Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

aktiv dp-dvi adapter.

no-go Har bare hdmi/dvi/vga på mitt 5770 :thumbdown: Trodde det sto feil på amentio siden alle kortene jeg hadde sett til jeg fikk mitt hadde minst dvi/dvi/dp og en del hadde dvi/dvi/dp/hdmi.

*ed*

Kjipt når nettsidene ikke har bilder av produktene sine :mad:

Hvilket merke har du på kortet?

Ser ut som alle kortene i 5770 har DP\HDMI\DVI på de bildene jeg har sett :s

Edit: Ser nå at det er noen av 5770 korta som bare har støtte for 2 skjermer ja

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle dele en liten fix med tråden, siden jeg ikke har sett den her. Som de fleste crossfire eiere har lagt merke til, så er det enkelte spill som får bølger i crossfire, en bakdel ved AFR, som jeg misliker sterkt. Dette problemet fixes ved å slå på vsync, men den musedelayen som kommer som følge av dette på LCD@60hz misliker jeg enda mer, og dette får man uansett singel eller dualchip. Men, vsync uten musedelay var faktisk enklere å fikse enn jeg hadde trodd, alt man gjør er å cappe FPS til 59-59.9, og voila, så er hele greia fixet. Dette avhenger av at spillet støtter Max fps, slik som COD4 og BF2 o.l....

De fleste spill ligger akkurat på 60 fps med vsync på, eller bittelitt over, sette den til 59 i et spill som COD4 er som en annen verden sammenlignet med å la fps være begrenset av hz'en på skjermen... Null tearing og null delay, ittno bedre enn det, og grei løsning frem til 120hz LCD er å få i de fleste størrelser :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tja.. Det blir nesten borte. Jeg med mitt 5850 får ihvertfall bedre flyt i DX11 uten Tess+DOF enn jeg får i DX10.

Uansett syntes jeg ikke det er noen stor forskjell på grafikken med/uten Tess+DOF.

Husk at dette spillet kun har DX11 for å være "først" ute. Siden spillet også kjører DX9 som har en vesentlig kode-forskjell fra 10/11, kunne det blitt mye mer opptilmalisert under 10/11. Jeg mener DX11 ikke blir brukt godt nokk før spill er only DX10/11 og fysikk kan kjøres gjenom CompueShader eller OpenCL... Jeg vil gå så lang som å si at Metro ikke er et DX11 spill, det er ett DX10 spill med Dx11 funksjoner. Dette er min mening da ;)

Lenke til kommentar

Dere som kjører ati med nvidia kort til fysikk.

I physx testen i 3dmark vantage er det normalt at physx kortet får load i et par sekunder i beggynelsen så skifter den til cpu så skifter den tilbake til physx kortet etterpå?

så litt rart ut for meg siden dette er første gang jeg kjører vantage :p

post-112477-1269946492,6882_thumb.jpg

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle dele en liten fix med tråden, siden jeg ikke har sett den her. Som de fleste crossfire eiere har lagt merke til, så er det enkelte spill som får bølger i crossfire, en bakdel ved AFR, som jeg misliker sterkt. Dette problemet fixes ved å slå på vsync, men den musedelayen som kommer som følge av dette på LCD@60hz misliker jeg enda mer, og dette får man uansett singel eller dualchip. Men, vsync uten musedelay var faktisk enklere å fikse enn jeg hadde trodd, alt man gjør er å cappe FPS til 59-59.9, og voila, så er hele greia fixet. Dette avhenger av at spillet støtter Max fps, slik som COD4 og BF2 o.l....

De fleste spill ligger akkurat på 60 fps med vsync på, eller bittelitt over, sette den til 59 i et spill som COD4 er som en annen verden sammenlignet med å la fps være begrenset av hz'en på skjermen... Null tearing og null delay, ittno bedre enn det, og grei løsning frem til 120hz LCD er å få i de fleste størrelser :thumbup:

Hmm så bra, da forstår jeg plutselig hvorfor skjermene min har innsistert på å kjøre på 59 fremfor 60Hz. Sammenheng tro?

Lenke til kommentar

Du skal jo ha 60hz nå, denne buggen er jo fixet...

For å cappe FPS til 1 fps under, er du avhengig av at spillet støtter dette via konsollet, f.eks. i COD4 setter du "/com_maxfps 59" uten quotes, forskjellen er vill i dette spillet, helt perfekt vil jeg si, og kortene gir jo knapt lyd fra seg også når man gjør dette :thumbup: .....

Man har en mulighet med noe som heter FPS Limiter, men denne holder jeg fremdeles på å eksprimentere med, og fikk den ikke til å funke i DX11 i BC2, og ble også kicket av vår venn, punkbuster...:ermm:

FarCry 2 har vel mulighet for å sette FPS selv, men dette spiller jeg ikke, så har ikke brydd meg med å finne kommandoen man setter i config fila....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Noen andre som opplever store problemer med Metro 2033? Flyter som fløte i DX10, men bytter jeg til DX11 får jeg 5fps...

Har 5970 og 10.3.

Slo av bare DOF her, og det gikk ganske så pent igjennom hele spillet på dx.11...2x5870.

Forøvrig..nyeste 10.33 er dårligere i Metro enn første preview

Syntes det er litt trist å måtte slå av eye-candy når jeg spiller spillet utelukkende fordi det var stemplet "dx11" :(

Lenke til kommentar

Ourasi:

Jeg "hører du sier det" men alikevel ønsker den alltid å kjøre 59Hz i både RC og RTM hos meg.

post-38451-1269966494,4982_thumb.png

Setter jeg den til 60 og trykker apply så blinker skjermen og spretter så tilbake til 59.

Når ble buggen fikset?

EDIT

Jeg får vel forsøke dette:

http://www.sevenforums.com/613558-post329.html

59540d1268106883t-59hz-nvidiass.jpg

EDIT2

Den workarounden fungerte helt strålende :S

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...