Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen?

 

ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne...

 

 

Det syke er at jeg har hatt særdeles lite problemer. Folk sliter mye med 5970 korta og drivere virker det som, men jeg med noen 5870 kort har ikkje hatt problemer.

 

Avogtil lurer jeg på om det er brukerfeil eller noe dårlige komponenter :p

 

Kan jo være at jeg bare har flaks da :!:

 

Nå skal det også sies at jeg har testet ALT av betadrivere og whql drivere som har vært til 58xx korta, og bare et par av betadriverene har vært middels ytelse i noen spill. Har ikkje fått noen greenskrean eller vertikale striper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel.

 

Jeg brukte Driver Sweeper istad, funkerte veldig fint.

 

Finner det her:

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Drive...5.html#download

 

Skulle teste Battlefield Bad Company 2, når jeg skulle inn på en game fikk jeg plutselig blåskjerm. Så mulig 10.2 driverene ikke fungere helt enda, ellers er det en brukerfeil fra min side. :p

 

 

Gjorde dette selv før. Men jeg kan med 100% sikkerhet si at dette ikke er nødvendig lenger, dog du skal få velge selv. Men med ATI værtfall, så holder det i massevis å bare installere drivere oppå hverandre, værtfall i vista/7. Jeg har hatt null problemer med dette. ATI Catalyst Install Manager tar seg av det meste.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjorde dette selv før. Men jeg kan med 100% sikkerhet si at dette ikke er nødvendig lenger, dog du skal få velge selv. Men med ATI værtfall, så holder det i massevis å bare installere drivere oppå hverandre, værtfall i vista/7. Jeg har hatt null problemer med dette. ATI Catalyst Install Manager tar seg av det meste.

Vel første gangen jeg installerte de over de gammle så flimra skjerm #1 ganske mye.. etter at jeg brukte driver sweeper og gjorde det sikkelig så forsvant iallfall flimringa.. Men har hendt før at jeg ikke har hatt noen problemer etter at jeg har lagt nye drivere over de gammle. så er vel litt i rykk og napp om det funker eller ikke.

 

Om du har problemer etter at du har installert de over kan du jo alltids teste med driver sweeper for å være på den sikre siden : )

Lenke til kommentar
Hva pleier folk å gjøre når dere legger inne nyere utgaver av Catalyst, oppgradere eller fjerne den gamle først? Hvis sistnevnte, brukere dere noen opprenskingsprogrammer til formålet?

 

- Avinstallerer

- Reboot

- Kjører DriverSweeper

- Reboot

- Installerer

- Reboot

Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel.

 

 

 

Vel, jeg gjør faktisk slik hver eneste gang. Syntes ikke det er mye til bry. Er vel en gammel vane som kom med da jeg hadde nVidia kort. Driverne dems er litt hipp som happ innimellom.

Lenke til kommentar

Veel, jeg er vel en av CFX HD58xx brukerne med minst problemer, og avinstallere via Cat manager/Express Uninstall All software funker 100% alle dager i uken, og man beholder profilene og Overdrive settings. Vil vel med gode argumenter kalle 3DSweeper a waste of time for de med Win7 iallefall, der er det null knot...

 

Ser forøvrig at laveste Idle Core/Minne nå ligger på 307/300, kanskje dette hjelper disse med sære chipper som sliter med frys i 2D ved halve hastigheten. Win7 WEI rapporterer nå mer fornuftige scores, selv om kort med halve ytelsen scorer bedre i denne fantastiske WEI.... Heldigvis er disk assessment litt mer pro enn 3D assessment...

 

Denne snippet fra releasenotes vil nok glede mange: "120 Hz support is now available for all resolutions (win7)"

post-72177-1266468617_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen?

 

ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne...

 

 

Det syke er at jeg har hatt særdeles lite problemer. Folk sliter mye med 5970 korta og drivere virker det som, men jeg med noen 5870 kort har ikkje hatt problemer.

 

Avogtil lurer jeg på om det er brukerfeil eller noe dårlige komponenter :p

 

Kan jo være at jeg bare har flaks da :!:

 

Nå skal det også sies at jeg har testet ALT av betadrivere og whql drivere som har vært til 58xx korta, og bare et par av betadriverene har vært middels ytelse i noen spill. Har ikkje fått noen greenskrean eller vertikale striper.

 

Vil det si at jeg er første som rapporterer om grå/brun/grønn skjerm og vertikale striper da...

 

For jeg får dette, hvis jeg kjører kortet på hastighetene som det kom med: 865 på core og litt ekstra på minnet. Jeg klokka ned til 800 på core og 1200 på minnet, og nå funker det. Er sinnsykt rart det der syns jeg. Er et XFX kort. Har w7 64 bit, og det er visst det OSet folk rapporterer feil med.

Lenke til kommentar

Ikke tvil om at det er mer hassel med ATi drivere de siste årene en nVIdia sine.

 

Forøvrig virker ting mer stabilt med 10.2 på 5970, men fikk Driver stopped working under et video klipp i går. Sliter litt med Battlefield Bad company også men det er nok grunnet at det stresser gpu voldsomt, ligger konstant på 98% men tempen går ikke over 71 grader så har ikke helt funnet ut hvorfor det fryser hele tiden enda.

Lenke til kommentar

Jeg har jo lett og lett etter mulig løsning, og fant ut at noen økte volten, noen flasha bios, noen gjorde ditt, jeg senka hastighetene på kortet og det funka. Hva er det som gjør at et kort ikke kan kjøre på det som det blir solt med? Er det drivere, eller noe anna.. Ingen som veit konkret svar enda. Jeg kan vell ta sjangsen på å installere 10.2 driveren, og øke hastighetene til det hva kortet ble solgt med, å se om det hjelper eller ikke.

Lenke til kommentar

Dersom kortet tryner på klokkehastigheter den har som standard, så er kortet defekt, og må byttes... Er ikke så mye hokus pokus dette...

 

Sørg for å ha en dønn stabil maskin på standard klokk på alt, spill på kortets standardfrekvenser i et spill som IKKE er beta, tryner det er det RMA sak....

 

Dette er forøvrig ikke første gangen dette skjer med XFX sine overklokkede utgaver, deres Nvidia kort har også vært rammet av dette av og til...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Nope, Catalyst setter det også opp som 1 kort så du får ikke slått av CF teknologien.

 

Aldri hatt noen problemer med mitt 5870 heller

 

Du svarer på et innlegg som forteller at det virker som det stort sett er 5970 problemene ligger på, det har med andre ord ikke du. Veldig mange med 5970 har opplevd driver problemer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...