Merko Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) aktiv dp-dvi adapter. no-go Har bare hdmi/dvi/vga på mitt 5770 Trodde det sto feil på amentio siden alle kortene jeg hadde sett til jeg fikk mitt hadde minst dvi/dvi/dp og en del hadde dvi/dvi/dp/hdmi. *ed* Kjipt når nettsidene ikke har bilder av produktene sine Hvilket merke har du på kortet? Ser ut som alle kortene i 5770 har DP\HDMI\DVI på de bildene jeg har sett :s Edit: Ser nå at det er noen av 5770 korta som bare har støtte for 2 skjermer ja Endret 29. mars 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Mao. har man kjøpt feil produkt evt. har man reklamasjonsgrunnlag for manglende opplysning om hvilket produkt man kjøper. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg tenkte jeg skulle dele en liten fix med tråden, siden jeg ikke har sett den her. Som de fleste crossfire eiere har lagt merke til, så er det enkelte spill som får bølger i crossfire, en bakdel ved AFR, som jeg misliker sterkt. Dette problemet fixes ved å slå på vsync, men den musedelayen som kommer som følge av dette på LCD@60hz misliker jeg enda mer, og dette får man uansett singel eller dualchip. Men, vsync uten musedelay var faktisk enklere å fikse enn jeg hadde trodd, alt man gjør er å cappe FPS til 59-59.9, og voila, så er hele greia fixet. Dette avhenger av at spillet støtter Max fps, slik som COD4 og BF2 o.l.... De fleste spill ligger akkurat på 60 fps med vsync på, eller bittelitt over, sette den til 59 i et spill som COD4 er som en annen verden sammenlignet med å la fps være begrenset av hz'en på skjermen... Null tearing og null delay, ittno bedre enn det, og grei løsning frem til 120hz LCD er å få i de fleste størrelser Endret 30. mars 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen andre som opplever store problemer med Metro 2033? Flyter som fløte i DX10, men bytter jeg til DX11 får jeg 5fps... Har 5970 og 10.3. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Komplett har pr nå 3 stk 5970 til 3880 kr http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593463 edit Demo kort ser jeg. Der var de borte Endret 30. mars 2010 av simalarion Lenke til kommentar
zebe Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Komplett har pr nå 3 stk 5970 til 3880 kr http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593463 edit Demo kort ser jeg. Der var de borte Søren, sku hatt et 5970 til den prisen. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen andre som opplever store problemer med Metro 2033? Flyter som fløte i DX10, men bytter jeg til DX11 får jeg 5fps... Har 5970 og 10.3. Har du prøvd å gå i DX11 options å skru av Tesselation og Advanced-DOF ? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Men da blir jo hele poenget med dx11 borte :/? Lenke til kommentar
larsere Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Tja.. Det blir nesten borte. Jeg med mitt 5850 får ihvertfall bedre flyt i DX11 uten Tess+DOF enn jeg får i DX10. Uansett syntes jeg ikke det er noen stor forskjell på grafikken med/uten Tess+DOF. Husk at dette spillet kun har DX11 for å være "først" ute. Siden spillet også kjører DX9 som har en vesentlig kode-forskjell fra 10/11, kunne det blitt mye mer opptilmalisert under 10/11. Jeg mener DX11 ikke blir brukt godt nokk før spill er only DX10/11 og fysikk kan kjøres gjenom CompueShader eller OpenCL... Jeg vil gå så lang som å si at Metro ikke er et DX11 spill, det er ett DX10 spill med Dx11 funksjoner. Dette er min mening da Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Dere som kjører ati med nvidia kort til fysikk. I physx testen i 3dmark vantage er det normalt at physx kortet får load i et par sekunder i beggynelsen så skifter den til cpu så skifter den tilbake til physx kortet etterpå? så litt rart ut for meg siden dette er første gang jeg kjører vantage Endret 30. mars 2010 av Cryztek Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Der kom mitt Aktive Dell adapter, da er det vel bare og komme seg hjem fra jobb og spille bc2 over 3 skjermer (hvis alt fungerer da) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da ser det ut til at SIX-versjonen endelig kommer, med 4GB tydeligvis.. linky Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg tenkte jeg skulle dele en liten fix med tråden, siden jeg ikke har sett den her. Som de fleste crossfire eiere har lagt merke til, så er det enkelte spill som får bølger i crossfire, en bakdel ved AFR, som jeg misliker sterkt. Dette problemet fixes ved å slå på vsync, men den musedelayen som kommer som følge av dette på LCD@60hz misliker jeg enda mer, og dette får man uansett singel eller dualchip. Men, vsync uten musedelay var faktisk enklere å fikse enn jeg hadde trodd, alt man gjør er å cappe FPS til 59-59.9, og voila, så er hele greia fixet. Dette avhenger av at spillet støtter Max fps, slik som COD4 og BF2 o.l.... De fleste spill ligger akkurat på 60 fps med vsync på, eller bittelitt over, sette den til 59 i et spill som COD4 er som en annen verden sammenlignet med å la fps være begrenset av hz'en på skjermen... Null tearing og null delay, ittno bedre enn det, og grei løsning frem til 120hz LCD er å få i de fleste størrelser Hmm så bra, da forstår jeg plutselig hvorfor skjermene min har innsistert på å kjøre på 59 fremfor 60Hz. Sammenheng tro? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Saken var at dersom man vil spille med vsync påslått, må man cappe FPS til 0.1-1fps under skjermens HZ for å unngå musedelay... 59hz buggen var vel noe win7 greie, som rammet alle... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det stemmer nok ja Ourasi, for det er kun i Win7 jeg har lagt merke til det . Men vil det si at jeg da må cappe FPS i spill til 58-58.9fps? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Du skal jo ha 60hz nå, denne buggen er jo fixet... For å cappe FPS til 1 fps under, er du avhengig av at spillet støtter dette via konsollet, f.eks. i COD4 setter du "/com_maxfps 59" uten quotes, forskjellen er vill i dette spillet, helt perfekt vil jeg si, og kortene gir jo knapt lyd fra seg også når man gjør dette ..... Man har en mulighet med noe som heter FPS Limiter, men denne holder jeg fremdeles på å eksprimentere med, og fikk den ikke til å funke i DX11 i BC2, og ble også kicket av vår venn, punkbuster... FarCry 2 har vel mulighet for å sette FPS selv, men dette spiller jeg ikke, så har ikke brydd meg med å finne kommandoen man setter i config fila.... Endret 30. mars 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen andre som opplever store problemer med Metro 2033? Flyter som fløte i DX10, men bytter jeg til DX11 får jeg 5fps... Har 5970 og 10.3. Slo av bare DOF her, og det gikk ganske så pent igjennom hele spillet på dx.11...2x5870. Forøvrig..nyeste 10.33 er dårligere i Metro enn første preview Lenke til kommentar
larsere Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Prøvd med OpenGL 4.0 driveren? Den gav meg ikke noe høyere FPS, men det flyter litt bedre. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen andre som opplever store problemer med Metro 2033? Flyter som fløte i DX10, men bytter jeg til DX11 får jeg 5fps... Har 5970 og 10.3. Slo av bare DOF her, og det gikk ganske så pent igjennom hele spillet på dx.11...2x5870. Forøvrig..nyeste 10.33 er dårligere i Metro enn første preview Syntes det er litt trist å måtte slå av eye-candy når jeg spiller spillet utelukkende fordi det var stemplet "dx11" Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Ourasi: Jeg "hører du sier det" men alikevel ønsker den alltid å kjøre 59Hz i både RC og RTM hos meg. Setter jeg den til 60 og trykker apply så blinker skjermen og spretter så tilbake til 59. Når ble buggen fikset? EDIT Jeg får vel forsøke dette: http://www.sevenforums.com/613558-post329.html EDIT2 Den workarounden fungerte helt strålende :S Endret 30. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå