Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du satt i USB-kabelen? :p

ja selvsagt.. =p nesten oppgitt nå :(

 

Bytta USB Port nå, fikk melding fra Windows at "USB Hub" var installert og klar til bruk (sikkert fordi det følger med USB port på adpateret).

 

Men når jeg slår av og på skjerm #3 får jeg "no signal detected"

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Hvordan har du koblet det? Hvilket typer kabler osv.?

Jeg har 2x DVI fra skjermkortet. Så Apple-adpateret (mini display) til DVI.

 

Så alle 3 skjermene er DVI.

 

Men skal prøve og reinstallere driverene igjen (sikkelig denne gangen) så teste igjen.

 

Skjerm #1 flimrer litt av og til, så er noe muffins her.

 

Edit: Reinstallert driverene, men fungerer forsatt ikke :/

Flimringa er iallefall borte.

 

Edit2:

 

Gikk litt fort over.

Vel skjermen bruker VGA Kabel, så jeg bruker Skjerm(vga) > vga -> dvi > apple-adateret > skjermkort.

 

VGA til DVI overgangen passet ikke helt på adapteret, så jeg fjernet 4 av pinnene på den slik at den skulle passe:

17Feb_Wednesday_bkkl67.png

 

Inngang til apple adapteret:

17Feb_Wednesday_h5mf45.png

 

Er vel ingen andre måter jeg kunne ha gjort dette?..

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil, så er de pinnene der som overfører det analoge signalet som du har fjernet.

Og da er det ikke så rart at du ikke får bilde via VGA som er analog basert, men tviler også på at adaptret overfører de analoge signalene...

 

Jepp, der har du problemet, sjekk DVI pinouten: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../DVI_pinout.png

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker helt feil, så er de pinnene der som overfører det analoge signalet som du har fjernet.

Og da er det ikke så rart at du ikke får bilde via VGA som er analog basert, men tviler også på at adaptret overfører de analoge signalene...

 

Jepp, der har du problemet, sjekk DVI pinouten: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../DVI_pinout.png

Hmm ok..

Så hvor ligger problemet? Må jeg bytte ut VGA-kabelen med en DVI kabel fra skjermen? altså ikke bruke VGA>DVI overgang?

Lenke til kommentar
Helt enig med 007CD, den spagettien der hadde jeg ikke forventet ville virke.

Hehe. nei får håpe det er det som gjør det..

 

Jeg fant en annen "DVI" kabel i garasjen, men den fungerte heller ikke. Det manglet riktignok noe på den også, så anntar at den kabelen er til noe annet..her er iallefall slik pinnene ser ut på den:

 

17Feb_Wednesday_t2754.png

 

Jeg må altså ha fult med pinner på alle 'plssene'?

Det mangler altså 6 pins på hver side av kabelen.

 

Edit:

Siden jeg sannsynligvis må kjøpe ny kabel imorgen, fungerer denne fra elkjøp?

http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor.../hama-dvi-kabel

hama42140_mx.jpg

 

Nok en edit:

277px-DVI_Connector_Types.svg.png

 

Ser ut som det er DVI-D Dual Link jeg må ha :-) takk for all hjelp folkens.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Hva pleier folk å gjøre når dere legger inne nyere utgaver av Catalyst, oppgradere eller fjerne den gamle først? Hvis sistnevnte, brukere dere noen opprenskingsprogrammer til formålet?

 

- Avinstallerer

- Reboot

- Kjører DriverSweeper

- Reboot

- Installerer

- Reboot

Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel.

 

Merkoen:

DVI-D er det du må ha ja :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel.

 

Jeg brukte Driver Sweeper istad, funkerte veldig fint.

 

Finner det her:

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Drive...5.html#download

 

Skulle teste Battlefield Bad Company 2, når jeg skulle inn på en game fikk jeg plutselig blåskjerm. Så mulig 10.2 driverene ikke fungere helt enda, ellers er det en brukerfeil fra min side. :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen?

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg mener den regla der er utdatert. Jeg tipper mange her kun kjører på med installasjon over den gamle. Noen utfører nok unntaksvis en deinstallasjon av den gamle først, opp i VGA modus osv. men selv det tipper jeg de ferreste her gidder.

 

Forøvrig ble det glemt i den regla at driversweeper skal kjøres i windows safemode for å ha riktig effekt ;)

 

BF2:BC er ikke utgitt ennå så jeg ville ikke satset på at det virket.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen?

 

ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne...

Lenke til kommentar
Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen?

 

ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne...

 

Har ikke hatt noe problemer med den delen nei, faktisk har jeg aldri hatt problemer på mitt 4870 kort, hva vil du fram til egentlig?

Lenke til kommentar
Bytt ut DVI-kabelen på en av de andre skjermene (ikke modifiser noe, skaff ny om det ikke passer..) og sett den på DVI -> VGA.

Har alltid fått VGA-kabel på de skjermene jeg har kjøpt :[ (billig BenQ skjermer)

 

Men mulig jeg får lånt en av min bror imorgen, ellers kjøper jeg på elkjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...