.3 stabil i arma? Eller burde jeg velge en gamlere? Prøv med nyeste og hvis ikke så jobb deg nedover til du finner den som passer ditt system best:) Tror du kommer til og merke "litt" forskkjell ja Ourasi: Kjørte igjen og fikk 49 i FPS, men du har 8,9 som min...jeg hadde min.17,X og max:95,X. Men tror 10.3 drar opp scoren litt iforhold til 10.2. Men er helt enig med i deg i grafikkken, selv om man ligger på 49fps så lugger det. Endret 10. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Theo: Omvendt, det er Afterburner som må støtte drivern. Derfor jeg er på 10.2 fremdeles. OG slik var det med alle beta-drivere også. Hva mener du? Det virker som MSI Afterburner 1.5.1 støtter 10.3. Jeg bruker den kun til å se verdier, men hva tenkte du på? Eller mente du Kombustor multi-gpu benchmark? Endret 10. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 At med 10.3 drivern så klokker ene kkkortet seg ikke ned. Og med alle beta-drivere så er det slik. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Men hva har det med at "MSI Afterburner må støtte driveren og ikke omvendt" å gjøre? Automatisk nedklokkeing av ATI kortet har vel ingenting med MSI Afterburner å gjøre, så sant man da ikke evt. klokker kortene opp med MSI Afterburner, noe jeg ikke gjør. Endret 10. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Slik jeg har forstått det så kommer det nye versjonner av Afterburner som igjen støtter nyere drivere til Ati. Og siden 5870 SKAL klokke seg ned og ikke gjør det når man bruker 10.3 og beta-drivere.men fungerer med alle andre offisielle drivere så er det Afterburner som ikke støtter driver sikkkelig. Jo, for du ser når kortet går i idle og load med Afterburner Gpu2 står konstant på load med 10.3, det gjorde også 10.2 på forrige versjon av Afterburner noe den ikke gjør i nyeste. Så slik jeg har opplevd det så er det Afterburner som må støtte nyeste Ati-drivernn hvis alt skal vises riktig. Jeg snakker utifra når kkortene kjører stock Man kan fint bruke Afterburner sammen med 10.3, men visse ting fungerer ikke optimalt. Så hele poenget mitt Theo er at du må vente på neste uttgave av Afterburner for at 10.3 skal fungere optimalt( prøv 10.2 så ser du at alt fungerer ), slik som at gpu2 klokker seg ned og ikke står konstant i load. Får du styrt viftene på begge kortene? Ny versjon ute, Afterburner 1.6.0 Beta 2: http://downloads.guru3d.com/Afterburner-1.6.0-Beta-2-download-2510.html Skal sjekke om 10.3 fungerer som det skal. Edit: Trist, men det gjorde den ikke:( Edit: beklager mange av de ekstra bokstavene her og der, men tastaturet har gått i streik Endret 10. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ah, så du mener at om jeg deinstallerer Afterburner så vil kortenen klokke bedre ned? Jeg trodde ikke afterburner påvirket kortene så sant man ikke gjorde endringer fra stock. Takk for tipset. Jeg installerte afterburner kun for å titte på litt verdier. Men 10.3 vil da altså klokke ned begge kort om ikke Afterburner er installert (pga. støtte av driverversjon). Forstår jeg rett nå? Endret 10. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå