Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk i går mitt 5870 toxic i posten, og må si at jeg er veldig fornøyd:) Greia er da at jeg har et 8800 ultra kort liggede, som det frister å bruke som cuda kort. Noen som vet hvordan det funker? er det bare pnp?

Ingen problem å bruke 8800 ultra kortet som physX kort sammen med 5870 kort.

Selv bruker jeg 5870 crossfire + 9800gtx som physx kort. Man må patche nvidiadriveren får å få det til å fungere. Hvordan det gjøres skal ligge i en link i 58xx oc tråden. Link i min signatur :)

Lenke til kommentar

Nizzen:

Jeg vurderer å gjøre det samme med 2x5870. Med 10.2 slipper man jo også å ha et aktivt "extend desktop" kjørende mot nVidia.

8800GT G92 er vel et greit kort dedikert til PhysX? GTX 285 ville jo bli veldig overkill skulle jeg tro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

har lenge tenkt på å kjøpe nytt GPU og har vel kommet frem til dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580103&cks=ASS&assoc=20ACC316-0E63-43E2-9BBE-D2583A1CB52E

Men tenker litt på levetid og når jeg først skal kjøpe et nytt kort så kanskje jeg skal legge litt "ekstra" penger i det, så er det verdt å gå opp til et 5870 kort? Er det stor ytelse forskjell? Og er det noen nye/flere egenskaper eller teknologi på et 5870 kort som gjørt grafikken bedre/finere enn et 5850 kort eller er det kun ytelse forskjell?

Og jeg planlegger vel å en gang kjøpe et kort til og sette de opp i Crossfire, men er litt beskymret. Må det vere 2 identiske kort? isåfall, må jeg velge et kort som holder seg på markedet en lengre periode og hvor mye strøm trenger 2x 5850 kort eller 2x5870 kort? Har en crossair 850w psu.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Nizzen:

Jeg vurderer å gjøre det samme med 2x5870. Med 10.2 slipper man jo også å ha et aktivt "extend desktop" kjørende mot nVidia.

8800GT G92 er vel et greit kort dedikert til PhysX? GTX 285 ville jo bli veldig overkill skulle jeg tro.

Hvorfor er det nødvendig med et Nvidia kort når man har 2x5870 kort? Er PhysX så nødvendig?

Lenke til kommentar

I spill som støtter det får man flere ekstra fysiske effekter, så ja (så spørs det igjen hvor "nødvendig" du synes det er, så blir umulig å svare på slik sett).

Hva er det billigste physx-kortet som er anbefalt? Har fra før et 5850. Er det bedre å spare pengene å kjøpe enda ett av det i stede?

Lenke til kommentar

Ja, du vil få mye mere ytelse ved kjøp av enda et 5850, enn et nVidia til PhysX. Husk at det er veldig lite spill som har støtte for PhysX. Så da er det vell bedre å få mye bedre ytelse i mange andre spill, enn litt bedre ytelse i få spill som støtter PhysX.

Jeg bruker et 8800GTS sammens med mitt 5870, og jeg økte med litt over 2000 poeng i 3Dmark Vantage med det kortet.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Kan jo fortelle at Dark Void spillet krever 9800gtx eller bedre for at amn kan velge den høyeste instillingen med physX :)

Ellers så har 8800gt vært bra nok i andre spill som støtter physX. Som Batman: Arkham Asylum, Sacred 2, Cryostasis ,Mirror's Edge og Unreal Tournament 3 physX mod 

Nizzen:

Lenke til kommentar
Hva er det billigste physx-kortet som er anbefalt? Har fra før et 5850. Er det bedre å spare pengene å kjøpe enda ett av det i stede?

Ja, helt klart bedre å vente til du får råd til et 5850. Da for du generelt bedre ytelse, å bruke nvidia kort kun til physX haddet jeg personelig bare anbefalt til personer som har et nVidia kort liggendet eller kan få et veldig billig, det er bare en håndfull spill som støtter physX og det ser på ingen måte ut til å ta av.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Nå er Battlefield 2 BC2 klar for preloading fra eastore :)

Sjekk mailen deres!

Sånn da var jeg ferdig med preloading, gjennomsnitt nedlasting på 11.2 MB/s  :cool:

Dette er da ikke BF BC2 tråden? :-pp neida bare tuller.

Ser ikke ut som pre-loading er på Steam enda, men spillet tar bare 5gb, så er ikke snakk om mange minuttene uansett. ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som får til å bruke 10.2 driveren til XP?

Hos meg ender det enten i BSOD hvor jeg må rulle tilbake til 9.12 eller så stopper driver installen opp og babler om at jeg ikke er administrator og ikke kan utføre denne jobben (Ahem! Jeg har såpass mye admin makt her at jeg kan nuke ATi til kingdom come om jeg ønsker, både ren admin konto OG konto med admin rettigheter, begge gir samme resultat.)

Ett kjent problem?

Lenke til kommentar

Har nå forsøkt litt til og har måttet gi 10.2 tapt.

Har dog lyktes med å få installert 10.1 riktignok så en liten forbedring var det.

Samtidig har jeg forsøkt å presse på ATi driveren også som heller ikke gav noe resultat med 5870'n.

Tror jeg nesten har forsøkt med alt som står i læreboka så langt.

Lenke til kommentar

Synes det virker som om det er svært mange forskjellige ting som plager 5970 nå.

har ikke "noen" problemer utenom at fargene blir rare i 1920*1080.

kkan dette bero på alt fra hovedkort til windowsversjon og alle mulige andre ting eller er det bare kvaliteten på selve kortene som varierer?

Lenke til kommentar

Jeg har ett raskt spørsmål. For oss som har 5970 og ek vannblokk.

Ser folk på xs forumet bruker furmark for og teste kortet sikkelig. For å generere høye temperaturer på blandt annet vrm brikkene.

Da lurer jeg på, hva setter olk den på, det er stabilitets test, med max oppløsning skjermen tar, 8x msaa sampling. xtreme burning mode. Så brukes 2x gpu-z for temp avlesning. Men kjørest det i fullscreen eller windowed, spiller ikke så stor rolle??

For jeg får ikke inærheten av tempene andre får.. Hvor lenge burde testen gå egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...