Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig passive-cooling på vei i budsjett-klassen

http://www.powercolor.com/Global/products_features.asp?ProductID=7199

http://www.powercolor.com/Global/products_features.asp?ProductID=7218

Blir enten et 5570 eller 5670 for min del, men hadde ideelt sett foretrukket at heatpipes/kjøleribber lå på oversiden :hmm:

Kanskje avvente å se ann om evt. Sapphire, HIS, etc. kommer med en annen vri på det

Lenke til kommentar

Når er det kortene kommer til Norge?

Er ikke noe omtale av de enda på internasjonale sider, så da ligger det muligens litt frem i tid. Kanskje 4-6 uker(?)

Apropos div. kjølealternativer fra Sapphire/HIS som jeg nevnte, håper jeg på en av variantene som tidligere er brukt på Radeon 4670

Sapphire

HIS

Innbiller meg disse fungerer smartere med tanke på at "varm luft stiger oppover" enn den svære kladden av ei kjøleribbe på undersiden Powercolor kortet. Dog mulig det har minimal betydning i praksis mht. temperatur, så skulle det drøye særdeles lenge(eller utebli) med Sapphire/HIS blir det vel å gå for Powercolor :)

Lenke til kommentar

Da har du vel muligens liggene desktop kabinett, så da spiller det ikke noe rolle det jeg nevnte med varmluft-opp "issuet"

Får se om jeg går for 5570 eller 5670, antar prisen vil ligge rundt henholdsvis 750 og 900 (for 1GB modellene)

Lenke til kommentar

Det i enden er bare for syns skyld. Det trekkes inn luft fra toppen der viften er.

I alle fall så var det slikt på noen kort jeg så her tidligere. I enden var det tett. Skal ikke love at alle produsentene er slik.

Så det er ikke noe problem at det er lite mellomrom mellom kabinettet og skjermkortet?

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Da har du vel muligens liggene desktop kabinett, så da spiller det ikke noe rolle det jeg nevnte med varmluft-opp "issuet"

Får se om jeg går for 5570 eller 5670, antar prisen vil ligge rundt henholdsvis 750 og 900 (for 1GB modellene)

Nei, jeg har bare et miditower kabinett foreløpig, men det er god gjennomlufting så jeg bekymrer meg ikke for luftflyten. 5570 bruker jo nesten ikke strøm heller. Værre med 5670 kanskje.

Lenke til kommentar

Hei.

1. Lurte på om jeg skulle kjøpe meg et 5970 til og kjøre de i CF.

Ikke fordi jeg har behov, kun fordi jeg vil :)

Burde jeg da kjøpe meg størr PSU?Har pr dags dato en på 850 W http://ps.noArtDtl.aspx?i=%23134100

Nå trekker et p6t hovedkort, en i7-950 prosessor, coolermaster v8 kjøler, 3x2gb ram + at jeg har et antec 1200 kabinett 6 vifter (med ledlys) + da selvfølgelig mitt nåværende 5970 kort strøm.

Ingenting er overklokket hvis det har noe å si angående strømforbruk.

Tittet litt inne på en strømkalkulator som jeg fant i en annen tråd her inne hvor jeg kom fram til at det trekker sånn ca 475 W om jeg fylte ut alt rett.

2. har tidligere i denne tråden snakket om at jeg har et problem med at alt blir rosa/grønt når jeg kjører 1920*1080 på skrivebord, det samm skjer om jeg gjør det i spill o.l.

Lurer fortsatt på om det er andre som har samme problemet med 5970 eller andre kort fra 5 serien?

Er det eventuelt funnet en løsning på problemet, kan det tenkes at det forsvinner om man klokker opp kortet eventuelt øker spenningen med MSI afterburner ( eller som jeg kan laste ned siden jeg har kjøpt et XFX kort en stykk gratis overvolt tool(noen som har erfaringer med denne forresten?))

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har nå bestillt ett Sapphire 5770 1gb kort til rundt 1350,- kr.

Venter å få det i morgen så blir spennende å prøve det.

Håper bare det vil passe inn i resten av systemet mitt.

-Shuttle SN27P2

-AMD 5200+ Dual Core, 2.6Ghz

-2 Gb DDR800 Ram.

Dette systemet har PCI-e 1.0. Noen som foreser noen store problemer her? Så vidt jeg har skjønnt skal PCI-e 2.0 kort være bakoverkompatibel med PCI-e 1.0 HK.

Hva vil være flaskehalsen i dette systemet. Kjører foreløpig (fortsatt) Windows XP Pro 32-bit, men ved å kjøre Windows 7 vil vel kanskje 2gb ram bli flaskehalsen å burde kanskje vurderes oppgradert til 4 gb.

Bytter fra ett Radeon X1950 kort, så håper dette vil gi en grei ytelsesboost.

Lenke til kommentar

pff.. Amentio ville ikke hjelpe meg :( 

Desverre er det ikke mulig å endre noe i denne ordren i og med at varen deres er sendt, hadde du gjort oss oppmerksom på dette før sending så kunne vi så klart gjort noe med saken

Kan man ikke retunere varen? En såkalt "Angrefrist", så lenge du ikke har åpna pakka.

Lenke til kommentar

pff.. Amentio ville ikke hjelpe meg :( 

Desverre er det ikke mulig å endre noe i denne ordren i og med at varen deres er sendt, hadde du gjort oss oppmerksom på dette før sending så kunne vi så klart gjort noe med saken

Kan man ikke retunere varen? En såkalt "Angrefrist", så lenge du ikke har åpna pakka.

Men du må jo selv betale kostnaden ved å sende det tilbake, og da har man jo tapt de penga man sparer

Uansett...hadde det vært motsatt at kortet hadde gått opp i pris hadde du vel ikke spurt om å fått lov til å betale mer? Nei da hadde du jublet over flaksen. Er bare å vende seg til at i dataverden svinger prisene nesten fortere enn bensin prisene...GET OVER IT, THAT'S LIFE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...