dredg Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Leser du egentlig selv hva du skriver før du poster? 10.2 holdt på å drepe maskinen din, forstår du hvordan dette fremstår for andre her inne? Ta en lang pause og så kommer du nok frem til hor ulogisk dette lyder du også....... Tror ikke ATI har logget IP'en din og gitt deg en driver laget kun for å terrorisere deg...... Håper du forstår at det ikke er bokstavelig talt? Den har tross alt ikke en puls. 10.2 ble et lite helvete for meg og tenkte det var kjekt for andre å vite før de også prøvde. Er ikke helt sterk på det tekniske så forklarer med mine egne ord. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Finnes det noen rask måte jeg kan ha "Extended" desktop i 2d\Desktop og eyefinity i 3d spill osv, uten og lage en profil for hver ting etc? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har i dag ett stykk 5850 skjermkort og planlegger å kjøpe ett radeon kort til. Har en 750w corsair strømforsyning og en 955 phenom II klokket til 3,6ghz. Hva bør jeg kjøpe? Enda ett 5850 eller kanskje ett 5870? Hva vil gi meg mest ytelse, uten at cpu blir en nevneverdig flaskehals. En ting til, hovedkortet mitt går ned til 2x8 pci-e når jeg bruker 2 skjermkort, har dette noe å si for ytelsen? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Alternativ til hele CCC sirkuset er ATI Tray Tools. Det er utrolig mye bedre, har en million funksjoner, og er mer stabilt/krever mindre. Det er riktignok litt mer avansert, men er verdt å lære seg. Funker det å stille vifta manuelt der? Og eyefinity? Får ikke til eyefinity i CCC, lager gruppe med begge skjermene men får kun opp den vanlige oppløsningen som alternativ Vifte + alt annet kan stilles manuelt, ja. Eyefinity er jeg ikke sikker på, tror ikke det. Muligens i en fremtidig versjon. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvordan gjør dere det med to skjermer? En til spilling og en til skrivebord (nettleser osv.) Med vanlig utvidet skjerm kommer alt til hovedskjerm, og hvis jeg setter min andre skjerm som førsteskjerm får jeg ikke til å sette spillet i fullskjerm. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå sitter jeg på to-skjerms løsning, spiller da kun med en skjerm... Spiller du med to, så får du siktet mellom de to.. Har forresten, etter merkoen sier at det virker, endret bestillingen min til Apple sin overgang.. Blir bra å slippe å krype bak pc'en når jeg skal bruke TVen.. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Kjøpte et Sapphire Hd 5770 med vapor-x for et par uker siden. Har store problemer med at lyden skipper eller skurer på mitt Creative x-fi Fatal1ty Champion lydkort. Dette skjer kun med driverversjon 10.2, som er siste versjon. Er det vanlig at en driveroppdatering bidrar til nye problemer på systemet? Noen som har opplevd noe tilsvarende? Mvh. gruff PS: Har et socket 775- oppsett, blant annet bestående av Intel Core 2 Duo 6400, 4Gb DDR2, raptordisk m.m. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Når jeg spillte Dirt2 igår, så hang spillet seg opp eller noe. Etter en reboot osv, så ser det ikke ut som eyefinity vil fungere sikkelig. Skjerm #3 vil ikke ha høyere oppløsning enn 640x480 Mens skjerm #1 og #2 kjører på 1920x1080. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har reinstallert CCC 10.2, har også testa ut 10.3 uten hell ett par screenshots fra CCC Fungerte jo kjempefint tidligere igår Har også bytta rundt på skjermene etc. men samme greie der. Mistenker at det er adapteret som er gåent eller noe.. :| Endret 23. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 AMD's REAL answer to GeForce GTX 480: Enhanced ATI Radeon HD 5970 with custom designs from AIBs: AMD will be offering new board spec to AIBs including Dual Cypress XT ultra low leakage GPU’s. One of the first models will be Asus ROG ARES which will feature 850MHz core clock, 1200MHz memory clock and 4GB of GDDR5. Asus ROG ARES thermal specification includes 100mm wide fan, 32mm thick, 600% higher air-flow, 100% pure copper and 8 ultra-wide heat-pipes. Also the noise level should be significantly lower @ 4200rpm; ARES 37dB; ref hemlock; 44,5dB. Asus says performance in 3DMark Vantage Extreme-preset is ~28% better than ATI Radeon HD 5970 reference design. Asus ROG ARES will be Limited Edition and on display at Cebit. http://plaza.fi/muropaketti/amdn-vastine-geforce-gtx-480lle-viritetty-ati-radeon-hd-5970 finsk men Syk kort Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 rart at de ikke klarer mer enn 850Mhz.. 1000Mhz stock hadde vært tøft den store fordelen er selvfølgelig 2GB minne til en gpu på det kortet! Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det så sykt heftig ut Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har i dag ett stykk 5850 skjermkort og planlegger å kjøpe ett radeon kort til. Har en 750w corsair strømforsyning og en 955 phenom II klokket til 3,6ghz. Hva bør jeg kjøpe? Enda ett 5850 eller kanskje ett 5870? Hva vil gi meg mest ytelse, uten at cpu blir en nevneverdig flaskehals. En ting til, hovedkortet mitt går ned til 2x8 pci-e når jeg bruker 2 skjermkort, har dette noe å si for ytelsen? Fant ut av dette selv. Det er ingen vits å kjøre crossfire mellom ett 5850 kort og ett 5870 kort. Du får faktiske like mye, og av å til mer, ytelse med å kjøre 2 5850 kort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg ser den UrgeLOL men det er jo også slik at CF ikke throtler ytelsen ned til svakese kort men deler opp oppgavene etter kraften til skjermkortet. Ergo bør den bli bedre med førstnevnte. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg ser den UrgeLOL men det er jo også slik at CF ikke throtler ytelsen ned til svakese kort men deler opp oppgavene etter kraften til skjermkortet. Ergo bør den bli bedre med førstnevnte. Med alternate frame rendering, som er det som brukes idag, kan ikke det raskere kortet kjøre sitt eget løp, men blir heller å vente på det svakere kortet. Ytelsen blir da styrt av det svakeste kortet. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=246020 Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 3 stk strøm kontakter ja.. cfx med det der og man må ha det psuen som er teste på hw.no i går eller enda kraftigere Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg ser den UrgeLOL men det er jo også slik at CF ikke throtler ytelsen ned til svakese kort men deler opp oppgavene etter kraften til skjermkortet. Ergo bør den bli bedre med førstnevnte. MistaPi er nok inne på hvorfor ytelsen ikke blir slik den burde være. Satt nemlig å google 5850 5870 crossfire benchmarks i går, og fant 2 tester der forskjellige programmer og spill ble testet. Ikke en eneste test vant 5870/5850 over 5850/5850, og i noen av de så var ytelsen faktisk lavere ved bruk av 5870/5850 varianten. Koblet til den nye strømforsyning, og la kablene klar for crossfire oppsett. Så tipper jeg bestiller enda ett 5850 kort om ikke så lenge Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 3 stk strøm kontakter ja.. cfx med det der og man må ha det psuen som er teste på hw.no i går eller enda kraftigere Med dagens strømpriser må man vel ha et eget kraftverk for ikke å bli ruinert...... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 AMD's REAL answer to GeForce GTX 480: Enhanced ATI Radeon HD 5970 with custom designs from AIBs: AMD will be offering new board spec to AIBs including Dual Cypress XT ultra low leakage GPU’s. One of the first models will be Asus ROG ARES which will feature 850MHz core clock, 1200MHz memory clock and 4GB of GDDR5. Asus ROG ARES thermal specification includes 100mm wide fan, 32mm thick, 600% higher air-flow, 100% pure copper and 8 ultra-wide heat-pipes. Also the noise level should be significantly lower @ 4200rpm; ARES 37dB; ref hemlock; 44,5dB. Asus says performance in 3DMark Vantage Extreme-preset is ~28% better than ATI Radeon HD 5970 reference design. Asus ROG ARES will be Limited Edition and on display at Cebit. http://plaza.fi/muropaketti/amdn-vastine-geforce-gtx-480lle-viritetty-ati-radeon-hd-5970 finsk men Syk kort Og prisen på dette vil bli? Tipper det kommer på rundt 10K kan jeg tenke meg. ^^ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg ser den UrgeLOL men det er jo også slik at CF ikke throtler ytelsen ned til svakese kort men deler opp oppgavene etter kraften til skjermkortet. Ergo bør den bli bedre med førstnevnte. Med alternate frame rendering, som er det som brukes idag, kan ikke det raskere kortet kjøre sitt eget løp, men blir heller å vente på det svakere kortet. Ytelsen blir da styrt av det svakeste kortet. AFR ja, men var det ikke snakk om å gjøre dette på en annen måte så man fikk den ytelsen som var tiltenkt med å dele opp %vis av skjerm etter ytelse på kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå