Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ustabilt kort, hvis man er super-uheldig så takker det for seg :tease:

Må si det siste tilfelle det skjer, selv om det er større mulighet for at du får et fly i huet akkuratt der du sitter nå.

skjønner, hvis det blir ustabilt så er det lett å stille det tilbake eller?

ble litt missfornøyd med just cause 2 da jeg ligger på rundt 50-55 fps. (i følge fraps), snitter på 52,noe smått i den egne benchmark greia som er med der. (alle innstillnger på max)

Lenke til kommentar

Er det noe ytelseforskjell mellom disse "nye" eyefinity6 korta og de "vanlige"? Eller er det stort sett bare at de har fått mer minne og kan kjøre 6 skjermer?

Veldig lite ytelsesforskjell er det. 

2gb VS 1gb på 5870 gav skuffende lite ytelsesfordel i de testene jeg har sett. :thumbdown:

5870 six 2gb er for dem som "trenger" 6 skjermer. Og de er det jammen få av her iallefall. 6 skjermer koster jo litt også ;)

Lenke til kommentar

Hehe ser ATI kommer med ny kort før jul. Bare synd ikke blir 28nm.

According to reports, the new Southern Islands GPUs will be made using today’s 40nm process technology, will feature current-generation 5-way VLIW stream processors, but will also contain the next-generation ultra-threading engine, memory controllers, caches and other parts.

At present we know only three code-names – Cozumel, Ibiza and Kauai – that presumably belong to the Southern Islands family.

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20100401171410_Forthcoming_ATI_GPUs_Different_Processes_Different_Suppliers_Hybrid_Architecture.html

Lenke til kommentar

Synd og synd, de kjører en bane som ikke er ukjent da.

Men blir spennende og se hva de klarer.

Spent på hva ryktebørsen kommer med :w00t:

Syns det er spennende og følge med......kanskje for at jeg er en hw-dott, men Ati må komme med et svar på Fermi.

Når vi får heftige tesselation-spill på markedet så kommer "Femi" til og vise sin store rompe og sette på på Ati.

Men Nvidia kommer garantert til og spytte masse penger inn i forskjellige psill nå så de får med teknologien de har satset på med Fermi.

Så bare med X-ray i Stalker når man enablet de.

Men jeg holder med de rødes lag fremdeles som jeg har gjort siden det ble sett på som idioti og gjøre det :!:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nå som ATI/AMD virker som de er i oppsving med hardware på sine GPU'er, håper eg at noe av de ekstra kronasjene kan gå inn i software budsjettet deres. Mye av de generelle fordelene med nVidia over ATI er nettopp TWIMTBP programmet og andre software løsninger (CUDA, PhysX, osv). For ikke å nevne SLI som skalerer en smule bedre virker det som.

Eyefinity er en fin start, men software er viktig.

En annen software teknologi fra nVidia som eg gjerne kunne sett på rød side også er Optimus (3. generasjons mobile/dedikert gpu switch på laptopper).

Føler på en måte at AMD har vært veldig flinke til å være først på banen med nye teknologier på cpu siden, nå burde de få opp farten på gpu-software siden også.

Lenke til kommentar

Hvordan funker det med 6 skjermer egentlig? Man må jo ha et aktivt adapter bak som tar strøm fra USB'en, eller trenger man ikke den strømtilførselen om skjermen støtter display\minidisyplayport?

Mulig man kan bruke USB hub med eksternstrøm, men har dårlig efaring med det på enkelte andre saker som krever litt strøm av en merkelig grunn.

Lenke til kommentar

Hei.

Sitter nå å kjører den auto tune saken i CCC.

Synes det ble nevnt at det skulle ta ca. 5 min eller der omkring.

Har nå tittet på vertikale grønne streker med innslag av rødt i kansje 15 min.

Skal skjermen bli slik, skal det kunne ta så lang tid, grunn for bekymring?

Lenke til kommentar

40 minutter nå :/

den greia fuka aldri for meg heller, verken autotune eller stresstesten,,,

løsning: ctrl + shift + esc.. drep prosessen,, og last ned furmark eller noe og overclock manuelt

OK.

har tittet litt på manuell overklokking, da med MSI afterburner tror jeg det var.

Må det ikke stilles på volt o.l. når man driver med sånt?

Synes det blir litt skummelt å justere på spenningen på et skjermkort til rundt 5000,- uten å helt vite hva man gjør.

Lenke til kommentar

40 minutter nå :/

den greia fuka aldri for meg heller, verken autotune eller stresstesten,,,

løsning: ctrl + shift + esc.. drep prosessen,, og last ned furmark eller noe og overclock manuelt

Jeg lot den gå i en times tid +, så avslutta jeg bare.

måtte forøvrig restarte maskinen, de horisontale stripene ble værende:/

Lenke til kommentar

Bmund: Må ikke stille på volt:)

Bare la volten stå og se hvor langt du får den uten og stille på volten.

Bare husk at hvis du får artifacts så er du et godt stykkke forbi det som er greit.

noen andre her som har 5970 og eventuelt har justert litt på det?

må man justere på "begge to" får jo opp to i CCC.

bør begge to være likt justert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...