Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

post-26550-1265740534_thumb.jpg

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

Denne irriterende feilen har enda ikke løst seg ved driveroppdateringer, så jeg begynner å mistenke hardwarefeil. Er det noen som har hørt om folk med tilsvarende problem med 5870?

Lenke til kommentar

Jeg har et litt pussig problem med hdmi-utgangen på 5870 kortet mitt. Bildet ser tilsynelatende normalt ut en stund, men etter noen minutter blir fargene slik:

post-26550-1265740534_thumb.jpg

Jeg vet det har vært en del driverproblemer med disse kortene, er dette et kjent problem? Eller kan det være noe fysisk feil på kortet?

Denne irriterende feilen har enda ikke løst seg ved driveroppdateringer, så jeg begynner å mistenke hardwarefeil. Er det noen som har hørt om folk med tilsvarende problem med 5870?

Jeg har samme problemet med XFX 5970 black edition.

Problemet oppstår kun i 1920*1080, så jeg kjører i 1776*1000.

Har prøvd å spørre hos XFX men det virker som om de ikke vet noe om problemet, vil i hvertfall ikke kommentere det.

Lenke til kommentar

Ser det er mange (inkl. meg) på forskjellige forum rundt omkring som sliter med blåskjerm (.dll kræsj) når man starter noen form for 3d-grafikk når man kjører 2 skjermer med 5970.

Noen som vet om en løsning eller evt. en ETA på en fix fra ATI?

Lenke til kommentar

Testet 10.3b, og til min store glede er BC2 nå fixet i Crossfire, bra... Liker seriøst ATI's service instilling for tiden, mye gøy å prøve ut fra dem den siste tiden....

Har forstatt samme flickeringen i CFX bc2, kjøret tilogmed driveclean i safemode for og fjerne den whql driveren. :(

Hvilken flickering er det du har, er det disse linjene/bølgene som går over skjermen, eller er det flimringen av objekter med reflektive overflater som fixes ved å gå i menyen å bytte fra 16xAF til 16xAF (!!!), disse er nemlig veldig forskjellig i natur, og helt forskjellige problemer... Jeg testet bare en gang etter install, og kan ikke være 100% på at denne linje/bølge problematikken er helt borte, men jeg håper ..... Kan editere inn om det dukker opp igjen..

Edit: Tok en "rebut", og Crossfire linjene/bølgene som var helt ute av denne verden ille, er fremdeles fixet, med siste 10.3 profiles og 10.3b.... :cool:

Edit2: Linjene er IKKE fixet, dessverre, tilbake til PressPreview 10.3 Application Profiles....

Reinstalerte med drivesveep enda engang og nå er flimringen borte. Men nå går dual skjermen også svart så ting som er på den kan jeg ikke følge med på lengre, og helt sporadisk går bc2 over i windows mode. Er dette en innstilling i bc2 jeg ikke har fått med meg eller i drivern?

Lenke til kommentar

Reinstalerte med drivesveep enda engang og nå er flimringen borte. Men nå går dual skjermen også svart så ting som er på den kan jeg ikke følge med på lengre, og helt sporadisk går bc2 over i windows mode. Er dette en innstilling i bc2 jeg ikke har fått med meg eller i drivern?

Samme problemet her men bare i starten, trykker bare på bc2 vinduet så kommer den over i fullskjerm. Samme problemet i just cause2 men der må jeg deaktivere to av skjermene. Kan dog dra just cause2 over tre skjermer selvom en av dem er tilkoblet 8800gtx kortet :p Lagger en del da men tror det er pga 5770 ikke klarer oppløsningen på de instillingene :p

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at 5870 CF oppsettet mitt er noe penger ut av vinduet utfra hva Nvidia leverer så langt. (første og eneste gang jeg bruker så mye penger på skjermkort til spilling)

Når det gjelder problemer med ATI kortene er det 5970 som har vært mest utsatt for driverrelatert problematikk.

Når det gjelder 5870 viser det seg ofte til slutt at det er overklokking involvert og som forårsaker problemer. Tør vel nå å påstå at minst 90% av de som opplever problemer med 5870 i dette forumet også overklokker kortet eller går ned fra en heftig klokk, uten å nødvendigvis fortelle tilskuerne det før langt i etterkant.

Merkelig nok tror mange at det er en selvfølge å overklokke til krampa tar kortet. Det gjelder også CPU/RAM/FSB/QPI osv. Alle er "overklokkings-verdensmester" og fyller tråder med "for et drittkort" osv. Dette skaper et sterkt misvisende bilde om produktkvaliteten og vil tro bla. Ourasi er enig med meg på dette.

De reelle problemene jeg har hørt om rundt HD5870 har gått på HDMI lyd, 2D aksellerasjon samt et tredje problem som plaget noen ift. Eyefinity og at DP porten ga for lav volt til den tredje skjermen slik at de fikk ustabilitet i bildet. Sistnevnte ble fikset med ny bios med høyere volt på DP porten. Ellers viktig å understreke at de reelle problemene har vært driverrelatert og fikses fortløpende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

aktiv dp-dvi adapter.

no-go Har bare hdmi/dvi/vga på mitt 5770 :thumbdown: Trodde det sto feil på amentio siden alle kortene jeg hadde sett til jeg fikk mitt hadde minst dvi/dvi/dp og en del hadde dvi/dvi/dp/hdmi.

*ed*

Kjipt når nettsidene ikke har bilder av produktene sine :mad:

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Liten avsporing her! :whistle:

Skal til å handle nytt oppsett nå, og lurte egentlig på om det har noe stort å si om jeg velger Asus, PowerColor eller Sapphire sine utgaver av HD 5850?

Eneste merkbare forskjellen jeg så på Asus/Sapphire og PowerColor var minnefrekvensen som var 1000 på PC-kortet og 4000 på Asus/Sapphire.

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...