Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Noen som vet hvordan jeg får aktivert skjerm #3 på mitt 5970 kort for eyefinity? Står at Displayport er disabled, hvordan enabler jeg isåfall denne? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har du satt i USB-kabelen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Har du satt i USB-kabelen? ja selvsagt.. =p nesten oppgitt nå Bytta USB Port nå, fikk melding fra Windows at "USB Hub" var installert og klar til bruk (sikkert fordi det følger med USB port på adpateret). Men når jeg slår av og på skjerm #3 får jeg "no signal detected" Endret 17. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvordan har du koblet det? Hvilket typer kabler osv.? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hvordan har du koblet det? Hvilket typer kabler osv.? Jeg har 2x DVI fra skjermkortet. Så Apple-adpateret (mini display) til DVI. Så alle 3 skjermene er DVI. Men skal prøve og reinstallere driverene igjen (sikkelig denne gangen) så teste igjen. Skjerm #1 flimrer litt av og til, så er noe muffins her. Edit: Reinstallert driverene, men fungerer forsatt ikke :/ Flimringa er iallefall borte. Edit2: Gikk litt fort over. Vel skjermen bruker VGA Kabel, så jeg bruker Skjerm(vga) > vga -> dvi > apple-adateret > skjermkort. VGA til DVI overgangen passet ikke helt på adapteret, så jeg fjernet 4 av pinnene på den slik at den skulle passe: Inngang til apple adapteret: Er vel ingen andre måter jeg kunne ha gjort dette?.. Endret 17. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Om jeg ikke husker helt feil, så er de pinnene der som overfører det analoge signalet som du har fjernet. Og da er det ikke så rart at du ikke får bilde via VGA som er analog basert, men tviler også på at adaptret overfører de analoge signalene... Jepp, der har du problemet, sjekk DVI pinouten: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../DVI_pinout.png Endret 17. februar 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Om jeg ikke husker helt feil, så er de pinnene der som overfører det analoge signalet som du har fjernet.Og da er det ikke så rart at du ikke får bilde via VGA som er analog basert, men tviler også på at adaptret overfører de analoge signalene... Jepp, der har du problemet, sjekk DVI pinouten: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../DVI_pinout.png Hmm ok.. Så hvor ligger problemet? Må jeg bytte ut VGA-kabelen med en DVI kabel fra skjermen? altså ikke bruke VGA>DVI overgang? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det du burde gjøre er å heldigitalisere hele veien fra skjermkort til skjerm. Det vil si ikke bruk VGA i det hele tatt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Helt enig med 007CD, den spagettien der hadde jeg ikke forventet ville virke. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Helt enig med 007CD, den spagettien der hadde jeg ikke forventet ville virke. Hehe. nei får håpe det er det som gjør det.. Jeg fant en annen "DVI" kabel i garasjen, men den fungerte heller ikke. Det manglet riktignok noe på den også, så anntar at den kabelen er til noe annet..her er iallefall slik pinnene ser ut på den: Jeg må altså ha fult med pinner på alle 'plssene'? Det mangler altså 6 pins på hver side av kabelen. Edit: Siden jeg sannsynligvis må kjøpe ny kabel imorgen, fungerer denne fra elkjøp? http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor.../hama-dvi-kabel Nok en edit: Ser ut som det er DVI-D Dual Link jeg må ha :-) takk for all hjelp folkens. Endret 17. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hva pleier folk å gjøre når dere legger inne nyere utgaver av Catalyst, oppgradere eller fjerne den gamle først? Hvis sistnevnte, brukere dere noen opprenskingsprogrammer til formålet? - Avinstallerer - Reboot - Kjører DriverSweeper - Reboot - Installerer - Reboot Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel. Merkoen: DVI-D er det du må ha ja Endret 17. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Alle sier dette, men gjør alle her det? Og holder fortsatt Driversweeper mål? Hadde problemer med å finne denne for et år siden og den er jo eldgammel. Jeg brukte Driver Sweeper istad, funkerte veldig fint. Finner det her: http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Drive...5.html#download Skulle teste Battlefield Bad Company 2, når jeg skulle inn på en game fikk jeg plutselig blåskjerm. Så mulig 10.2 driverene ikke fungere helt enda, ellers er det en brukerfeil fra min side. Endret 17. februar 2010 av Merkoen Lenke til kommentar
SVD Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Det er derfor jeg mener den regla der er utdatert. Jeg tipper mange her kun kjører på med installasjon over den gamle. Noen utfører nok unntaksvis en deinstallasjon av den gamle først, opp i VGA modus osv. men selv det tipper jeg de ferreste her gidder. Forøvrig ble det glemt i den regla at driversweeper skal kjøres i windows safemode for å ha riktig effekt BF2:BC er ikke utgitt ennå så jeg ville ikke satset på at det virket. Endret 17. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 BF2:BC er ikke utgitt ennå så jeg ville ikke satset på at det virket. Hvorfor ikke? Siden så mange andre har kjørt eyefinity med 5970 kortet i betaen uten problemer Nei får se hva det står på blåskjermen etterhvert, kanskje jeg blir klokere da Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Håpe ja, satse nei hehe. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bytt ut DVI-kabelen på en av de andre skjermene (ikke modifiser noe, skaff ny om det ikke passer..) og sett den på DVI -> VGA. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen? ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Seriøst hvem gidder å bruker driversveeper når mann "oppgraderer" driveren, hadde det vert bytte fra nVidia til ATI så ja, men ellers har jeg aldri hatt problemer, ATI folka har ordet så det skal være bare og kjøre dritten så ordner alt seg selv, hva er da vitsen? ja for ati har jo gjort alt rett hitil med driverne... Har ikke hatt noe problemer med den delen nei, faktisk har jeg aldri hatt problemer på mitt 4870 kort, hva vil du fram til egentlig? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bytt ut DVI-kabelen på en av de andre skjermene (ikke modifiser noe, skaff ny om det ikke passer..) og sett den på DVI -> VGA. Har alltid fått VGA-kabel på de skjermene jeg har kjøpt :[ (billig BenQ skjermer) Men mulig jeg får lånt en av min bror imorgen, ellers kjøper jeg på elkjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå