MistaPi Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 AFR ja, men var det ikke snakk om å gjøre dette på en annen måte så man fikk den ytelsen som var tiltenkt med å dele opp %vis av skjerm etter ytelse på kortet? Både ATi og nVidia har gått bort ifra SFR (split/scissor frame rendering) da det har problemer med nyere rendering metoder som render to texture, samt det heller ikke skalerer geometri ytelsen; begge kortetene må prosessere geometrien for hele bildet. For en effektiv løsning for å utnytte forskjellige kort må vi enn så lenge se til Lucid Hydra og håpe at det vil levere. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hard prøvd og søke, men finner ikke noe, så da må jeg bare spørre her: Kjøpte et xfx 5870 i går, men har en del problem med grå/stripete bilde i 3d, har googlet det også, men finner ingen fiks. Bruker catalyst 10.2 drivere. Prøvde og klokke ned kortet til standard specs, men det forandret ikke noe. Er det noen som har noen tips til fiks? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har noen av dere hatt problemer med artifacts når man overklokker/underklokker 5770? Jeg får aero og spillmenyer slår seg vrang om jeg forandrer minne eller kjernefrekvensen i catalyst og asus egne overklokkings verktøy. Kortet er stabilt i spill og ati tool(uklokket og klokket). Windows 7. Vanlig problem? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) 5850 nr 2 er bestilt. Blir digg med skikkelig ytelse Endret 26. februar 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Grattis Urge AFR ja, men var det ikke snakk om å gjøre dette på en annen måte så man fikk den ytelsen som var tiltenkt med å dele opp %vis av skjerm etter ytelse på kortet? Både ATi og nVidia har gått bort ifra SFR (split/scissor frame rendering) da det har problemer med nyere rendering metoder som render to texture, samt det heller ikke skalerer geometri ytelsen; begge kortetene må prosessere geometrien for hele bildet. For en effektiv løsning for å utnytte forskjellige kort må vi enn så lenge se til Lucid Hydra og håpe at det vil levere. Ja husker det var en artikkel om Lucid Hydra. Det virket lovende men var ikke bare "gull og grønne skoger" det heller, uten at jeg husker hva baksidene der evt. dreiet seg om nå i farten. Men altså, man får vel aldri en "perfekt" løsning på multigpu kanskje. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Noen som benytter 10.2 og koblet til en full HD tv? Har ikke lengre noen underscan option i CCC. Får ikke strekt bilde ut slik som man fikk tidligere. Så nå får jeg ikke bilde ikke på tv'en Vet at siste changelogg sier at underscan valget ikke er nødvendig, men det er tydelighvis det.. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 har 10.2 her og, men har forsatt muligheten til underscan Lenke til kommentar
larsere Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja husker det var en artikkel om Lucid Hydra. Det virket lovende men var ikke bare "gull og grønne skoger" det heller, uten at jeg husker hva baksidene der evt. dreiet seg om nå i farten. Men altså, man får vel aldri en "perfekt" løsning på multigpu kanskje. Tenker du referrer til denne artikelen: http://www.guru3d.com/article/msi-big-bang-fuzion-lucid-hydra-review-test/ Crossfire slår jo Hydra der, men Hydra er jo enda ung Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hydra krever hyppige driver oppdateringer faktisk, men Hydra denger også Nvidia kraftig, og deres NF200 til samme oppgave med sin ultra lave TDP, så om GPU delen skulle krasje helt, så er det muligens en svært god PCI-E switch vi ser på. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Så det er teit å kjøre CFX på et HK med NF200? hmm det har jo jeg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Er P14801 3dmark vantage poeng greit for en 955@3,8ghz og ett radeon 5850 på 770kjerne og 1125 på minne? Bør jo klare 20k grensen når jeg får kort nr 2. Endret 27. februar 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Vil anbefale alle som har problemer å forsøke å oppdatere til "DirectX February 2010 Redist" http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=0cef8180-e94a-4f56-b157-5ab8109cb4f5 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Så det er teit å kjøre CFX på et HK med NF200? hmm det har jo jeg. Nei, det funker greit med CF på NF200, men NF200'n til samme oppgave bruker mer strøm og utvikler mer varme. Hydra derimot krever ingen ekstra kjøling i det hele tatt for å gjøre samme oppgave pluss litt til. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Noen som vet hvordan man får kjørt batlefield bad company2 i dx9?tven min klarer bare 30hz i 1920-1080,og dx10-11 krever minimun 50hz:( Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du kan jo sjekke om du finner "Settings.ini" i enten BC2 mappa, eller i mine Dokumenter. Vet ikke om det er samme greia som i Betaen. Om du finner "DxVersion=auto", så bytter du den ut med DxVersion=9 isåfall. Er det Betaen eller en piratversjon du snakker om nå? Betaen er avslutta btw. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du kan jo sjekke om du finner "Settings.ini" i enten BC2 mappa, eller i mine Dokumenter. Vet ikke om det er samme greia som i Betaen. Om du finner "DxVersion=auto", så bytter du den ut med DxVersion=9 isåfall. Er det Betaen eller en piratversjon du snakker om nå? Betaen er avslutta btw. Er sjørøverversjonen,skal prøve det du skrev.spillet starter og alt men når man skal trykke i menyene så må pekeren være langt unna ikonene for og få satt setting,helt merkelige greier,må være tven da kanskje Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Takker merkoen,nå funka alt fjell her.bra spill,blir kjøpt Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Leste nettopp at det er mulig å flashe HD 5850 med HD 5870 BIOS. Er det mulig? Er det dumt? Er det da mulig å bruke CCC som vanlig bare at det er mulig å kloke høyere i CCC? Fungerer da strømsparingsfunksjonen? Synes den er fin å ha. Er det andre problemer som bør merkes? XFX HD5850 Running XFX HD5870 Bios! En ting til: Vil anbefale alle som har problemer å forsøke å oppdatere til "DirectX February 2010 Redist" http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=0cef8180-e94a-4f56-b157-5ab8109cb4f5 i denne er det fullt av .rar-filer. hvor pakker jeg ut de til? hvilke skal jeg bruke? Endret 28. februar 2010 av Magronmhr Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) ikke bry deg om de...bare kjør setup du så går alt av seg selv DXSETUP.exe for å være nøyaktig Endret 28. februar 2010 av Goodall Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Fikk i går mitt 5870 toxic i posten, og må si at jeg er veldig fornøyd:) Greia er da at jeg har et 8800 ultra kort liggede, som det frister å bruke som cuda kort. Noen som vet hvordan det funker? er det bare pnp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå